Știri

Retrospectiva săptămânii – compacte, electrice, autonome, luxoase și… școlare

Săptămâna trecută am fost ca tot „românul în vacanță, la mare, la soare” – însă ne întoarcem în forță și avem grijă să vă ținem la curent cu toate noutățile demne de atenția noastră de împătimiți ai fenomenului auto.

În primul rând, să începem cu o noutate care nu ține decât incidental de lumea auto – un material video promoțional pentru noua dronă Mavic 2 a experților de la DJI. Surpriza constă însă în „actorii” principali ai filmării: un clasic Porsche 550 Spyder… dar și noul Taycan, model care aduce cu sine viitorul. Acum, este foarte posibil ca germanii să fi împrumutat doar prototipul Mission E, însă nu putem să nu ne întrebăm dacă nu cumva Porsche a avut cutezanța de a ne oferi un mic preview pentru modelul de serie Taycan, cel pe care îl vom vedea oficial abia de anul viitor… mai ales că există un moment perfect în care vedem în splendoarea sa și un minimalist/futurist interior.

Volvo – suedezii care au promis deja de ceva vreme o siguranță nemaiîntâlnită la bordul viitoarelor sale automobile, par convinși de faptul că soluția perfectă pentru această complicată ecuație este scoaterea totală din context a factorului uman de la bord. Astfel, noul concept complet autonom 360c ne vorbește de un viitor apropiat – dar și de un context tehnologic important, în care suedezii cer un singur standard global pentru comunicarea dintre autovehiculele autonome și toți ceilalți participanți la trafic. Sigur, elementele tehnice de acest fel vor fi decise la nivel înalt – în timp – astfel încât noi ne putem concentra mai degrabă pe elementele… subiective.



Cu siguranță nu orice fan al curentului de design actual al constructorului va accepta prea ușor stilul adoptat de 360c – însă acesta are o logică, cel puțin în accepțiunea producătorului: prototipul este complet autonom, fiind lipsit de orice sistem de control clasic (volan, pedale, etc.) iar interiorul este reconfigurabil în funcție de necesități. Aceasta deoarece interiorul este punctul forte al său – 360c a fost imaginat drept o posibilă alternativă la călătoriile cu avionul pe distanțe scurte, oferind chiar posibilitatea de a petrece o noapte pe șosea… în pat, dormind. Nici un detaliu despre sistemul de propulsie sau alte date tehnice… astfel încât tragem concluzia că 360c va rămâne la stadiul de studiu pentru totdeauna.



Chevrolet este o marcă cu „roțile pe pământ” – și când spunem pământ, ne referim la cel care lasă un nor de praf în urma ta vara pe secetă și te prinde în mreje cleioase toamna pe ploaie. Nici o grijă, deoarece producătorul american are soluția – noua serie specială Colorado ZR2 Bison, ediție realizată în colaborare cu specialiștii de la American Expedition Vehicles. Totul are legătură cu extinderea posibilităților de parcurgere a oricărui tip de teren accidentat – șasiul este protejat de nu mai puțin de cinci plăci realizate din oțel Boron, barele față și spate având parte de același aliaj. Pe lângă toate elementele asociate versiunii ZR2, Bison mai primește diverse accesorii de la AEV (inclusiv kit-ul snorkel din imagini) dar și noi jante de 17 inch echipate cu pneuri speciale de 31 inch.


Puternicul Ferrari 812 Superfast a plecat de curând în vizită la Londra – îmbrăcat adecvat pentru vizita din Marea Britanie: clientul a cerut și primit o temă de design dedicată faimosului pilot Stirling Moss – să nu uităm că acesta, la bordul modelelor Ferrari, reușea în anii ‘60 o mulțime de victorii pe circuitele de la Goodwood, Brands Hatch ori Silverstone. Avem astfel parte de culoarea dedicată „Blu Scozia Opaco”, dunga albă sau rondelele care făceau deliciul modelului 250 SWB Berlinetta Competizione al lui Moss, la o distanță de peste cinci decenii, finisate cu tact de către departamentul Ferrari Tailor Made.


Mini a decis să sărbătorească în stil propriu întoarcerea „școlarilor” care sunt deja suficient de maturi pentru a deține un permis de conducere – Mini Oxford Edition este disponibil în SUA studenților și absolvenților la un preț foarte bun: $19.750 / 20,750 pentru versiunile în 2 sau patru uși, un preț mai mic decât cel standard pentru Mini Cooper. În plus, „elevii” primesc o mulțime de bunătăți pe gratis – jante de 17 inch, scaune încălzite, plafon panoramic, ba chiar și opțiunea transmisiei automate – noua ediție specială fiind disponibilă însă doar celor care pot face dovada apartenenței la o formă de învățământ superior sau tocmai au absolvit.


Hyundai a decis că este timpul pentru o împrospătare a seriei i30, la timp pentru a se alătura versiunii i30 Fastback N pe covorul roșu al Salonului Auto de la Paris. Piesa de rezistență pentru subtilul facelift este reprezentată de introducerea în ofertă a unui nou propulsor diesel de 1,6 litri, compatibil cu standardele Euro 6d Temp – denumit „Smartstream”. Versiunile sale au 96 CP (exclusiv transmisie manuală șase rapoarte), sau 116 și 136 CP – aici fiind disponibilă și transmisia automată cu dublu-ambreiaj și șapte rapoarte. Consumul, conform producătorului, variază între 3,8 și 4,4 litri/100 km – în timp ce toate versiunile i30 și i30 break pe benzină, vândute în Europa, vor fi echipate standard cu filtre de particule. Modificările mai includ și un nou design frontal inspirat de versiunea Fastback, noi culori de caroserie și un nou sistem de infotainment, opțional, cu ecran de 8 inch și Android Auto / Apple CarPlay.


Japonezii de la Toyota au decis ca de acum încolo linia lor de modele compacte să renunțe la fragmentarea Corolla/Auris – urmând ca noua generație Corolla să preia stindardul. Aceasta am văzut-o deja în versiunea pentru SUA – astfel încât noutatea absolută pentru Europa este de fapt Corolla Touring Sports, break-ul fiind dezvoltat de sine stătător pe baza cunoscutei platforme TNGA. Construit practic de la zero ca model station wagon, Corolla Touring Sports are parte de un portbagaj cu adevărat impresionant: 598 litri (față de 507 la Auris TS), dublat de ampatamentul generos de 2700 mm și de posibilitatea optării pentru amortizare variabilă pentru suspensie.


Un singur propulsor convențional este oferit – 1.2 litri benzină turbo de 114 CP, în timp ce de acum încolo avem nu una, ci două versiuni hibride: 1.8 litri de 120 CP și 2 litri de 178 CP. Toyota a decis să renunțe puțin câte puțin la motorizările diesel, astfel încât Corolla TS nu va avea o astfel de opțiune în oferta pentru Europa – în schimb producătorul compensează cu lista de echipamente foarte generoasă, oferind de toate, de la head-up display la culori dual-tone pentru caroserie. Desigur, prima apariție pe scena mondială pentru Corolla TS va avea loc în octombrie, în timpul Salonului Auto de la Paris.


PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonament ams

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE