Noutăți Reportaj Video

Noutățile auto iau cu asalt CES 2018

Cu ediția anuală a Consumer Electronics Show din Las Vegas în plină desfășurare, de acum aveam imaginea completă a noutăților disponibile din partea industriei auto în cadrul show-ului de obicei axat pe zona tehnologiei.

Am mai vorbit și anterior despre CES, însă acum avem în sfârșit în față toate premierele din domeniul auto, și de acum încolo pe bună dreptate putem considera Consumer Electronics Show drept primul show important pentru industria auto din an, fiind programat cu doar câteva zile înainte de debutul North American International Auto Show, din capitala tradițională a industriei auto americane – Detroit.



Un prim exemplu de lansare majoră rezervată pentru CES în loc de NAIAS este zona grupului coreean Hyundai – Kia, ce au prezentat fiecare câte un model important. Hyundai a adus la Las Vegas noul crossover cu tehnologie fuel cell, model ce va înlocui Tucson FCEV în curând. Botezat oficial în cadrul CES drept Nexo, SUV-ul pe hidrogen este mai eficient, mai durabil și oferă performanțe îmbunătățite în combinație cu un interior mai spațios. Bazat de acum pe o platformă unică, nu derivat dintr-un model existent, Nexo poate încărca mai mult hidrogen la bord (6,35 kg), în timp ce sistemul de stocare este mai ușor (cu 16 kg). De acum, toate componentele în mișcare se află sub capota motorului, rezervoarele de hidrogen fiind amplasate sub podea, în timp ce acumulatorul Li-Ion se află în portbagaj. Puterea combinată disponibilă este de 135 kW (95 fuel cell + 40 Li-Ion), în timp ce motorul electric are acum 120 kW, cu 20 mai mulți – accelerația la 100 km/h fiind realizată mai rapid, în aproximativ 10 secunde.



În schimb, Kia a prezentat la CES un prototip premergător modelului de serie – Niro EV Concept, precum și noua sa strategie cu privire la elementele mobilității viitorului. Noua viziune Kia a fost denumită „ACE” – acronim de la „autonom, conectat și electric” – fiecare categorie având și propriul plan. Pe scurt, Kia va avea în portofoliu 16 modele electrificate (hibrid, EV, FCEV) până în 2025, o gamă întreagă de modele conectate la nivelul anului 2030 dar și tehnologii autonome compatibile cu Level 4 SAE începând încă din 2021. Cât despre Kia Niro EV Concept, putem spune că acesta este relativ apropiat de versiunea standard, cu o singură excepție majoră – grila radiatorului este acum un display interactiv, parte a unui sistem intuitiv de comunicare vizuală cu cei din jur. Din punct de vedere mecanic, Niro EV folosește o generație nouă a trenului de rulare electric al companiei, cu un motor electric de 150 kW și acumulatori de 64 kWh, autonomia fiind de aproximativ 383 km.



Poate nu sunteți de acord cu liniile de design destul de „năzdrăvane” ale modelului Nexo sau cu cele posibil prea convenționale ale conceptului Niro EV, astfel încât Toyota propune pentru CES un stil redus la forma sa cea mai simplist absolută. Dacă vi se pare că noul proiect e-Palette al constructorului japonez pare un container pe roți, dotat cu suprafețe vitrate, este pentru că în esență cam asta și este. e-Palette Concept este practic viziunea lor pentru un viitor serviciu de mobilitate autonomă – unul care are de-a face cu flexibilitatea dusă la extrem. Acesta este practic motivul pentru care vehiculele e-Palette (avem trei versiuni, cu lungimi de la 4 la 7 metri) arată precum niște cutii pe roți. Toyota a gândit proiectul ca unul ce va implica din start partenerii, încă de la nivelul alegerii componentelor hardware și software – iar numele asociate deja sunt dintre cele mai importante: Amazon, DiDi, Mazda, Pizza Hut, sau Uber. Nu le vom vedea prea curând pe străzi însă, studiile de fezabilitate urmând să pornească din 2020, la timp pentru apariții în timpul Jocurilor Olimpice de la Tokyo.



În cazul în care o vizită la Las Vegas vi se pare prea consumatoare de timp, vă putem propune o noutate ceva mai aproape de casă – din Franța sosește noua versiune Citroen e-Mehari, ce aduce îmbunătățiri destul de importante hazliului SUV electric. Avem astfel noi dotări – închidere centralizată, airbag-uri, lumini automate, dar și o izolare mai bună termală și fonică – precum și îmbunătățiri de ordin mecanic. Motorul electric produce de acum cu 20 Nm mai mult, în total 166 Nm, cu prețul unei scăderi minore a autonomiei, de la 200 la 195 km. Cu un preț de pornire sub 20.000 de euro acasă, după folosirea bonusurilor, e-Mehari ar trebui ales în schimb de acum în configurația Hard Top, ce reprezintă noutatea absolută a gamei – micul SUV electric este de acum perfect utilizabil pe orice fel de vreme.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE