Știri

Opel Vivaro-e & Audi A6 Avant TFSI e: transport electrificat

Opel Vivaro-e & Audi A6 Avant TFSI e: transport electrificat

Opel Vivaro-e este primul vehicul comercial 100% electric al producătorului german din Rüsselsheim. A6 Avant 55 TFSI e quattro este, în schimb, primul break „full-size” cu propulsie plug-in hibridă din Ingolstadt. Așadar, transport electrificat pentru companie sau familie.

Opel Vivaro-e devine disponibil într-un moment în care livrările fără emisii devin o necesitate în multe domenii. Va fi oferit în trei versiuni de lungime și cu variante multiple de caroserie, primele comenzi urmând a fi luate la vară – iar primele livrări sunt programate înainte de 2021. Opel s-a străduit să rămână competitiv cu Vivaro-e față de LCV-urile cu motoarele cu combustie internă: are o sarcină utilă de 1275 kg și o capacitate maximă de remorcare de o tonă.

Opel Vivaro-e & Audi A6 Avant TFSI e: transport electrificat

Clienții Vivaro-e pot alege două versiuni de acumulatori – baterie de 75kWh pentru o autonomie maximă de 330 km sau cu o capacitate de 50 kWh pentru un parcurs de până la 230 de km în ciclul WLTP. Sistemul electric de propulsie dispune de 100kW (136 CP) și un cuplu de 260 Nm, viteza maximă fiind limitată la 130 km/h. Opel propune trei modalități de reîncărcare pentru Vivaro-e: priză domestică, wallbox (la 7,4 sau 11 kW) și la stațiile de încărcare rapid. Acestea din urmă, la o putere maximă de 100 kW, vor aduce bateria la SoC (state of charge) de 80% în 30 sau 45 de minute (în funcție de acumulatori).

Opel Vivaro-e & Audi A6 Avant TFSI e: transport electrificat

Vivaro-e devine electric pentru toate variantele de caroserie: crew cab, cabină platformă, transport persoane și cargo, cu până la 6,6 mc volum de marfă. Modelul vine în versiuni S, M și L, cu sistem FlexCargo pentru încărcarea obiectelor lungi de până la 4,02 metri și uși laterale culisante – acestea, opțional, pot fi acționate electric și automat. La interior Vivaro-e nu diferă foarte mult de autoturismele Opel – include chiar și noile sisteme de infotainment Multimedia Radio și Multimedia Navi Pro, cu ecran de 7 inchi și conectivitate prin Apple CarPlay și Android Auto.

Opel Vivaro-e & Audi A6 Avant TFSI e: transport electrificat

Audi continuă să-și îmbogățească gama de modele cu propulsie plug-in hibridă – A6 Avant 55 TFSI e quattro sosește drept reprezentantul familist din segmentul mediu de lux. Sistemul de propulsie PHEV pare preluat direct de la fratele crossover Q5 55 TFSI e quattro – are în total 270 kW (367 CP) și un cuplu maxim de 500 Nm. Autonomia complet electrică este de până la 51 km în ciclul WLTP datorită echipării cu un pachet de acumulatori de 14,1 kWh. Performanțele sunt de 0-100 km/h în 5,7 secunde și 135 (EV) sau 250 km/h viteză maximă.

Opel Vivaro-e & Audi A6 Avant TFSI e: transport electrificat

Bateria este integrată în zona din spate, astfel încât zona de încărcare are de suferit. Volumul standard al portbagajului este de doar 405 litri, însă cel total ajunge la o valoare generoasă: 1535 litri. Reîncărcarea se face la maxim 7,4 kW, durata maximă fiind în jur de 2,5 ore. Prețul de bază, acasă în Germania, este de 71.940 euro, modelul PHEV fiind foarte bine echipat încă din versiunea standard.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE