Știri

Rezvani Beast Alpha X Blackbird – precum în aer, așa și pe șosea

Rezvani – un mic producător exotic de modele sport – are toate șansele să primească și recunoașterea fanilor aeronavelor, pe lângă cea a pasionaților de automobile super-sport în serie mică, odată cu apariția noului Beast Alpha X Blackbird.

Despre Rezvani probabil ați mai auzit și în trecut – producătorul cu sediul în Irvine, California, a uimit lumea întreagă propunând un Ariel Atom chiar mai hardcore, sub forma modelului Beast – un speedster fără parbriz, acoperiș sau portiere și evident, o greutate de invidiat, de numai 755 kg. Mult mai manierat este însă modelul Beast Alpha, devenit faimos mai ales datorită ciudatei modalități de deschidere a portierelor (denumite Sidewinder, o altă referință aeronautic militară, acesta fiind un tip de rachetă aer-aer).


În schimb, Blackbird este numele de „cod” acordat modelului Lockheed SR-71, un avion strategic de recunoaștere cu un design inconfundabil și care, în ciuda retragerii din exploatare încă din 1998 (primul său zbor avea loc în 1964) deține încă din 1976 recordul mondial de viteză pentru o aeronavă pilotată uman care folosește și aerul pentru sistemul de propulsie.

De acum, cinci norocoși viitori posesori – între ei deja s-a anunțat luptătorul MMA Rampage Jackson – se vor putea bucura de alăturarea dintre modelul Beast Alpha și legendarul Blackbird, Rezvani alocând acestei serii speciale inclusiv pachetul X. Astfel, dacă modelul standard Alpha are parte de 400 CP dintr-un propulsor de 2,5 litri cu patru cilindri și supraalimentare, Alpha X Blackbird a fost împins până la 700 CP cu ajutorul unor elemente de la Cosworth și Carillo. Cumpărătorii pot opta între o transmisie manuală cu șase trepte și una secvențială cu padele, caz în care Alpha X Blackbird va atinge 100 km/h în doar aproximativ trei secunde – față de peste trei și jumătate la Beast Alpha.


Caracteristice pentru pachetul X sunt elementele de decor verde „lime” pentru exterior și interior, în timp ce frânele AP Racing au parte inclusiv de rotoare carbo-ceramice ascunse în spatele setului de jante de 18 inch. În plus, ediția specială Blackbird dispune de caroseria din fibră de carbon de obicei opțională pe Alpha, cu acoperiș amovibil și portierele Sidewinder – greutatea totală rămâne în continuare în zona de confort a modelelor Lotus: 952 kg, față de cele 885 ale versiunii Beast Alpha standard echipată cu panourile opționale din fibră de carbon.

 

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE