Revista AMS

Premise optimiste

cover auto motor sport decembrie 2015

cover AMS

Trecerea într-un nou an ne pune iarăși în situația de a face un scurt bilanț, dar și câteva previziuni. Deși nu a strălucit din punctul de vedere al evoluției vânzărilor auto pe plan național, 2015 a continuat trendul de creștere început în 2014. În legătură cu 2016, este de așteptat ca evoluția pozitivă să continue.

După un declin constant și alarmant între anii 2008 și 2013, în care volumul vânzărilor de autoturisme noi s-a contractat cu aproape 80%, piața auto a cunoscut, în 2014, o inversare a trendului, fiind înregistrată o creștere anuală de 20%. Rapoartele statistice de vânzări pentru întreg anul 2015 nu erau disponibile la data redactării acestor rânduri, dar e cert, pe baza bilanțului la 9 luni, că și acest an este unul cu o evoluție pozitivă. Cel mai probabil, nu vom înregistra un ritm la fel de susținut ca în 2014, dar ar trebui să ne aflăm în teritoriul creșterilor cu două cifre. Și asta în condițiile în care, în ultimele luni din 2015, deja se știa că TVA urma să scadă cu patru puncte procentuale, de la 24 la 20%. Pentru un client care dorește să cumpere o mașină a cărei valoare se învârte în jurul a 30.000 de euro, această scădere înseamnă o ieftinire de aproximativ 1000 de euro, o sumă deloc de neglijat și care poate chiar amâna achiziția. Din păcate, vânzările auto sunt susținute în continuare de achizițiile realizate de persoane juridice, însă ponderea acestora din total este într-o continuă scădere.

În 2016, grație estimărilor optimiste la nivel guvernamental privind economia, precum și a noului cod fiscal, care lasă mai mulți bani mediului privat, e de așteptat ca piața auto să își continue trendul pozitiv. Totodată, trebuie luat în calcul și faptul că au trecut 8 ani de la acel boom al vânzărilor din domeniul auto, care a marcat un vârf de peste 310.000 de autoturisme comercializate în 2007, iar o bună parte din proprietarii mașinilor cumpărate în aceea perioadă ar trebui să își pună problema înlocuirii lor. Este drept, infrastructura rutieră deficitară și investițiile sumare în aceasta nu creează un mediu de deplasare prea plăcut pentru șoferi, dar, una peste alta, mașina rămâne, pe distanțe scurte și medii, cel mai confortabil, rapid și practic mijloc de transport din România. Deci există suficiente premise pentru ca vânzările auto din România să continue evoluția pozitivă.

De asemenea, acest trend ascendent ar trebui să fie impulsionat și de noile modele ce vor fi lansate în 2016, pe care le-am grupat în cadrul unui articol amplu. Regăsite la nivelul tuturor segmentelor auto, acestea vor veni nu doar cu un design actualizat, ci vor fi mai bune în majoritatea aspectelor: eficiență, siguranță, ținută de drum, confort și caracter practic. Tot în acest număr, vom decide cine merită să poarte coroana de lider în clasa de lux, într-un comparativ cu BMW Seria 7, Mercedes Clasa S și Audi A8, precum și pe cea a breakurilor de clasă medie, în cadrul altui comparativ, cu Škoda Superb, Ford Mondeo, Hyundai i40, Toyota Avensis și VW Passat. Mai avem și teste cu două modele ce integrează tehnologie de ultimă oră: Toyota Mirai, cu sistem de propulsie cu pilă de combustie, și hibridul plug-in Audi Q7 e-Tron, precum și o confruntare pe circuit între SEAT León Cupra și Honda Civic Type R.

Cum trecerea într-un nou an reprezintă, de multe ori, un reper prielnic pentru adoptarea unor schimbări, am decis că este momentul să aplicăm un „facelift“ revistei noastre. Fără a renunța la stilul consacrat de a transmite informațiile într-o manieră concisă și clară, noutățile vizează în special îmbunătățirea aspectul vizual, prin adoptarea unei grafici mai moderne, atractive și elegante. Sperăm să vă placă.

Lectură plăcută și conduceți cu prudență!

AMS-01_2016

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE