Promo

Noul León ajută SEAT să depășească 200.000 de unități livrate în 2014

Vânzările SEAT confirmă trendul ascendent al pieței europene. Marca a încheiat prima jumătate a anului 2014 cu 200.200 de unități livrate, cu 9,9% mai multe decât în prima jumătate a anului 2013 (182.200). LeonST 4DRIVE

Marca spaniolă înregistrează astfel cel mai bun rezultat din ultimii 6 ani, depășind cifra de 200.000 de unități livrate în prima jumătate de an de la începutul crizei economice în 2008.

Vânzările modelului León au reprezentat factorul-cheie al acestei creșteri. Modelul compact și-a crescut vânzările cu 62,3%, totalizând 78.600 de vehicule, cu 30.200 mai multe decât în prima jumătate a anului precedent (48.400). Versiunea ST (break) a depășit așteptările, contribuind cu 21.200 de unități. Alhambra, unul dintre modelele cu cea mai rapidă creștere în acest an, a adăugat alte 19,4% (total: 11.400 de exemplare; 9500 în 2013).

Președintele SEAT, Jürgen Stackmann, a subliniat faptul că această marcă își continuă creșterea peste media pieței. „Volumele sunt încă mici, dar piața europeană arată deja semne de revenire. În acest context, vânzările noastre sunt din nou în creștere peste media competitorilor. León este un succes și va fi capabil să ne mențină pe acest trend de creștere.

Noile Cupra și ST 4Drive, precum și viitoarea lansare a versiunii X-Perience vor contribui și ele la creșterea numărului de clienți ai acestui model.

Iată care sunt principalele piețe europene de creștere pentru SEAT:  numărul livrărilor a crescut cu 10,5% în Europa de Vest pentru prima dată în prima jumătate de an (158.300; 143.300 în 2013) și a atins o cotă de piață de 2,5% (2013: 2,4%). În Germania, compania a comercializat 42.300 de vehicule (2013: 38.200), cu o creștere de 10,9%, consolidându-și poziția în top 10. De asemenea, SEAT a înregistrat creșteri de două cifre procentuale în Spania, +13,3% (total: 39.300 de unități; 34.600 în 2013), Anglia, +17,4% (total 26.800 de vehicule; 22.900 în 2013), și Italia, +14,2% (total 6600; 5800 în 2013). SEAT a vândut aproape 2000 de unități în Portugalia, unde vânzările s-au dublat, +113,0% (total: 3700; 1800 în 2013).

Livrările SEAT în Europa de Est au crescut cu 78,2% în prima jumătate a anului 2014, atingând un total de 12.900 de unități (2013: 7300). În Cehia, principala piață din zonă a mărcii spaniole, și-a dublat vânzările (+109,8%), cu un total de 3900 de mașini livrate (2013: 1900). În România, creșterea procentuală este de 52,2%, cu un total de  577 de unități (2013: 379).

În afara Europei, țările cel mai bine poziționate sunt: Mexic (10.300 unități), Algeria (8400), Turcia (3900) și Israel (3200).

 

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE