Motorsport Noutăți

Pirelli aduce la Monaco pneurile soft și supersoft

Pentru runda a șasea a Campionatului Mondial de Formula 1, furnizorul unic, Pirelli, va oferi echipelor pneurile de compoziție soft și supersoft.

Pirelli Reifen, formula 1 GP, Spanien,Iată cum decide Pirelli alegerea compozițiilor pentru fiecare cursă:

În alegerea pneurilor, Pirelli ia in considerare patru factori-cheie care determină factorii de stres și, în consecință, uzura suferită de pneuri.

Abrazivitatea asfaltului: Pista de la Monaco, un circuit stradal, este cea mai puțin abrazivă din întregul sezon. Dacă se ține cont că aici se înregistrează cele mai mici viteze medii din an (inclusiv cel mai lent viraj al sezonului) – care se negociază la 47 km/h –, e ușor de înțeles de ce uzura pneurilor este extrem de redusă.

Forma circuitului: Evident, fiecare circuit are propriul design al pistei, ceea ce influențează într-un mod diferit comportamentul și uzura pneurilor. Acestea depind de factori precum severitatea frânărilor și numărul de viraje rapide sau lente – fiecare dintre acestea definind forța de apăsare longitudinală și laterală asupra pneurilor. Monaco este un circuit dur cu frânele. Acestea transmit o mare cantitate de căldură spre roți, ceea ce se adaugă stresului la care sunt supuse pneurile. La intrarea în virajul Sainte Dévote, spre exemplu, mașinile frânează de la 160 km/h în doar 100 m. Pneurile suferă oricum o mare încărcare în zona piscine, unde trec peste vibratoare la peste 200 km/h, și există accelerații laterale de 3,65 G.

Condițiile meteo: Temperatura pistei și a aerului influențează direct timpul de încălzire și comportamentul pneului.

Experiențele precedente: Datele colectate anterior contează în decizia Pirelli de a alege pneurile soft și supersoft pentru îngustul și virajatul circuit stradal de la Monaco, unde, în anii precedenți, victoria a fost decisă de strategia opririlor la boxe.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE