Noutăți

Piața europeană scade, Dacia crește cu 15%

Pe o piață europeană care a scăzut cu peste 10% în primul trimestru al anului 2013 față de perioada similară a anului 2012, Dacia reușește o creștere de aproape 15%.

dacia-logan-2013

Înmatriculările de automobile Dacia în cele 27 de state ale Uniunii Europene au ajuns la 63.507 unități, față de 55.277 cu doar un an în urmă, conform cifrelor furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Dacia reușește astfel a treia cea mai importantă creștere la nivel european, după Jaguar (+21,5%) și Honda (+16,3%), însă cele două mărci au volume mai mici de vânzări – Jaguar 8279 unități, iar Honda puțin peste 40.000.

În România, Dacia scade

Dacia a reușit doar în parte să diminueze impactul reducerii vânzărilor Renault la nivel european, înmatriculările mărcii franceze scăzând cu 13,9% în 2013 față de 2012, până la un nivel de 220.669 de automobile noi înscrise.

Piețele europene sunt dominate în continuare de grupul VW, care a vândut peste 720.000 de unități (-7,5%), din care mai mult de jumătate aparțin mărcii VW. Cota de piață a grupului german, aici fiind incluse toate mărcile sale, este de 24,2%. Dacia a ajuns la o cotă de piață de 2,1%, în creștere de la 1,7% în primul trimestru al anului 2012.




PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE