Noutăți Tehnică

Renault are un nou propulsor pentru Scenic și Grand Scenic

Grupul francez a introdus recent o nouă motorizare pe benzină din gama Energy TCe, oferită în mai multe versiuni de putere și disponibilă deja în combinație cu monovolumele Scenic și Grand Scenic.

Noul propulsor de 1,3 litri turbo cu injecție directă – dezvoltat în cooperare cu membrii Alianței și cu partenerul german Daimler, a fost lansat oficial pe modelele Scenic și Grand Scenic, versiunile sale fiind Energy TCe 115 în combinație cu transmisia manuală și Energy TCe 140 sau TCe 160, oferite opțional și împreună cu transmisia cu dublu-ambreiaj EDC. Motorizarea va fi oferită începând cu 2018 – progresiv – pe toată familia de modele Renault, inginerii având drept obiective reducerea emisiilor de CO2 și eficientizarea consumului, în combinație cu disponibilitatea cuplului pe o plajă mai largă de turații.

Mai precis, versiunea de bază oferă 115 CP la 4500 rpm și 220 Nm de la 1500 rpm, modelul de mijloc Energy TCe 140 are parte de 140 CP la 5000 rpm și 240 Nm de la 1600 rpm indiferent de cutia de viteze, în timp ce vârful de gamă TCe 160 sosește cu 160 CP la 5500 rpm. El are 260 Nm de la 1750 rpm in versiunea manuală sau 270 Nm de la 1800 rpm cu transmisia EDC. Conform Renault, elemente demne de menționat ale noului patru cilindri în linie sunt tehnologiile „Dual Variable Timing Camshaft” (are efect asupra cuplului) sau cea de acoperire a cilindrilor „Bore Spray Coating”, împrumutată de la sportivul Nissan GT-R și cu efect asupra optimizării transferului de căldură și reducerii frecărilor. Logic, cu Daimler implicat în proiect, nu ar trebui să ne mirăm dacă peste câteva luni, când va deveni oficială noua generație Mercedes Clasa A, acest nou propulsor va face și el parte din ofertă.

 

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE