Știri

S8 la servici, Honda E la club, Conti GT oriunde (video)

S8 la servici, Honda E la club, Conti GT oriunde (video)

Audi prezintă la o bună bucată de vreme de la apariția celei mai recente generații A8 și versiunea sa sportivă, bună pentru reprize rapide de business sau golf – S8. Honda E aproape gata cu primul său model electric, iar Bentley ne propune un record sau o serie specială de la Mulliner.

Subtilitatea este punctul forte al marii limuzine de la Audi – inclusiv în versiunea sa mai dinamică S8. Este un adevărat „raison de vivre” pentru producătorul din Ingolstadt – iar fanii mărcii s-au obișnuit deja cu stilul reținut și performanțele fulminante. Iar S8 nu duce lipsă de ultimele, datorită propulsorului V8 de 4 litri cu două turbine, alimentat pe benzină (nu diesel, ca la multe alte S-uri), care dezvoltă fix 420 de kilowați (563 CP). Ar mai fi de menționat și cuplul de locomotivă, de 800 Nm, dar și sistemul de electrificare MHEV (mild hybrid) pe 48 de volți.

Primul este perfect adecvat necesităților de forță – propulsorul trebuie totuși să mute o limuzină de aproape 2,5 tone. Al doilea are dublu rol: să crească performanțele la plecarea de pe loc și să aducă un plus de eficiență în restul timpului. În plus, Audi a dotat marele S8 și cu sistemul de tracțiune integrală quattro, precum și cu un sistem de direcție pentru toate patru roțile. Asul din mânecă ar putea fi însă sistemul de suspensie adaptivă cu funcție predictivă – camerele urmăresc drumul și ajustează răspunsul suspensiei dacă detectează gropi în carosabil. În plus, șoferul poate dicta termenii: în modul dinamic mișcările laterale sunt limitate la maxim 2,5 grade, în timp ce setarea de confort permite o navigare cu înclinări de până la 5 grade.

Honda pare pregătită să lanseze în sfârșit primul său model complet electric construit pe o arhitectură dedicată – iar ultimele informații despre prototipul E ne duc cu gândul la o navigare urbană a zonei de cluburi. De vină este culoarea electrizantă, dar și noile informații tehnice. Alături de un suav exemplar alb, noul prototip vopsit în culoarea lămâii verzi ne dovedește că aspectul semi-retro poate fi cât se poate de modern – dacă se fac câteva asocieri „fashionable”. Și mai important, știm de acum că modelul de serie se va baza pe un motor electric de 150 CP și 300 Nm. Cifrele de performanță nu au fost dezvăluite, însă ne așteptăm ca acestea să nu conteze prea mult – deoarece Honda E va plusa oricum la capitolul manevrabilitate. Cu tracțiune spate, distribuție 50/50 și acumulatori de 35,5 kWh buni pentru un parcurs în modul „Sport” de peste 200 km.

Bentley Continental GT este noul deținător al recordului pentru cel mai bun timp, în categoria vehiculelor de producție, pe traseul faimosului Pikes Peak International Hill Climb. Cu „Regele Muntelui” Rhys Millen la volan, parcursul de 19,98 km (startul se dă la o elevație de 2835 metri și la finalul celor 156 de viraje se urcă încă 1524 metri) a fost finalizat cu timpul de 10:18.488. Cu 8,4 secunde mai rapid decât precedentul record, la o viteză medie de 112 km/h – și fără vreo modificare la W12-le de 626 CP!

În cazul în care un record, fie el și la Pikes Peak, nu este pe placul unui fan Bentley – avem o soluție de la Mulliner. Tot cu ocazia sărbătoririi centenarului companiei, divizia de personalizare a constructorului din Crewe a decis să ofere unei serii de 100 de norocoși câte un Continental GT Convertible în ediție Number 1. Inspirația a pornit de la modelul de curse Bentley Blower No.1 din 1929, însă GTC-ul este un model al timpurilor sale. Are sub capotă W12-le twin-turbo de 6 litri și 626 CP – pentru un sprint la 100 km/h în 3,7 secunde. Asta indiferent de culoarea aleasă – Dragon Red II sau Beluga, cu acoperișul textil asortat sau contrastant. Nostalgia este întreținută de desenul cifrei 1 de pe radiator, precum și de utilizarea unei bucăți din pistoanele originale de pe Bentley Blower No.1 la interior. 

 

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE