Știri

Peugeot 508 este de acum mai mic, dar și sport chic

A doua generație a modelului francez de segment D pare să se fi decis să abandoneze complet coordonatele impuse în 2011 de apariția numelui 508 în gama Peugeot – aducând în 2018 unele noi: dinamism, dimensiuni mai compacte și o repoziționare îndrăzneață către zona premium.

Noul 508 va fi prezentat în curând oficial în fața publicului mondial de la Salonul Auto de la Geneva și va demonstra că este capabil să meargă contra curentului – cel puțin din punct de vedere dimensional. Astfel, dacă de obicei constructorii adaugă centimetri, Peugeot a efectuat operațiunea inversă – 508 este de acum cu 8 cm mai scurt și 6 cm mai scund, alura dinamică fiind ajutată de singura creștere, lățimea a primit 2 cm în plus. Fanii modelului 508 – recunoscut pentru interiorul foarte spațios, mai ales în spate – nu trebuie să se teamă, ampatamentul de 2,79 metri a fost scurtat la rândul său cu doar 2,4 cm. În ciuda acestor aspecte, Peugeot citează printre competitorii vizați noul VW Arteon – lung de 4,86 metri dar și modelul Audi A5 Sportback…

Odată cu trecerea la platforma PSA EMP2, noul 508 este și cu 70 de kg mai ușor decât generația precedentă, chiar dacă înglobează noi tehnologii – spre exemplu suspensia controlată electronic „Active Suspension Control”, oferită standard pe versiunea GT, dar și pe motorizările pe benzină și opțional pe cea de vârf diesel. Acestea sunt toate conform standardelor Euro 6.c, cu motorizarea pe benzină 1.6L PureTech oferind 180 sau 225 CP atunci când este selectat modelul GT. De partea diesel se ocupă cunoscutele 1.5L și 2.0L BlueHDi, care livrează 130, 160 și 180 CP.

Remarcabil, singura alternativă dotată și cu transmisie manuală este motorizarea de bază HDi, în timp ce toate propulsoarele pot fi combinate cu transmisia automată EAT8 cu opt rapoarte. Tot la capitolul tehnologii, Peugeot oferă câteva noutăți – printre multitudinea de sisteme de siguranță și asistență deja clasice în segment 508 se remarcă și prin introducerea unui sistem tip „Night Vision” dar și a capabilităților semi-autonome prin intermediul combinației dintre sistemele Adaptive Cruise Control cu funcție Stop & Go și Lane Positioning Assist.

Stilistic, 508 face un pas destul de mare față de predecesor – și mai ales nu este deloc tributar curentului „evolutionary” – implementând câteva elemente noi, precum includerea cifrei 508 pe capotă (în stilul predecesorilor 504 și 504 Coupe), stopurile LED cu design 3D dar mai ales a noii semnături luminoase LED DRL – cele două benzi luminoase opalescente par să fie opera high-tech a leului de pe grila radiatorului… La interior – vorba preotului, la bine și la rău – Peugeot merge înainte cu utilizarea destul de controversată a sistemului i-Cockpit, aflat acum la cea de-a treia generație.

Avem astfel volanul de dimensiuni reduse, dar mai ales avem instrumentar de bord complet digital cu diagonala de 12,3 inch și o interfață HD touch capacitivă de 10 inch în format 8:3 în centrul planșei de bord. Deoarece Peugeot vrea să justifice pretențiile de repoziționare către zona premium, 508 oferă tot ce are constructorul mai bun, de la pachet complet de conectivitate (Mirror Screen – ce include Android Auto, Apple Carplay și MirrorLink), încărcare wireless pe standardul Qi, Peugeot Connect cu navigație 3D și TomTom Traffic la scaune cu masaj, sistem Full Park Assist, sistem audio premium Focal sau piele full-grain Nappa, Alcantara sau furniruri din lemn autentic (Grey Oak sau Zebrano).

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE