Știri

Noul Aston Martin Vantage aruncă mănușa sportivelor pur-sânge

Producătorul exotic britanic a asociat numele Vantage – ca versiune de înaltă performanță a modelelor existente – încă din 1951, însă desigur istoria modernă a denumirii are de-a face cu GT-ul sportiv lansat din 2005 și amplasat la baza gamei.

Prima generație a Vantage-ului modern a fost din start văzut drept cea mai dinamică propunere a elegantului constructor – chiar dacă în mod efectiv el stătea la baza gamei de modele. Aceasta deoarece Aston a gândit Vantage nu doar ca alternativă mai accesibilă la rivalii tradiționali din segmentul GT, ci inclusiv la modele sportive pur-sânge precum Porsche 911. De acum încolo însă, Aston Martin pare să fi decis să se axeze doar pe competitori precum legenda germană, noul Vantage reprezentând o impresionantă abatere de la linia clasică a constructorului. Nu numai că nu reprezintă o evoluție a generației precedente (bravo designerilor și managementului pentru curajul de a fi altfel într-o mare de evoluții generaționale șterse!), dar Vantage nu este nici măcar inspirat de noul DB11, model cu care însă împarte o bună parte din componente – de la noua platformă din aluminiu la propulsorul Mercedes-AMG V8 de 4 litri.

Totuși Aston precizează că Vantage are parte cam de 70% componente noi – inclusiv de setări specifice pentru motor. Și îi credem, deoarece Vantage reușește să se rupă aproape în totalitate în materie de stil interior și exterior de modelele mai vechi sau mai noi ale casei. Aproape nici urmă de eleganța consacrată la exterior, o abordare sportiv-extremă la interior și un stil mai degrabă inspirat de DB10 al lui James Bond – cu mențiunea că acum agentul ar trebui să fie un quarterback din fotbalul american pentru a se potrivi noii abordări.

Inima noului Vantage este momentan reprezentată de propulsorul V8 de 4 litri twin-turbo, caracteristicile sportive fiind absolut evidente la noua generație (chiar și amplasarea motorului, ce duce la obținerea unei distribuții perfecte 50:50 pe punți), puterea dezvoltată fiind de 503 bhp la 6000 rpm și de 685 Nm între 2000-5000 rpm. Cu o greutate de 1530 kg, noul Vantage este nu doar mai puternic cu 80 CP decât predecesorul, dar și cu 136 kg mai ușor. Logic, performanțele sunt absolut spectaculoase – 3,6 secunde până la baremul imperial de 60 mph (96 km/h) și o viteză maximă de 314 km/h. Inițial doar cutia de viteze automată cu opt trepte de la ZF (cu rapoarte mai scurte, special pentru Vantage) va fi oferită, dar Aston Martin nu își uită promisiunea de a oferi și tradiționala cutie manuală, ce va sosi însă un pic mai târziu după startul vânzărilor prevăzut pentru al doilea trimestru al anului viitor.

Alături de asistenți electronici precum DSC (Dynamic Stability Control) sau Dynamic Torque Vectoring, Vantage va avea pentru prima oară și parte de un Electronic Rear Differential (E-Diff), în timp ce noua generație a sistemului Adaptive Damping are parte de tehnologie Skyhook și moduri de conducere Sport, Sport Plus sau Track – toate sistemele electronice fiind interconectate și controlabile diferit cu autorul acestora din urmă. Aston nu uită nici măcar de statutul său exotic, oferind opțiuni „mondene” precum sistemul de navigație de 8 inch cu Wi-Fi integrat sau orice element de personalizare imaginabil, de la jante „forged” la Sports Plus Collection sau elemente interioare și exterioare din fibră de carbon.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE