Știri

Rhino, Bigfoot și Loch Ness Monster nu se pun cu un Chieftain

Nu vrem să facem concurență filmelor blockbuster de la Hollywood – pur și simplu putem începe săptămâna cu câteva elemente „monstruoase” din zona industriei auto.

Chiar dacă Bigfoot sau Monstrul din Loch Ness sunt personaje „ficționale” cu mult mai cunoscute, cap de afiș pentru noi trebuie să rămână USSV Rhino GX Executive – un model tot-teren aparent pregătit pentru orice pe teatrele de operațiuni militare ale lumii. Aparent, deoarece în ciuda designului cazon și a existenței chiar a unor culori de inspirație militară – precum Stealth Black, Tactical Green, ori Desert Sand, Rhino GX Executive este de fapt un ultra-SUV din categoria Bentley Bentayga.


Desigur, cele două nu au nimic în comun în afară de neostoita căutare a luxului extrem… Iar Rhino, produs de constructorul specializat US Specialty Vehicles, este gata de fapte opulente – cu un interior îmbrăcat în piele, lemn exotic și scaune individuale de private jet. Capabilitățile tehnice nu sunt însă probabil la nivelul unui Bentayga – în ciuda șasiului de Ford F-450 și a motorizărilor V8 de 6,7 litri diesel sau V10 pe benzină de 6,8 litri – mai ales din cauza greutății, vehiculul cântărind nu mai puțin de cinci tone.


Dacă vreți ceva din America mai degrabă ar trebui să ne orientăm către noua generație Ford Ranger, cea care în pozele de presă are inclusiv o serie de detalii de tip „Easter Egg”, cu câte un Bigfoot și un Loch Ness Monster ascunși (nu neapărat foarte bine) privirilor. La schimb, vă propunem un SUV cu potențial magnific din Marea Britanie, realizat de Jensen International Automotive.


Este vorba despre un Range Rover Chieftain trecut printr-un proces restomod ce ascunde acum și un „engine swap” sub forma sistemului de propulsie de pe generația anterioară a modelului Cadillac CTS-V. Adică un V8 supercharged de 6,2 litri și 560 CP – legat la o transmisie automată cu șase trepte și o cutie de transfer tot de proveniență GM. Mai mult, acest restomod include și o schimbare a șasiului – Chieftain-ul fiind acum dotat cu design-ul clasic Range Rover și platforma celei de-a treia generații Land Rover Discovery. Odată rezolvată problema fiabilității bine-cunoscute a motoarelor Rover, Jensen a trecut la personalizarea interiorului – aflat la concurență cu ceea ce oferă Rhino GX.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE