Știri

Porsche Cayenne al treilea este moștenitorul coroanei SUV

Cea de-a treia generație a SUV-ului de clasă mare Porsche Cayenne a debutat online recent, iar publicul vizitator al ediției din acest an al Salonului Auto de la Frankfurt va avea ocazia să-l judece pe viu dacă este mai bun ca niciodată.

Pe scurt, a treia versiune complet nouă a SUV-ului ce debuta în 2002 și până acum s-a vândut în peste 760.000 de exemplare în toată lumea (din care jumătate de milion doar pentru generația a doua), sosește cu un design exterior evoluat, un interior mai spațios și mai ales o masă totală mai mică pentru performanțe îmbunătățite. Pe larg, putem spune că noul Cayenne nu iese din norma constructorilor premium – imaginea devenită tradițională este conservată mai ales la partea frontală, în timp ce modificări subtile se regăsesc la profil și cele majore ating doar spatele. Din față oricine îl va recunoaște ca fiind SUV-ul Porsche, doar că e posibil să nu își dea seama prea repede că este și nou. Profilul este acum o idee mai dinamic iar în spate Cayenne primește stopuri pe toată lățimea caroseriei, în acord cu noul look promovat de 911 facelift și generația II Panamera.

Dimensional, Cayenne a crescut sesizabil doar în lungime, iar ampatamentul a rămas același – însă datorită trecerii la platforma grupului VW MLB Evo pe care o mai împarte cu Audi Q7 dar și cu încă ne-lansatul VW Touareg, Cayenne are parte de o mai bună organizare a spațiului, ce a dus la creșterea spațiului cargo cu 15%. În ciuda adăugării de noi și noi tehnologii, Cayenne salvează inteligent kilograme – noua baterie Li-Pol, parte a sistemului mild-hybrid de 48V, în sine este mai ușoară cu 10 kg. Desigur, ca la orice Porsche, trebuie să vorbim despre performanțe – versiunile de debut sunt Cayenne și Cayenne S, ambele pe benzină. Nu vom avea parte prea curând de motorizări diesel, datorită problemelor recente legate de scandalul Dieselgate, dar nimeni nu ar trebuie să le ducă dorul. Cayenne de bază are un V6 turbo de 3 litri și 340 CP, suficient pentru a atinge 100 km/h în 5,9 secunde (+40 CP și este mai rapid cu 1,7s ecunde ca predecesorul) în timp ce versiunea S are noul V6 biturbo de 2,9 litri cu 440 CP (+20 CP, – 0.5 secunde), suficient pentru a sprinta la 100 km/h în doar 4,9 secunde în drum spre viteza maximă de 265 km/h.

La interior, mare noutate este reprezentată de instrumentarul de bord semi-digital, cu tahometru analog flancat de două display-uri configurabile de câte 7 inch – în centrul planșei de bord tronează un sistem infotainment cu touchscreen de 12,3 inch, iar peste tot butoanele au fost reduse la minim, multe înlocuite de suprafețe touch cu feedback haptic. În materie de tehnologii, Cayenne este ca de obicei un tur de forță – PASM, Porsche Dynamic Chassis Controls legat la sistemul electric 48V, dar și noile tehnologii semi-autonome reunite sub brandul InnoDrive. Nu în ultimul rând, ca noutate mondială absolută, menționăm noua tehnologie de frânare Porsche Surface Coated Brake (PSCB) – este vorba aici de un disc de frână acoperit cu un înveliș special din carbură de tungsten.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE