Test-drive Teste Uncategorized

Peugeot 4008 1.8 HDI

Deschidere

Propus, conform nomenclatorului de denumiri, în locul lui 4007, noul SUV compact Peugeot 4008 este considerabil mai mic, dar păstrează gena japoneză. Nu, nu mai împarte platforma tehnică cu Mitsubishi Outlander, ci cu ASX.

Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș

 

Dacă, în cazul lui 4007, chiar și curcile mai deștepte puteau să identifice legătura evidentă cu Mitsubishi Outlander, noul 4008 își trădează mult mai greu originile. Acesta pare că se îmbracă de la cu totul altă casă de modă, dar păstrează croiala SUV-ului japonez compact ASX. Asta înseamnă că pe dedesubt avem aceeași platformă tehnică, o gamă de motoare identică (chiar dacă nu sunt toate disponibile pe piața din România) și, una peste alta, cam aceeași mașină. Însă, acest secret încearcă să fie ținut ascuns de design care, la 4008, pune accentul pe o apariție mai elegantă și elevată. Diferențele sunt susținute în special de părțile frontală și posterioară care utilizează mai mult crom și detalii îndrăznețe, în timp ce lateralele se deosebesc doar prin forma celui de-al treilea geam, panourile ușilor fiind la fel.

Imediat cum treci pragul habitaclului, chiar și cei care mai aveau dubii în legătură cu relația de rudenie dintre cele două mașini sunt convinși. De la sistemul audio Rockford (cam lent dacă utilizezi un stick USB cu prea multe melodii, dar cu un sunet plăcut) și până la butonul sistemului 4×4, totul este atât de asemănător, încât, fără sigla de pe volan, confuziile nu ar fi deloc excluse. Ca șofer, te bucuri de o poziție de condus ușor mai înaltă, specifică SUV-urilor, iar ampatamentul generos, la fel de mare ca la vechiul 4007/Mitsubishi Outlander, asigură premisele unui interior încăpător. Nu lipsesc detaliile practice, precum posibilitatea transportării facile a schiurilor, grație golului din dreptul cotierei centrale a banchetei, sau cele care fac viața la bord mai frumoasă, cum ar fi plafonul panoramic din sticlă. Materialele găsesc un echilibru bun între trăinicia ce ar trebui să caracterizeze orice model 4×4 și rafinamentul sugerat de designul exterior, iar precizia asamblărilor confirmă faptul că Peugeot 4008 este fabricat în Japonia.

_DSC6719
La interior, sistemele de confort trădează înrudirea strânsă cu Mitsubishi ASX.

În România, 4008 e oferit doar în versiuni de motorizare alimentate cu motorină, cea de bază având o cilindree de 1,6 litri și 115 CP, iar cea de top, 1,8 litri și 150 CP. Noi, deloc modești din fire, am luat la test propulsorul mai puternic, deși acesta reprezintă o parte a aportului pe care constructorul japonez l-a avut în cazul proiectului. Fără a avea o istorie îndelungată pe piață, acesta se comportă precum motoarele care au lansat fenomenul diesel. Adică, are explozii de putere și nu prea îi place să fie subturat. Acest comportament pare amplificat și de cutia de viteze cu o etajare destul de scurtă și timonerie precisă.

Deși dispune de un sistem 4x4 eficient, 4008 adoptă un tren de rulare adecvat mai mult drumurilor asfaltate.
Deși dispune de un sistem 4×4 eficient, 4008 adoptă un tren de rulare adecvat mai mult drumurilor asfaltate.

În plus, și trenul de rulare cu suspensii ceva mai tari se arată destul de înfipt.  Pe viraje, 4008 se înclină puțin și menține bine traiectoria indicată de șofer, dar dă senzația că ar avea un posterior destul de jucăuș atunci când limitele de aderență sunt aproape.  Per total, comportamentul dinamic este intuitiv și plăcut în sesiunile de condus rapid, iar gropile nu sunt tratate chiar cu totală indiferență. Aici, cred că ar fi putut ajuta și niște roți cu balonul mai mare, nu precum cele avute pe mașina de test.

În ceea ce privește prețul, Peugeot 4008 este foarte conștient de calitățile sale. În compania dieselului de 1,8 litri, prețul de bază pleacă de la aproximativ 36.500 de euro și poate ajunge spre 45.000, dacă ești darnic cu opționalele. E drept că lista de dotări standard este generoasă și beneficiezi de o tracțiune integrală competentă, dar cifrele astea ar putea să îi sperie pe clienții uzuali de Peugeot. Probabil, ar fi fost mai indicat ca oferta să includă versiuni de bază mai slab echipate și cu posibilități mai mari de configurare.

ams 04/2013



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE