Știri

Pasiunea nu cunoaște limite: BMW M5 Competition, Aston Martin V12 Vantage V600 și Golf-uri realizate de… ucenici

Astăzi avem nu doar unul, ci chiar trei exemple despre ce înseamnă pasiunea în industria auto – de la bestia M5 Competition la „Vantage-ul analog suprem” și cu o oprire pe la Wörthersee, unde ca de obicei ucenicii constructorului german impresionează cu creațiile lor.

Odată cu apariția noului sedan de top M5 Competition tendința a devenit oficială – BMW M GMBH va oferi cele mai puternice versiuni ale modelelor sale drept versiuni separate, renunțând la opțiunea pachetelor „M Performance”. Compania are astfel toată gama pusă la punct – noul M2 Competition, mai „bătrânele” M3 și M4 Competition și de acum încolo și M5 Competition, situat peste versiunea „standard” M5 (practic un răspuns direct la tandemul Mercedes-AMG 63 / 63 S).


Pentru a-și afirma statutul, M5 Competition sosește în stilul clasic al casei cu o serie de elemente de design unice – însă unele extrem de subtile (din fericire BMW oferă statistica schimbărilor în galeria de imagini), dar cel mai important aspect este desigur creșterea performanțelor. Astfel, propulsorul V8 primește 25 CP în plus pentru un total de 625 CP / 750 Nm și sprint-uri mai rapide: 3,3 secunde până la 100 km/h și 10,98 secunde la 200 km/h, cu 0,3 secunde mai repede decât în versiunea standard M5.


Acum nu mai puțin de 20 de ani, în 1998, Aston Martin prezenta modelul V8 Vantage V600 drept cel mai puternic model al său de serie din istorie – iar acum nostalgia pare să-i fi cuprins pe britanici odată cu lansarea ediției speciale V12 Vantage V600. Nu doar denumirea V600 a fost readusă în atenție, ci și generația precedentă a modelului Vantage – deoarece noua serie limitată este bazată pe aceasta, și nu pe recent introdusul Vantage.


Divizia specială Q by Aston Martin este responsabilă de ultima creație din Gaydon, seria fiind limitată la doar șapte coupe-uri și șapte roadstere V12 Vantage, alintate de către Aston Martin drept „Vantage-urile analogice supreme” datorită câtorva detalii speciale. În primul rând, puterea de 600 CP este trimisă roților prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șapte trepte, toate având parte și de un tratament extins cu fibră de carbon și elemente de design (capota bombată, elemente laterale) menite să facă legătura cu modelul de acum 20 de ani.


Evenimentul de la Wörthersee, menit să celebreze afecțiunea fanilor pentru clasicul hot hatch VW Golf GTI a devenit demult o sărbătoare în „familie” – la care participă cu mic cu mare toată lumea, de la angajații grupului VW la cei mai mici fani ai mărcii germane. Și punem accent pe mici, deoarece a devenit deja o tradiție ca studenții și elevii ucenici ai mărcilor grupului să prezinte câte o creație – sau mai multe – concept.


Avem parte astfel de primele noutăți – venite de la ucenicii VW – în așteptarea celorlalte vedete. Este vorba despre două modele Golf concept – realizate de echipele de ucenici de la Wolfsburg și Zwickau: Golf GTI Next Level și Golf Estate TGI Gmotion. Primul, realizat la Wolfsburg, are la bord un 2 litri turbo capabil să dezvolte 405 CP, cutia cu dublu-ambreiaj cu șapte rapoarte și un foarte evident kit de design exterior – dublat de un interior foarte modular și tineresc (cu aplicație de smartphone pentru a controla podeaua portbagajului motorizată, ecranul LED retractabil sau elementele de iluminat).


Al doilea concept este mult mai practic și probabil și mai eficient energetic – creația echipei de la Zwickau este un Golf break cu tracțiune integrală și motorizat de un propulsor de 1,5 litri capabil să ruleze pe CNG (compressed natural gas), de 130 CP – alte elemente care ies în evidență fiind caroseria în culori inspirate de paleta Bentley (un mix de Ice, Hallmark și St. James Red, cu un pic de Deep Black Pearl Effect de la VW) sau cutia cargo asortată de pe plafon.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE