Știri

Noul Opel Astra, generația K

Programat să debuteze în această toamnă, în cadrul Salonului auto de la Frankfurt, noul Opel Astra este cu aproximativ 200 kg mai ușor decât generația precedentă și vine cu numeroase dotări moderne, printre care faruri inteligente cu led și sistem multimedia avansat.

Opel-Astra-295891

Noua generație Opel Astra se bazează pe o arhitectură ușoară complet nouă, care fi animată  de motoare de ultimă generație. Designul suplu face ca noua compactă germană să arate mai atletic decât oricând. Pe scurt, noul Astra combină eficiența cu eleganța și mizează mult pe inovațiile în materie de siguranță și confort. Noul Opel Astra își va celebra premiera mondială la Salonul Auto Internațional de la Frankfurt din această toamnă (17-27 septembrie).

Noul Opel Astra nu doar pare mai mic, ci chiar este mai mic. Cu o lungime totală de 4,37 metri este cu aproape cinci centimetri mai scurt decât predecesorul său. Cu o înălțime de 1,46 metri este, de asemenea, cu 2,6 centimetri mai mic. Evident, dimensiunile au un impact asupra aerodinamicii și eficienței, noul Astra având un coeficient aerodinamic de sub 0.30. Dimensiunile sunt mai mici, dar atât spațiul, cât și confortul au crescut considerabil, conform declarațiilor oficialiilor.  În funcție de model și de nivelul de echipare, va fi cu până la 200 kg – dar cel puțin 120 kg – mai ușor decât predecesorul său. Arhitectura complet nouă a vehicului joacă un rol major în reducerea greutății. Fiecare componentă are un design compact și integrează materiale ușoare. Doar greutatea caroseriei a fost redusă cu 20 la sută, de la 357 la 280 kilograme. Măsuri suplimentare, legate de șasiu, au dus la încă 50 de kilograme reduse.

Opel-Astra-295902

În materie de propulsie, noul Astra va utiliza doar motoare și transmisii din noul portofoliu Opel. Puterile variază de la 95 CP la 200 CP, cilindreea fiind de 1,6 litri.

Motorul 1.6 CDTI cu o gamă largă de puteri ce încep de la 95 CP acoperă oferta diesel, în timp ce 1.0 ECOTEC Turbo cu injecție directă (105 CP) este motorul pe benzină de la nivelul de bază. Punctul culminant din portofoliul de motorizări  este noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injecție directă, o unitate cu patru cilindri, confecționată complet din aluminiu, care debuteză cu  145 CP.

Opel democratizează tehnologiile și inovațiile din segmente superioare, facând inovațiile accesibile. De exemplu, în materie de conectivitate, următoarea generație Astra este primul nou model Opel care va fi disponibil cu asistentul personal de conectivitate și servicii Opel OnStar, încă de la lansare. Opel OnStar va fi introdus în Europa începând cu august 2015, inițial pe un număr de 13 piețe. În plus, noua generație a sistemului infotainment IntelliLink își va marca debutul pe Astra. Cum acesta este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, va facilita aducerea universului smartphone în mașină. Fiecare sistem construiește pe caracteristicile pe care utilizatorii de smartphone-uri le folosesc cel mai mult. Android Auto este construit în jurul Google Maps, Google Now și abilitatea de a vorbi cu Google, precum și pe ecosistemul de aplicații care include WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify. Apple CarPlay preia caracteristicile iPhone pe care șoferii și-ar dori să le acceseze în timp ce conduc și le transferă pe ecranul din vehicul într-o manieră inteligentă, simplă. Aceasta permite șoferilor să efecteze apeluri, să trimită și să primească mesaje și să asculte muzică, totul direct prin touchscreen sau prin voce, via Siri. Apple CarPlay permite aplicații ce includ telefon, mesaje, hărți, muzică și aplicații compatibile ale unor terțe părți.

Opel-Astra-295912

Format din 16 grupuri de LED-uri – opt pe fiecare parte a vehiculului – noile faruri IntelliLux LED®, cu matrice cu LED-uri, adaptează în mod automat și constant lungimea și distribuția fasciculului luminos la orice situație de trafic. În acest proces, sistemul funcționează împreună cu camera frontală Opel Eye. Imediat ce vehiculul iese din mediul urban, fază lungă este activată automat și rămâne așa. La viteze de 80 km/h, șoferii detectează obiectele de la marginea drumului cu 30 la 40 de metri mai devreme decât cu iluminarea convențională cu halogen sau xenon în faza scurtă. Acest lucru le acordă în jur de 1,5 secunde în plus pentru a reacționa. Nici orbirea celorlalți participanți la trafic nu este o problemă. Când camera detectează surse de lumină de la traficul din sens opus sau din spate, LED-urile individuale din zona în cauză sunt dezactivate, tăind pur și simplu lumina din jurul respectivelor vehicule. Restul drumului și împrejurimile sale rămân puternic iluminate. Cu acest grad de precizie și de adaptare, sistemul ridică tehnologia de iluminare la nivelul următor.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE