Noutăți Test-drive Teste

Renault Mégane 1.6 dCi Energy GT Line

Pierdut oarecum în marea modelelor compacte, Renault Mégane încearcă să iasă în evidență cu ajutorul versiunii GT Line, care, pe lângă accentele sportive, iese la înaintare și cu un motor diesel de 1,6 litri.

Renault Megane

Interior

După cum deja ne-a obișnuit, Renault acordă o atenție importantă percepției calității, iar Mégane nu face excepție. Astfel, bordul este îmbrăcat cu un material moale și plăcut la atingere, designul simplu și elegant conturează o atmosferă plăcută în habitaclu, ergonomia comenzilor e digerabilă chiar și de către cei mai puțin familiarizați cu modelele constructorului francez, iar spațiul, atât cel destinat pasagerilor, cât și cel pentru bagaje, se situează în limitele clasei, portbagajul având un volum de aproximativ 370 de litri. Pe de altă parte, versiunea GT Line propune ceasuri de bord împrumutate de la modelele RS, scaune sport îmbrăcate în piele și cu o susținere laterală decentă, câteva ornamente argintii inscripționate cu sigla acestei versiuni și pedalier din aluminiu. Sistemul multimedia are un preț avantajos, dar structura meniului nu este prea inspirată. Per total, interiorul lui Mégane lasă o impresie plăcută, iar accentele sportive ale versiunii GT Line sunt bine-venite.

Motorizare

La momentul lansării, dieselul de 1,6 litri și 130 CP a fost prezentat cu surle și trâmbițe drept cel mai eficient motor din categoria sa. În fișa tehnică, acesta se laudă cu un consum mediu de doar 4,0 l/100 km și nici în practică nu dezamăgește. În medie, consumul s-a situat la aproximativ 6 l/100 km, pe un traseu mixt și folosind cu generozitate cuplul motor maxim, de 320 Nm, disponibil încă de la 1750 rpm. Pe lângă curba de cuplu convenabilă, adică având suficiente rezerve de putere la extremele gamei de turație, acest diesel ar trebui apreciat și pentru faptul că este destul silențios în regim de croazieră. Cele 9.8 secunde necesare accelerării până la 100 km/h ar putea să nu producă ropote de aplauze, dar reprizele sunt viguroase, mai ales că transmisia manuală cu șase rapoarte e convenabil etajată și are o timonerie mulțumitor de precisă. Una peste alta, motorul diesel nu este absolut deloc un inconvenient al acestei versiuni cu accente sportive, iar consumul de combustibil se păstrează la valori mai mult decât decente raportat la performanțe.

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Ținută de drum

Recunoscut pentru confortul oferit la rulare, Renault Mégane se concentrează în cazul versiunii GT Line pe un comportament dinamic mai sportiv. Comparativ cu restul gamei, garda la sol e mai mică, iar amortizoarele au o setare mai fermă. Pentru că nimic nu se pierde, totul se transformă, pe viraje, mașina a devenit mai plăcută la condus, dar gropile nu mai sunt la fel de elegant mascate. De asemenea, pe virajele cu suprafața asfaltică plină de carii, Mégane GT Line lasă impresia că ar avea ceva dificultăți în menținerea contactului cu solul. În schimb, direcția pare ceva mai comunicativă, iar mașina este mai promptă în reacții. În linii mari, versiunea GT Line respiră un aer evident de sportivitate, dar fără a afecta confortul într-o manieră deranjantă, articulațiile fiind la fel de silențioase.

Prețuri

Cu un preț de peste 21.000 de euro, Mégane GT Line nu pare și nici nu este o versiune prea accesibilă a gamei. Cei care caută acest lucru ar trebui să se orienteze către dieselul de 1,5 litri, în declinarea de 90 CP, care are un preț de bază sub 15.000 de euro. Totuși, cei peste 6000 de euro diferență sunt justificați de performanțele superioare ale noului diesel de 1,6 litri, de dotările suplimentare și de ținuta de drum mai sportivă.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE