Știri

Opel în mâinile francezilor: PSA Peugeot Citroen şi General Motors au semnat acordul

La puțin timp de la apariție primelor zvonuri legate de ceea ce ar putea să reprezinte „tranzacția anului 2017”, PSA Peugeot Citroen şi General Motors au semnat acordul de vânzare/cumpărare a mărcilor Opel/Vauxhall către grupul francez. Valoarea tranzacției este cifrată la 2,2 miliarde de Euro, bani în schimbul cărora PSA a achiziționat cele două mărci de automobile, dar și divizia financiară a mărcii Opel. Prin această tranzacție, asistăm la nașterea unui nou gigant auto, care se poziționează pe locul doi în Europa, în spatele Volkswagen, și în primele zece de pe mapamond.

Cu zece ani în urmă, analiștii auto afirmau că vremea micilor companii a trecut, viitorul fiind al celor care reușesc să înhhită în propriul portofoliu cât mai multe mărci, fie prin achiziție, fir prin fuziune. Începutul a fost dat de alianțele Renault-Nissan și Daimler-Chrysler (ultimul pentru o perioadă scurtă). După despărțirea Chrysler de Daimler, concernul american a fost achiziționat de Fiat, iar cea mai recentă preluare este cea a lui Mitsubishi de către Renault. Ce urmează mai departe? Carlos Tavares, președintele PSA s-a arătat interesat și de achiziția Proton, care deține Lotus, o companie aflată în mari probleme finaciare.

Probleme sunt și la Opel, ultimul reprezentant al General Motors în Europa, gigantul american înregistrând an de an pierderi uriașe pe Bătrânul Continent. Având în vedere și dificultățile financiare prin care trecut PSA în ultimul deceniu, situația Opel încă nu este roz. Deși este pe pierdere, marca germană are o imagine foarte bună în ochii clienților europeni, dar și câteva tehnologii mai puțin aprofundate de mărcile PSA. În ultimii șapte ani, cota de piață a lui Opel în Europa a scăzut de la 10% la 7%, iar divizia europeană GM a înregistrat pierderi de peste 8 miliarde Euro.

De partea cealaltă, dup venirea la conducere a lui Carlos Tavares, fosta „mână-dreaptă” a lui Carlos Ghosn la Renault, între 2014 și 2016, veniturile PSA au crescut de la 51,6 la 54 miliarde de Euro, anul trecut – primul, după multă vreme, în care acționarii firmei au primit dividente – realizând un venit net estimat la 2,7 miliarde de Euro.

Prin semnarea acordului între PSA Peugeot Citroen şi General Motors, noul grup deține 28 de uzine în Europa, cu un număr de peste 200.000 de angajați. Încă nu se pune problema închiderii unor uzine sau de disponibilizări, cel puțin cât sunt pe piață actualele modele din gama Opel / Vauxhall.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE