Știri Video

(Video) Raize și 2x Audi R8 + RS Q8

Raize și 2x Audi R8 + RS Q8

Seamănă cu o ecuație, însă cam așa arată astăzi peisajul auto. Toyota a prezentat acasă în Japonia micul SUV Raize, în timp ce în Europa constructorul german Audi se preocupă intens de cifra opt. Cu R8 V10 RWD, R8 LMS GT4 și Q8 la scos untul din Nurburgring.

Deocamdată nu știm dacă Toyota va lansa noul crossover de clasă mică Raize și pe alte piețe – însă dimensional acesta s-ar potrivi ca o mănușă pe intens disputatul segment sub-compact european. Vă mai aduceți aminte de filmele SF ale anilor ’80 în care diverse tehnologii duceau la posibilitatea micșorării obiectelor? Ah stai, această idee există și în secolul XXI (Marvel are în portofoliu un super-erou care se ocupă cu așa ceva – Ant-Man)… Poate că nu este chiar de domeniul fantasticului, din moment ce Toyota a reușit să micșoreze RAV4 la dimensiunile potrivite pentru Raize.

Raize și 2x Audi R8 + RS Q8

Înapoi la aspecte mai serioase, Raize își are locul bine stabilit în gama Toyota, fiind lung de doar 3995 mm – suficient pentru a deveni perfect în aglomerările urbane și pentru a nu intra pe teritoriul „funky” al modelului C-HR (4349 mm lungime). Și mai are un secret, Raize a fost dezvoltat pornind de la noua Daihatsu New Global Architecture (DNGA), gândită pentru modele ale ambelor companii. Sub capotă micul SUV a primit un motor pe benzină turbo de un litru legat la o nouă transmisie hibrid D-CVT și care trimite puterea către două sau patru roți. Un detaliu important – forma inspirată de RAV4 permite păstrarea unui spațiu generos în portbagaj, de 369 litri.

Raize și 2x Audi R8 + RS Q8

Audi știe că este foarte posibil ca zilele modelelor de înaltă performanță dotate cu propulsoare termice să se apropie de sfârșit. Drept pentru care, nu se sfiește să îi ofere cât mai multe șanse de supraviețuire modelului de top R8. Astfel, constructorul din Ingolstadt a decis să reintroducă versiunea dotată cu tracțiune spate, anterior livrată în formatul ediției limitate (R8 RWS) la doar 999 exemplare. Acum, noul R8 V10 RWD face parte din gamă în mod permanent, fiind dezvăluit în ambele versiune de caroserie – Coupé și Spyder. Versiunea cu tracțiune spate va fi ușor de recunoscut din lateral – faimoasele aripi ventrale au acum culoarea caroseriei. În plus, motorul V10 aspirat, de 5,2 litri, dezvoltă „doar” 540 CP și 540 Nm, puterea fiind transmisă prin intermediul cutiei S tronic cu șapte rapoarte și a unui diferențial autoblocant mecanic. Noile R8 V10 RWD ajung la 100 km/h în 3,7 s (Coupé) și 3,8 secunde (Spyder), precum și la o viteză maximă de 320 / 318 km/h.

Alături de noua versiune de intrare în gama R8, Audi a prezentat în același timp și noul reprezentant motorsport – R8 LMS GT4. Practic, aceasta trece prin același proces de facelift ca și modelul stradal, 60% din componente fiind aceleași pentru ambele modele. Noul R8 LMS GT4 aduce ca noutăți posibilitatea ajustării mai precise a sistemelor ABS și de control al tracțiunii – noul volan împrumutat de la versiunea GT2 are două elemente rotative care permit selectarea a nu mai puțin de opt setări individuale. R8 LMS GT4 este un model de mare succes pentru Audi – versiunea anterioară a câștigat nu mai puțin de 17 titluri internaționale de la introducerea sa în 2018.

Și asta nu este tot, deoarece Audi a devenit recent noul deținător al celui mai bun timp pe turul de circuit al Nurburgring Nordschleife, în categoria SUV (SUV, off-road și pick-up). Noul star al legendarului circuit este încă nelansatul RS Q8, care a terminat parcursul de 20,8 km cu timpul de 7:42.253. Recordul anterior a fost deținut (pentru o perioadă scurtă, așa cum impune tradiția recentă a „Iadului Verde”) de mai compactul Mercedes-AMG GLC 63 S (7:49.3). Conform bursei zvonurilor, RS Q8 va împrumuta uzina de forță de la recent lansatul RS6 Avant – V8-ul de 4 litri, twin-turbo, de 600 CP și 800 Nm. Mai mult decât suficient pentru a sprinta la 100 km/h în 3,8 secunde și apoi până la Vmax de 306 km/h.    

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE