Noutăți

Noul Lexus IS, cu meniu în limba română

Lexus a lansat în România noul model IS, disponibil în variantele Lexus IS 250 și Lexus IS 300h, versiune cu propulsie hibridă.

751834l-650x414-w-d161fa4e

Designul exterior al noului IS include mai multe dotări în premieră pentru Lexus, noul ansamblu de faruri, cu luminile de zi în formă de vârf de săgeată,  şi un nou design al capotei, ce permite obţinerea unui profil frontal coborât al autoturismului, optimizând în acelaşi timp protecţia la impact a pietonilor.

Test: Lexus IS 300h

Cu o lungime totală de 4665 mm, noul IS este cu 80 mm mai lung şi 10 mai lat decât predecesorul său. Consola frontală a fost mărită cu doar 10 mm, iar ampatamentul a fost extins cu 70, ajungând la 2800 mm. Astfel a crescut capacitatea portbagajului şi a fost mărit spaţiul destinat locurilor din spate, iar noile scaune rabatabile fracţionabil 60:40% le oferă ocupanţilor un spaţiu pentru picioare cu 50% mai amplu.

În interiorul habitaclului, materialele şi finisajele de înaltă calitate transmit o senzaţie de rafinament şi aspect modern, obţinute prin atenţia la detalii pentru care Lexus se bucură de reputaţie mondială. Panoul de comandă conţine, în premieră, butoane tactile, acţionate electrostatic. La versiunile F SPORT, tabloul de bord cuprinde un inel central mobil care glisează în lateral, element preluat de la supercarul LFA,  iar designul exclusivist al scaunelor utilizează o metodă de fabricaţie cu spumă integrată, care oferă o susţinere laterală excelentă.

Test: Lexus GS 450h F-Sport

Sistemul integral hibrid de propulsie al noului Lexus IS 300h combină un motor electric, de 105 kW/143 DIN CP, cu un motor pe benzină, de 2,5 litri. Puterea totală a sistemului este de 164 kW/223 DIN CP, asociată unui consum mixt de combustibil de 4,3 l/100 km şi unui nivel de emisii CO2 de 101 g/km pentru versiunea de bază.

Noul IS 300h este, de asemenea, primul Lexus hibrid integral cu acumulatorul instalat sub panoul podelei portbagajului, oferind astfel o capacitate a portbagajului de 450 de litri, similară cu cea a modelelor cu motor pe benzină. Localizarea acumulatorului hibrid asigură noului IS 300h şi distribuţia perfectă, 50:50%, a maselor.

Motorul V6 pe benzină, de 2500 cmc, cu 24 supape al Lexus IS 250 dispune de injecţie directă D-4 şi sistem Dual VVT-i, dezvoltând o putere de 153 kW/208 DIN CP la 6400 rpm şi un cuplu de 252 Nm la 4800 rpm.

Rigiditatea caroseriei a fost îmbunătăţită, iar direcţia si sistemul de suspensii, revizuite, toate acestea contribuind la o creştere cu 15% a aderenţei în viraje a anvelopelor şi la o stabilitate excelentă. În plus, acum sunt posibile călătorii mai confortabile, manevrabilitate precisă, răspuns îmbunătăţit la comenzi şi control superior pentru şofer.

Există cinci moduri de conducere selectabile – ECO, NORMAL, SPORT/SPORT S, SPORT S+ (disponibil la versiunea F SPORT, echipată cu suspensie adaptiv variabilă AVS) şi EV (modul Vehicul Electric, disponibil doar la IS 300h) – pentru optimizarea combinaţiei de economie, confort, performanţă şi manevrabilitate în funcţie de preferinţele şoferului. Echiparea F SPORT nu beneficiază doar de caracteristici de design exterior şi interior specifice, mai sportive şi mai îndrăzneţe, ci şi de îmbunătăţiri dinamice sub forma sistemelor de suspensie faţă şi spate, inclusiv suspensie adaptiv variabilă.

Lexus IS poate fi echipat cu sistem audio Mark Levinson Premium Surround de ultimă generaţie, ce oferă una dintre cele mai rafinate experienţe audio disponibile în prezent la bordul unui autoturism. Mark Levinson colaborează cu Lexus în condiţii de exclusivitate de peste 12 ani, creând sisteme pentru particularităţile acustice specifice ale fiecărui Lexus în parte. 4 ani au fost necesari pentru a asigura armonizarea perfectă a sistemului de 835 de waţi cu 12 canale şi 15 difuzoare cu habitaclul noului Lexus IS, obiectivul fiind furnizarea unui sunet de puritate echivalentă celei oferite de o sală de concerte.

„Noul Lexus IS reprezintă o alternativă unică în segmentul său, alternativă care se evidenţiază prin performantul sistem de propulsie Lexus Hybrid Drive, prin designul expresiv, prin dinamica excelentă şi manevrabilitatea superioară. Este opţiunea potrivită pentru persoane dinamice, hotărâte, care fac alegeri conform propriilor convingeri, care iubesc maşinile frumoase, iubesc maşinile puternice şi sunt conştiente că puterea nu reprezintă mare lucru dacă nu deţii cu adevărat controlul asupra ei“, a declarat Anca Dumitrescu, Senior Brand Manager Lexus în cadrul Toyota România.

 



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE