Știri Video

(Video) ReVWoluția EV: ID.3 & Taycan

ReVWoluția EV: ID.3 & Taycan

VW ID.3 și Porsche Taycan au fost, cu siguranță, două dintre vedetele majore ale recentului Salon Auto de la Frankfurt. Însă, întrebarea care se pune este – au ele destulă forță, combinat, pentru a mișca din loc așteptata revoluție electrică?!

Volkswagen este departe, foarte departe de revoluțiile de odinioară – cea din 1938, atunci când a prezentat originalul Beetle și cea din 1974, atunci când apărea prima generație Golf. Astăzi totul este cât se poate de tradițional, fără erori neprogramate și fără surprize neplăcute. Însă, ID.3 a sosit la IAA drept al treilea cel mai important model al companiei din întreaga sa istorie. Unul complet electric – primul său automobil pe baterii produs în serie largă, gândit inclusiv să dea startul pentru o întreagă filozofie de „mobilitate prietenoasă cu mediul”. În ciuda proiectării și producției sustenabile, ID.3 este un hatchback cu cinci portiere cât se poate de „tradițional”.

ReVWoluția EV: ID.3 & Taycan

Ceea ce îl departajează față de alte modele de pe piață sunt trenul de rulare electric și bateriile. Disponibile în mai multe variante, cu autonomii de până la 550 km. Bazat pe noua arhitectură modulară MEB, ID.3 are parte de o construcție inteligentă – acumulatorii sunt plasați în podea, în timp ce majoritate componentelor auxiliare sunt sub clasica capotă din față iar motorul electric este plasat în spate, ca la Beetle. Greutatea de la care se pornește nu este deloc mică: 1719 kg. Însă coeficientul aero este de doar 0,267.

ReVWoluția EV: ID.3 & Taycan

Clienții vor avea de ales între mai multe variante de baterii – de bază are 45 kWh, cu un preț promis sub 30.000 de euro și o autonomie de 330 km WLTP. Ediția de lansare ID.3 1ST are parte de 58 kWh pentru 420 km. Iar dacă autonomia este totul, atunci avem varianta de 77 kWh pentru parcursuri în stil Tesla, de 550 km. Reîncărcarea are loc la maxim 100 kW, pentru 290 de km în 30 de minute. Motorul electric are 204 CP și 310 Nm, suficient pentru o viteză maximă, limitată, de 160 km/h.

Așadar, VW are opțiunea pentru toată lumea – în schimb Porsche are opțiunea pentru cei care ar fi cumpărat o Tesla Model S. Și vrea să lege trecutul de viitor – Taycan, în versiunile de vârf, poată și istoricele denumiri Turbo și Turbo S. Oare va fi suficient pentru a convinge? Limuzina sport în patru uși, la fel ca ID.3, nu surprinde prin design – conceptele ne-au oferit imaginea de ansamblu cu ani în urmă. Cei care vor Porsche dar nu le trebuie tot ce oferă Taycan Turbo și Turbo S, să mai aștepte un pic – constructorul va oferi și modele mai puțin puternice ale acestor automobile, tot anul acesta. Apoi, primul derivat va fi Taycan Cross Turismo, la sfârșitul anului viitor.

Per total, Porsche vrea să investească peste șase miliarde de euro în electromobilitate, până în 2022. Și să îi recupereze de la clienții care vor dori un Taycan. Momentan sub forma de Turbo S – cu boost de putere de până la 560 kW (761 CP) în combinație cu Launch Control, în timp ce Taycan Turbo este capabil să genereze până la 500 kW (680 CP). Taycan Turbo S accelerează de la zero la 100 km/h în 2,8 secunde, în timp ce Taycan Turbo sprintează în 3,2 secunde. Turbo S are o autonomie de până la 412 kilometri, iar Turbo, o autonomie de până la 450 de kilometri (conform WLTP) Viteza maximă a ambelor modele este de 260 km/h.

Poate și mai important, Porsche Taycan este primul automobil de serie pe sistem de 800 de volți, avantajul fiind evident: de la cinci până la 80 la sută SoC (state of charge) este nevoie de 22,5 minute în cazul ideal, cu puterea maximă de încărcare de 270 kW. În schimb, de acasă șoferii vor aștepta ceva timp să încarce cei 93,4 kWh ai „Performance Battery Plus” – sarcina la curent alternativ fiind de 11 kW. Avem chiar și prețurile – Taycan Turbo pornește de la 157.318 euro, în timp ce versiunea Turbo S este minim 190.860, 53 euro, cu TVA.   

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE