Știri

Premieră: Alfa Romeo Stelvio

După o îndelungată așteptare, avem în premieră Alfa Romeo Stelvio prezentată în fotografiile oficiale cu primul SUV din istoria mărcii italiene. Botezat după un pas alpin ce ajunge la 2575 metri altitudine, în Alpii Italieni, la granița cu Elveția, Stelvio este model prin care Alfa Romeo încearcă reintrarea pe piața americană, și nu numai!

alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio_07

Construit pe platforma tehnică Giorgio, aceeași de la Giulia, cu care și împarte principalele trăsături de design, Stelvio reprezintă nu doar intrarea Alfa Romeo în segmentul vehiculelor sport-utilitare, ci și unul dintre așii din mânecă pe care Sergio Marchione, CEO FCA (Fiat Chryser Automobiles) , mizează în creșterea vânzărilor până la 400.000 de unități pe an până în 2018.

2018 Alfa Romeo Stelvio

De-a lungul întregii sale istorii, Alfa Romeo a oferit mereu modele frumoase, performante, care au fost alese mai degrabă cu sufletul decât cu rațiunea. Din această cauză, alături de o politică nu tocmai fericită și de probleme de fiabiliatate, marca italiană a căzut în ultimii ani într-un con de umbră nemeritat. Apariția lui Giulia, care deja face zile fripte greilor în domeniu (BMW, Jaguar, Audi) a consemnat momentul zero al renașterii Alfa Romeo, iar Stelvio nu este altceva decât pasul doi, dar unul cel puțin la fel de important.

2018 Alfa Romeo Stelvio

Pentru ca impactul să fie cât mai puternic, Alfa Romeo a prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles versiunea de vârf a lui Stelvio, Qadrifoglio, dotată cu cun propulsor V6 Biturbo de 2,9 litri și 510 CP.  Dotat cu acest motor, cu o cutie automată cu 8 trepte, transmisie integrală permanentă Q4 și cu celebrul selector DNA împrumutat de la Ferrari, Stelvio Quadrifoglio sare direct la beregata Porsche Macan, Jaguar F-Pace & Co. Deoarece a fost dezvăluit pentru prima dată pe tărâm american, locul unde și vizează cel mai muți clienți, Stelvio a fost anunțat cu încă un motor, tot pe benzină, un 2 litri Turbo și 280 CP. În schimb, când va trece Atlanticul, este de așteptat ca Stelvio să vină cu cel puțin un motor diesel în opțiune, probabil același 2,2 de pe Giulia, dar cu un plus de putere și cuplu.

alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio_03

Puterea nu a fost niciodată o problemă la Alfa Romeo, dar o mașină sportivă se definește prin distribuirea cât mai bună a greutății și un raport optim între greutate și putere. La Stelvio, aceste deziderate au fost rezolvate prin montarea celor mai grele componente cât mai aproape de centrul de greutate și prin folosirea fibrei de carbon la cardan și a aluminiului la motor, transmisie, suspensie, capotă și fețele de uși. De asemenea, pentru a ține în frâu mașina, Stelvio Quadrifoglio este dotat cu sistemul Integrated Brake System, împrumutat de la Giulia, cu frâne servo-electromecanice și cu discuri de frână carbon-ceramice.

Gabi Gogiu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE