Motorsport Știri Video

(Video) Pajero Sport, XT5 & XE SV Project 8 – vineri chill

Pajero Sport, XT5 & XE SV Project 8 – vineri chill

Mitsubishi a dezvăluit noul Pajero Sport… tocmai în Thailanda. Americanii de la Cadillac au decis că este timpul pentru o reîmprospătare a SUV-ului XT5. Iar britanicii de la Jaguar s-au gândit că este cazul să se întreacă pe ei înșiși… pe Nurburgring Nordschleife.

Pajero Sport, Montero Sport sau Shogun Sport – iată un 4×4 care poartă mai multe nume, în funcție de locul în care este comercializat. Pașaportul său internațional este mai cunoscut în varianta Pajero Sport, drept pentru care ne vom opri asupra acestui apelativ. Cea de-a treia generație se află pe piață din vara lui 2015, astfel încât era în mod clar timpul pentru un facelift. Unul cât se poate de îndrăzneț, conform cu imaginea corporatistă a producătorului japonez – „Dynamic Shield”. Suficient, de altfel, pentru ca Mitsu să îl considere o nouă generație…

Pajero Sport, XT5 & XE SV Project 8 – vineri chill

Un fel de Eclipse Cross cu mult mai mare – și dezvoltat pe baza faimosului pickup L200 / Triton. Modificările din habitaclu sunt, însă, ceva mai tehnice: Pajero Sport se bucură de acum de o pereche de ecrane digitale de 8 inch – atât pentru instrumentarul de bord, cât și pentru planșa centrală. În spate, pasagerii primesc pe lângă priza USB și una AC, în timp ce hayon-ul este de acum electric și cu acces hands-free – în timp ce anumite comenzi pot fi accesate inclusiv de pe smartphone-ul utilizatorului. Apropo, Pajero Sport nu este de fapt un japonez original, ci un thailandez construit la fabrica de la Laem Chabang.

Cadillac s-a jucat în zona de performanță a sedan-urilor, cu noile CT4-V și CT5-V, însă nu uită că are de satisfăcut pretențiile numeroșilor clienți din zona crossover. Astfel, SUV-ul XT5 a primit câteva modificări menite să-i asigure pe mai departe succesul – în America. Acolo unde Cadillac vinde extrem de bine – China – XT5 a fost deja reîmprospătat. Acum, pentru piața de acasă, XT5 primește o nouă grilă a radiatorului, precum și noi elemente de stil în față și spate menite să-l apropie de frații XT4 și XT6.

Schimbările mai profunde sunt de fapt invizibile – XT5 primește un nou propulsor turbo de 2 litri, cu patru cilindri în linie, drept opțiune de bază. Acesta livrează 237 CP și 350 Nm, are drept particularitate asistența la frânare electrică (în locul celei pneumatice, clasice) și livrează puterea prin intermediul unei transmisii cu nouă rapoarte. Mai departe există opțiunea V6 – de 3,6 litri și 310 CP – pentru versiunile Premium Luxury sau Sport. Cel din urmă are parte și de alte elemente distinctive: un kit exterior, jante de 20 inch, direcție mai rapidă și sistem AWD cu distribuție variabilă a puterii pe spate.

Jaguar este în continuare neliniștit când vine vorba despre puternica serie limitată XE SV Project 8. Suficient de neastâmpărat pentru a se întoarce pe faimosul Iad Verde – Nurburgring Nordschleife pentru o nouă tentativă de record. Precedenta a fost tot reușită, în categoria sedan-urilor cu patru portiere, însă probabil britanicii s-au hotărât să ridice și mai sus baremul. Acesta stă, de acum, la 7 minute și 18,361 secunde… cu 2,9 secunde mai rapid decât înainte!

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE