Noutăți Tehnică

Pe circuit cu ONE, în oraș cu i3 și la operă cu PF0

Mercedes-AMG a decis ca de acum încolo hypercar-ul lor să fie numit pur și simplu „ONE”, iar noi am mai adunat și alte noutăți care să ne electrizeze pozitiv weekend-ul.

Mercedes-AMG ONE – așa va fi cunoscut de acum încolo Project One, hypercar-ul germanilor ce împrumută (la fel ca Aston Martin Red Bull Valkyrie) tehnologia Formulei 1 și o ambalează într-un vehicul utilizabil pe drumurile publice. În rest, ONE se află acum în zona finală a programului de testări publice (camuflajul este probabil pentru protecție, nu pentru a-l ascunde) în Anglia. În plus, constructorul a dezvăluit și un nou secret – ONE va avea parte de elemente aerodinamice active (aripa spate).


Era ICE pare să apună complet, cel puțin dacă ne referim la zona de vârf, a hypercar-urilor – acolo unde cele cu propulsie strict clasică au devenit excepția, iar modelele electrificate regula. Un bun exemplu ar fi și noua apariție reprezentată de Pininfarina Automobili PF0. Transformat din studio de design în producător exotic de către noii patroni de la Mahindra, Pininfarina a arătat deja potențialilor clienți cum va arăta hypercar-ul complet electric PF0.


Pentru noi, ceilalți, așteptarea va mai dura un pic – probabil la Paris îl vom vedea și noi pe viu. Detaliile abundă însă, deoarece Pininfarina a prezentat o mulțime de imagini teaser până acum. Iar de acum știm și cine va furniza trenul de rulare electric și bateriile – Rimac (responsabili pentru C_Two), în timp ce sediul central al noii companii a fost relocat din Italia… la Munchen, în Germania.


Iar dacă vorbim despre zona bavareză, în mod clar trebuie să nu uităm nici de noutățile aduse de BMW în peisajul electrificării. Astfel, constructorul german a anunțat o nouă îmbunătățire pentru seria i3 / i3s – dezvoltarea tehnologiei eDrive ducând la o nouă creștere a capacității celulelor bateriei. Astfel, acumulatorii au trecut de acum la 120 Ah și au o capacitate energetică brută de 42,2 kilowatt-oră (kWh), ducând modelele îmbunătățite la o autonomie maximă cotidiană de 260 km (conform testelor BMW, 285 – 310 WLTP) – aproximativ 30% în plus.


De la începerea producției în 2013 și până acum, capacitatea bateriei de a fost aproape dublată (de la 22 kWh pentru modelul 60 Ah, 33 kWh pentru 94 Ah) – iar noutățile nu se opresc aici. BMW propune și o nouă finisare pentru caroserie (Jucaro Beige/ Frozen Grey), o nouă culoare pentru designul interior opţional Loft şi faruri LED adaptive cu funcţie matrix pentru faza lungă. În plus, în curând va fi oferit și un pachet sport ce include câteva elemente dinamice de design, dar și o suspensie sport cu ecartament mărit şi jante de 20 de inch. La interior, iDrive poate primi o nouă versiune opţională a sistemului de navigaţie Business, iar utilizatorii vor avea încărcare wireless şi hotspot LAN wireless.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE