Știri Video

Off-road premium: Patrol, X1 xDrive25e, B1 & B2, DBX

Off-road premium: Patrol, X1 xDrive25e, B1 & B2, DBX

O serie eclectică de noutăți cu un numitor comun – capabilitățile mai pronunțate (sau nu) de atacare a drumurilor neasfaltate. Nissan Patrol s-a prezentat cu un facelift în Orientul Mijlociu, în timp ce americanii au parte de electricele Bollinger B1 și B2. Cei cu preferințe orientate mai degrabă către șoselele de bună calitate pot, în schimb, alege un X1 xDrive25e sau pot visa la viitorul Aston Martin DBX.

Nissan este un renumit specialist al șoselelor neasfaltate. Și nu a uitat de capabilitățile sale mai rustice, chiar dacă în ultimul timp a fost preocupat mai ales de modele crossover, precum noul Juke. Europa nu îl va primi, însă clienții din Orientul Mijlociu se vor putea bucura de noua versiune, îmbunătățită, a legendarului Patrol. Este la fel de robust ca întotdeauna, însă în același timp Patrol a primit numeroase noi tehnologii și elemente de siguranță sau confort.

Off-road premium: Patrol, X1 xDrive25e, B1 & B2, DBX

Mai exact, Patrol-ul are o parte frontală complet restilizată – în timp ce spatele are parte de schimbări minore la nivelul stopurilor, acum cu semnalizatoare secvențiale. Interiorul primește numeroase tușe de lux, dar și o pereche nouă de ecrane pentru partea centrală a planșei de bord – cu sistemul de infotainment compatibil Apple CarPlay și Android Auto. Noile elemente de siguranță includ sisteme precum Intelligent Emergency Braking (cu detecție pietoni) și Intelligent Forward Collision Warning. Propulsoarele V6 sau V8 dezvoltă 275 sau 400 CP, versiunea de top fiind dotată și cu suspensia adaptivă Hydraulic Body Motion Control.

Off-road premium: Patrol, X1 xDrive25e, B1 & B2, DBX

Există deja câteva SUV-uri complet electrice – Tesla Model X și Y, Hyundai Kona Electric, Audi e-tron. Însă teritoriul aventurierilor totali este departe de a fi explorat – cu modele precum Atlis XT sau Rivian R1S/R1T și electricul Ford F-150 aflate încă în stadii incipiente de cercetare/dezvoltare. Bollinger, în schimb, este un pic mai aproape de o posibilă realitate. Modelele B1 și B2 au fost prezentate în 2017 și 2018 – însă de acum au făcut trecerea la stadiul (aproape final) de „prototipuri beta”.

Designul „colțuros” este neschimbat, însă compania americană aduce în discuție un capitol foarte important – specificațiile tehnice. Astfel, știm că B1 și B2 se vor baza pe o pereche de motoare electrice capabile să livreze un total de 614 CP și 919 Nm, atingând o viteză maximă de 160 km/h și având un sprint la 100 km/h care durează 4,5 secunde. Capacitatea de tractare ajunge la 3400 kg, în timp ce garda sol este de 38 cm – ambele modele au parte și de cutie de transfer. Un detaliu important are legătură cu sarcina acumulatorilor – 120 kWh, însă nu există încă date despre autonomie.

BMW își construiește o adevărată familie de SUV-uri premium electrificate: X5 xDrive45e, X3 xDrive30e și recent prezentatul mezin, X1 xDrive25e. Toate trei au parte de sisteme de propulsie de tip plug in hybrid, sistem inteligent de tracțiune integrală și permit parcurgerea unor călătorii fără emisii locale din ce în ce mai consistente. Spre exemplu, noul X1 xDrive25e are o autonomie în mod electric de până la 57 de kilometri WLTP. Sistemul plug-in hybrid de pe X1 xDrive25e constă într-un motor pe benzină cu trei cilindri, de 1,5 litri, turbo – care livrează 125 CP și 220 Nm. Acesta transmite puterea roților față, prin intermediul cutiei Steptronic cu șase rapoarte. În spate, în schimb, acționează un motor electric de 95 CP și 165 Nm, transmisia fiind de această dată cu o singură treaptă.

Împreună, motorul termic şi cel electric produc o putere totală a sistemului de 162 kW/220 CP și un cuplu maxim de 385 Nm, suficient pentru ca X1 xDrive25e să atingă 100 km/h în fix șapte secunde. Acumulatorii Li-Ion au capacitate energetică brută de 9,7 kWh, reîncărcarea la o priză casincă clasică având loc în cinci ore. BMW oferă și opțiunea unui i Wallbox dedicat, caz în care operațiunea durează mai puţin de trei ore şi jumătate. Foarte important, bateria de înaltă tensiune este amplasată sub locurile din spate, astfel încât volumul portbagajului are aproape aceeași valoare ca în cazul versiunilor clasice: 450 / 1470 litri. X1 xDrive25e dispune și de protecție acustică pentru pietoni, iar clienții își pot personaliza modelul cu opțiunile Sport Line, xLine sau M Sport.

Aston Martin este aproape gata să dezvăluie primul său SUV – lansarea oficială a noului DBX este programată pentru luna decembrie. Însă, pentru a ne menține interesul la cote înalte, constructorul britanic a decis să dezvăluie câteva detalii tehnice majore. Astfel, știm că prima versiune va sosi cu V8-ul twin-turbo de 4 litri (împrumutat de la Mercedes-AMG) și 550 CP / 700 Nm sub capotă. În plus, Aston promite parcursuri sub opt minute pe turul de circuit la Nurburgring, viteze în viraje la fel de ridicate ca și într-un Vantage sau o forță de frânare mai mare chiar și decât a vârfului de gamă DBS Superleggera. 

 

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE