Revista AMS Știri Video

(Video) RS Q3 & Sportback, MSO Apex, BMW Neerpasch – întrunirea motorsport

RS Q3 & Sportback, MSO Apex, BMW Neerpasch – întrunirea motorsport

Audi a dezvăluit două noi modele RS – noua generație RS Q3 și primul RS Q3 Sportback. McLaren își aduce un tribut în stil MSO Apex Collection unor circuite legendare, iar BMW M s-a reunit cu legendarul Jochen Neerpasch pe Transfăgărășan.

Audi RS Q3 și RS Q3 Sportback, iată două modele crossover gata să ofere o alternativă interesantă în clasa hot hatch. Sunt aproape la fel de capabile ca un RS3, însă nu se dau în lături și de la ceva aventuri în afara șoselelor asfaltate. Ambele vor deveni disponibile la dealerii din Europa până la sfârșitul anului, prețurile în Germania pornind de la 63.500 / 65.000 euro. Designul respectă paradigma Audi, oferind stil și subtilitate, în ciuda caroseriilor mai înalte și cu aspect mai robust. Nu de alta, dar după un weekend în camping RS Q3 și RS Q3 Sportback rămâne pregătite pentru întâlnirile de afaceri din timpul săptămânii.

RS Q3 & Sportback, MSO Apex, BMW Neerpasch – întrunirea motorsport

Acolo unde se prezintă cu tradiționalul 2.5 TFSI – un propulsor care a câștigat timp de nouă ani consecutiv categoria sa de la „International Engine of the Year Award”. Pe RS Q3 și RS Q3 Sportback oferă 400 CP și 480 Nm, suficient pentru un sprint la 100 km/h în 4,5 secunde. Viteza maximă standard este, ca de obicei, de 250 km/h – însă se poate ajunge, opțional, până la 280 km/h. Cutia de viteze S tronic cu șapte rapoarte comunică cu sistemul quattro AWD, dotat cu sistem de control selectiv al cuplului la roată. Suspensia standard sport RS coboară garda la sol cu 10 mm, iar opțional Audi oferă și sistemul RS plus cu „Dynamic Chassis Control” (DCC).

RS Q3 & Sportback, MSO Apex, BMW Neerpasch – întrunirea motorsport

Cu jante de 20 sau 21 inch (oferite pentru prima oară pe un SUV Audi RS), frâne opționale RS ceramic și culori specifice – verde Kyalami sau gri Nardo – ai crede că RS Q3 și RS Q3 Sportback și-au uitat atributele familiale. Și totuși, bancheta spate culisează 150/130 mm și are spătar reglabil în șapte poziții. Iar compartimentul dedicat bagajelor are 530 litri – cu un maxim de 1500 / 1400 litri. Interiorul este și el tipic pentru un Audi modern – Audi virtual cockpit, ultima generație a sistemului MMI și, evident, scaune RS îmbrăcate în piele neagră și Alcantara.

McLaren are o nouă colecție de la MSO – Apex – concentrată în jurul versiunii coupé a modelului 720S. MSO Apex Collection va cuprinde doar 15 exemplare – împărțite câte trei pentru a omagia câte un circuit faimos din Europa. Clienții vor avea parte de tratament VIP la Formula 1, dar și de o participare la experiența Pirelli Hot Laps. Iar automobilele au fiecare inscripționat pe pragul din fibră de carbon numele pistei și viteza maximă atinsă de un pilot McLaren la atingerea apex-ului celui mai rapid viraj.

Jochen Neerpasch, creatorul BMW Motorsport, a fost în vizită „de lucru” în România în această vară. Legendarul pilot și manager a pilotat o serie întreagă de modele BMW M – de ieri și de azi – pe faimosul Transfăgărășan. Iar povestea ați putut s-o citiți, cu lux de amănunte, în revista AMS – însă acum avem de arătat și un material video…   

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE