Salonul Auto de la Frankfurt Știri Tehnologie Video

(Video) RS6 Avant fuge în SUA de EQ

RS6 Avant fuge în SUA de EQ

Audi Sport celebrează anul acesta 25 de ani de modele RS și aduce pe lume noua generație RS6 Avant. Iar de acum încolo break-ul de performanță va avea parte și de noi clienți, urmând să devină disponibil și în America de Nord. În schimb, rivalii de la Mercedes se ocupă de strategia EQ – plug in cu A250e / B250e și EV cu noul van premium EQV.

Noul RS6 Avant a preluat din „zbor” liniile angulare ale noii generații A6 / A6 Avant și nu a făcut decât să adauge o explozie de „duritate” – în față, grila Singleframe este încadrată pe laterale de o pereche de admisii generos-angular proporționate. Liniile laterale primesc o echipă de praguri, în timp ce spatele pare direct opera unui producător de echipamente aftermarket. Per total, totul pare tranșat la limită – RS6 Avant este gata de orice atac de performanță… aerodinamică.

RS6 Avant fuge în SUA de EQ

Pentru că RS6 Avant va fi livrat inclusiv în America de Nord (Europa îl primește din Q1 2020), nici urmă de propulsoarele diesel pe care Audi le mai oferă încă pe versiunile sale sportive. În schimb, nici V8-ul biturbo TFSI de 4 litri nu scapă de măsurile de eficientizare. Dovada – este livrat la pachet cu un sistem mild hybrid 48V (MHEV), care ajută sistemul COD (dezactivarea cilindrilor) să obțină o autonomie și mai mare: sistemul start/stop intră în funcțiune de la 22 km/h, iar între 55 și 160 km/h există și funcție coasting (motorul va rămâne oprit până la 40 de secunde), pe lângă cea de recuperare a energiei (până la 12 kW).

RS6 Avant fuge în SUA de EQ

Și totuși, RS6 Avant nu are vreo pierdere la capitolul performanță. Are sub capotă 600 CP și 800 Nm – suficient pentru un sprint la 100 km/h în 3,6 secunde, apoi la 200 km/h în 12 secunde. În mod tradițional, viteza maximă este guvernată electronic la 250 km/h, însă clienții pot opta pentru pachetul „Dynamic plus” (include și diferențial central mecanic) pentru a marca pe odometru 305 km/h. Pentru prima oară, RS6 Avant este disponibil standard cu suspensie pneumatică adaptivă, opțiunea fiind în schimb „RS Sports Suspension Plus”, care include și sistemul Dynamic Ride Control (DRC). Iar marele break nu uită nici de aspectul „familial” – portbagajul are 565 litri, spațiul total putând fi extins la 1680 litri.  

Mercedes a promis numeroase modele electrificate sub brandul EQ, însă pe lângă SUV-ul EQC nu am avut parte decât de câteva modele mild hybrid (MHEV) și plug-in hybrid-urile au fost rezervate în special zonei premium. Situația este pe cale să fie remediată, deoarece subsidiarul Daimler a prezentat recent noile versiuni plug-in hybrid ale familiei sale compacte. Mai exact, hatchback-ul și sedan-ul Clasei A, precum și monivan-ul Clasa B primesc noua variantă 250e și brand-ing EQ Power. Trio-ul nu se deosebește estetic de restul versiunilor convenționale – cu excepția celui de-al doilea capac ce adăpostește de această dată portul de reîncărcare (AC Wallbox de 7,4 kWh în 1h45, dar mai ales DC de la 10 la 80% în 25 de minute).

Turbo-ul pe benzină în patru cilindri de 1,33 litri și 160 CP este asistat de un motor electric de 75 kW, totalul combinat fiind de 218 CP și 450 Nm. Cifre deloc de neglijat, de unde și prestațiile dinamice excelente: 6,6-6,8 secunde la 100 km/h și 235/240 km/h viteză maximă pentru trio-ul compact. Evident, aspectul cel mai important al unui PHEV este reprezentat de baterie – la A și B 250e acumulatorii fiind de-a dreptul generoși: 15,6 kWh (brut). Suficient pentru parcursuri complet electrice între 56 și 69 km, conform WLTP. De notat că acumulatorii sunt răciți cu apă și cântăresc 150 de kg, spațiul ocupat aducând constrângeri minime pentru spațiul portbagajului. Prețurile, în Germania, variază între €36,943 și €37,663.

Mercedes a prezentat în primăvară, la Geneva, EQV Concept – un monovolum stilat, propulsat de un sistem cu emisii zero. Foarte rapid – pentru cum se mișcă de obicei constructorii în zona EV – constructorul german ne dezvăluie acum și versiunea de serie, denumită și mai simplu: EQV. Debutul public va avea loc, evident, la Salonul Auto de la Frankfurt (12-22 septembrie) – însă până atunci avem și primele informații oficiale despre primul „MPV premium complet electric” al companiei.

Din punct de vedere vizual, EQV este identic – atât la exterior cât și în interior – cu versiunea concept. Cabina are loc pentru șapte sau opt pasageri, iar sistemul de propulsie electrică este amplasat în față – la fel și portul de reîncărcare (acceptă până la 11 kW în sistem AC, plus un maxim de 110 kW în sistem DC – portul este CCS – pentru SoC 10-80% în 45 de minute). Motorul electric antrenează doar puntea față și livrează 204 CP și 362 Nm, viteza maximă fiind de 160 km/h. Autonomia – datorită acumulatorilor de 90 kW (100 kW brut) are o țintă provizorie de maxim 405 km.

 

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE