Știri Tehnologie Video

(Video) Performanța de electro-lux: Bentley EXP 100 GT

(Video) Performanța de electro-lux: Bentley EXP 100 GT

Bentley celebrează în 2019 primii 100 de ani de existență, iar viziunea sa pentru următorul centenar este personificată de conceptul electric și autonom EXP 100 GT. Însă mai avem elemente de performanță: Chiron cu numărul 200 sau Camaro în ediție Shock sau Black.

Cât se poate de pompos, Bentley vrea – nici mai mult, nici mai puțin – decât să regândească viitorul segmentului „grand touring”. Propunerea sa este EXP 100 GT, un concept nu de automobil – ci mai ales de mobilitate sustenabilă de lux. Aceasta, conform companiei din Crewe, va fi electrică, autonomă și inovatoare în mod sustenabil. Evident, EXP 100 GT este un prototip unicat, astfel încât designerii și inginerii britanici au putut evita orice fel de convenție sau tradiție. Desigur, mai puțin pe cea a stilului – pe cât este de extravagant și tehnologizat, EXP 100 GT păstrează toate ingredientele stilului clasic Bentley. Totuși, este gândit pentru anul 2035.

Performanța de electro-lux: Bentley EXP 100 GT

Astfel, constructorul britanic promite că totul a fost dezvoltat pornind din interior – de la sistemul de propulsie complet electric (autonomie propusă de 700 km) și trecând prin habitaclul care acum pune la egalitate șoferul și pasagerii. Iar totul are acolo legătură cu noul sistem de inteligență artificială (AI) – Bentley Personal Assistant, deși nu suntem foarte siguri că acesta a comandat colecția sustenabilă de materiale: lemn vechi de 5000 de ani cu inserții din cupru, elemente textile asemănătoare cu pielea – însă 100% realizate din materiale organice rezultate din procesul de producție a vinului, sau lână cu certificare de proveniență britanică… Plus un plafon din sticlă dotat cu prisme care colectează lumina și o transmit în habitaclu alături de elemente din fibră optică.

Performanța de electro-lux: Bentley EXP 100 GT

Exteriorul, în schimb, are parte de noua finisare „Compass” – dar și de elemente mai degrabă contemporane, cum ar fi accentele aurii de pe jante și din jurul cadrelor suprafețelor vitrate. Bentley renunță la clasicul set de faruri rotunde duble, însă compensează cu ajutorul celor 6000 (!) de lumini LED integrate în grila cu profil de „plasă”. EXP 100 GT păstrează câteva elemente tradiționale – statueta „Flying B” – sau proporțiile impresionante: 5,8 metri lungime și 2,4 metri lățime, cu o greutate de 1900 kg, în ciuda utilizării intensive a fibrei de carbon și aluminiului. Iar portierele lungi de doi metri pivotează către înălțimi (aproape 3 metri) atunci când sunt deschise. Ah, să nu uităm nici de secțiunea „potcoavă” a portbagajului, care de fapt este un ecran OLED 3D.

Performanța de electro-lux: Bentley EXP 100 GT

Dar, cel mai important, EXP 100 GT are sub capotă un tren de rulare cu emisii zero. Next Generation Traction Drive oferă tracțiune vectorizată, iar cele patru motoare electrice au un cuplu maxim de 1500 Nm. Suficient pentru a sprinta cu rapiditate până la 100 km/h în mai puțin de 2,5 secunde – în drum spre viteza maximă de 300 km/h. Bentley nu oferă alte cifre – precum puterea sistemului sau capacitate acumulatorilor, care ar trebui să ofere capabilități pentru 700 km și reîncărcări la 80% în doar 15 minute. Ce detalii am omis oare: AI-ul din interior este controlat de la un element central din cristal de Cumbria iluminat. Iar EXP 100 GT are inclusiv aroma sa unică – un parfum dezvoltat împreună cu studiul etic 12.29.

Performanța de electro-lux: Bentley EXP 100 GT

Bugatti a marcat, printr-un interesant set de fotografii tip „behind the scenes”, momentul producției celui de-al 200-lea exemplar Chiron. Acesta face parte din seria limitată Sport „110 ans Bugatti”, însă și mai interesante sunt detaliile din procesul de fabricație – inclusiv cele legate de masivul W16 quad-turbo care pare mai degrabă pregătit pentru unul din magnificele avioane de vânătoare din WW2, precum Supermarine Spitfire sau P-51 Mustang (cu 1500 de CP la bord și puterea este asemănătoare).

Performanța de electro-lux: Bentley EXP 100 GT

Avem o veste neplăcută pentru fanii modelelor Camaro și Corvette din Europa. De la sfârșitul verii cele două modele General Motors nu vor mai fi disponibile, deoarece masivul V8 de 6,2 litri nu a reușit să treacă testul certificării WLTP. Astfel, singura modalitate de a le mai achiziționa pe continent va implica o vizită în Rusia – acolo unde sub capotă de fapt se află varianta de motorizare cu patru cilindri în linie, dotată cu 238 CP / 400 Nm. Vestea bună este că fanii pot alege și două noi ediții speciale: Shock sau Black.  

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE