Știri

Range Rover Sport P400e – primul PHEV din istoria Land Rover

Marca Britanică deținută de Tata Motors a decis ca odată cu introducerea modelelor pentru 2018 a seriei 2018 să aducă publicului și o premieră absolută pentru Land Rover – primul lor model plug in hibrid.

Onoarea a revenit modelul Range Rover Sport, ce adoptă de acum și noua nomenclatură a companiei Jaguar Land Rover, fiind prevăzut și cu sufixul P400e pe lângă portul pentru încărcarea acumulatorilor amplasat în dreapta grilei frontale. Conform specificațiilor tehnice noul RR Sport PHEV este dotat cu un deja clasic – pentru acest setup – propulsor pe benzină în patru cilindri cu turbo supraalimentare, de 2 litri, ce face parte din noua familie Ingenium a producătorului. Acesta lucrează împreună cu un motor electric amplasat central alături de transmisie – motorul termic livrează 300 CP iar cel electric încă 116 pentru o putere combinată de 404 CP și nu mai puțin de 640 Nm.

Bateria Li-Ion are o capacitate de 13,1 kWh, conferind noului Range Rover Sport P400e o autonomie pur electrică de 51 km. Încărcarea variază între aproape 3 ore cu ajutorul încărcătorului dedicat sau 7 ore și jumătate dacă se folosește un cablu standard de 10 amperi. Conform extrem de optimistului ciclu NEDC, SUV-ul electrificat este și foarte eficient – 2,8 litri / 100 km – chiar dacă rămâne fidel ideii dinamice a filozofiei de bază RR Sport, cu P400e capabil să atingă 100 km/h în doar 6,7 secunde și o viteză maximă de 137 km/h în modul electric și 220 km/h în cel hibrid.

Land Rover nu oferă doar o imagine verde gamei 2018 Range Rover Sport, deoarece alături de P400e compania a prezentat și un update pentru modelul de înaltă performanță SVR. Propulsorul său V8 de 5 litri supercharged a fost îmbunătățit la nivelul noului XJ 575, oferind șoferului încă 25 CP și 20 Nm pentru un total de 575 CP și 700 Nm. Performanțele cresc desigur și ele – 4,5 secunde până la 100 km/h și apoi o viteză de vârf de 283 km/h. Nici gama standard RR Sport nu a fost uitată, toate modelele având acum câteva schimbări stilistice minore – faruri LED noi (standard 24 LED-uri, Matrix LED cu 52 elemente, Pixel LED cu 142 elemente individuale!), o grilă a radiatorului mai subțire și noi guri de ventilație în parașocul față ce îmbunătățesc curgerea aerului și răcirea motorului. În spate avem un nou spoiler, precum și un nou pachet exterior cu elemente negre sau jante de 21 și 22 inch noi.

La interior, gama 2018 Range Rover Sport are parte de noi scaune față, dar și de teme „ebony vintage tan” sau „ebony eclipse” ce vor da bine împreună cu iluminarea LED în zece culori sau noua tapiserie perforată Windsor împrumutată de la Range Rover. Noul sistem de ionizare a aerului „Nanoe” vine cu nano-particule H2O ce descompun substanțele dăunătoare sau mirosurile neplăcute și luptă împotriva alergenilor, virușilor sau bacteriilor. Sistemul de infotainment Touch Pro Duo cu ale sale ecrane duble de 10 inch, sau noul instrumentar digital de 12 inch ori head-up display-ul color de 10 inch nici măcar nu sunt cele mai cool elemente high-tech ale cabinei – onoarea îi revine noului sunroof electric controlat prin… gesturi.


Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE