Magazin Motorsport Noutăți Reportaj Salonul Auto de la Geneva Tehnică Video

Noua generație Ford Fiesta ST debutează la Geneva, acolo unde Ford expune gama de succes Ford Performance și o serie de mașini istorice

Ford a oferit astăzi debutul public al noii generații Ford Fiesta ST, acompaniată la Salonul Auto de la Geneva 2017 de cea mai interesantă și cuprinzătoare gamă de modele Ford Performance din istorie.

Noua generație Fiesta ST introduce un motor 1.5 EcoBoost cu trei cilindri complet nou, care aduce un amestec fără precedent de putere și eficiență la nivelul consumul de carburant. Noul model este dezvoltat prin utilizarea aceleiași mentalități inovatoare care a făcut posibilă dezvoltarea supercar-ului de ultraperformanță Ford GT, care la rândul său este expus la Salonul Auto de la Geneva în versiunea ’66 Heritage Edition, prezentă în premieră în Europa.

Oferta Ford Performance în Europa include, de asemenea, versiunile diesel și benzină ale lui Focus ST, apreciatul Focus RS și emblematicul Ford Mustang. Vânzările modelelor Ford Performance au crescut cu 14% în ianuarie 2017 față de aceeași lună a anului trecut, o performanță care vine după o creștere de 60% la nivelul anului 2016, continuând inerția din 2015, când vânzările Ford Performance crescuseră cu 62%.

“Performanța accesibilă este nucleul activității noastre la Ford”, a spus Jim Farley, președinte și CEO Ford of Europe. “De la aerodinamica activă a supercarului Ford GT la sistemul Drive Modes al noii generații Fiesta ST, modelele noastre Ford Performance sunt dezvoltate cu ajutorul inovațiilor care le oferă clienților pe șosele emoțiile transmise de mașinile noastre de pe circuitele lumii”.

Ford Performance joacă rolul unui laborator de inovații și de testare pentru crearea unor mașini, subansamble, accesorii și experiențe de client unice. Programul include dezvoltarea inovațiilor și a tehnologiilor în domeniul aerodinamic, în cel al materialelor ultraușoare, dar și în zonele electronică, propulsie performantă și eficiență, acestea putând fi apoi aplicate la nivel larg în portofoliul de produse Ford.

Noua generație Fiesta ST

Cea de-a treia generație Fiesta ST va fi primul model Ford Performance propulsat de un motor cu trei cilindri și primul Fiesta ST care va oferi sistemul selectabil Drive Modes.

Noul motor Ford pe benzină EcoBoost de 1.5 litri va dezvolta 200 CP, un cuplu de 290 Nm și aniticipează o accelerație 0-100 km/h în 6.7 secunde, utilizând inovații care includ o nouă combinație de injecție directă și de injecție indirectă secvențială, turbocompresie sofisicată și o tehnologie inovativă de dezactivare a cilindrilor care dezvoltă un nivel ridicat de putere în timp ce reduce emisiile de CO2.

Noul sistem selectabil Drive Modes permite configurarea pachetului electronic care controlează motorul, direcția și stabilitatea mașinii cu ajutorul setărilor Normal, Sport și Track, generând o experiență optimizată și distractivă. Sistemul va ajusta, de asemenea, răspunsul Electronic Sound Enhancement (ESE) și valva activă de evacuare pentru a oferi o experiență și mai satisfăcătoare la condus, amplificând sunetul sportiv natural al motorului cu trei cilindri.

“Noua generație Fiesta ST rămâne fidelă filosofiei de a oferi tehnologie de ultimă oră pentru a îmbunătăți fiecare fațetă a foarte receptivului șasiu și a motorului dezvoltate de Ford Performance”, a declarat Joe Bakaj, vicepreședinte al biroului Dezvoltare Produs în cadrul Ford of Europe. “Cu sistemul selectabil Drive Modes și cu noul motor EcoBoost, care oferă o combinație extraordinară de performanță și eficiență, noul model va oferi cea mai versatilă experiență distractivă, antrenantă și satisfăcătoare de până acum”.

Noua generație Fiesta ST va fi oferită, de asemenea, împreună cu mai multe opțiuni de personalizare și de design interior decât până acum și va fi disponibilă în versiuni de caroserie cu trei sau cinci portiere începând de la lansarea sa, care va avea loc în prima parte a anului 2018.

Versiunile de șosea și de circuit ale lui Ford GT

Ford GT este prezentat la Geneva în ediția specială limitată Ford GT ’66 Heritage Edition. Aceasta sărbătorește victoria Ford din Cursa de la Le Mans din 1966, oferind un o nuanță exterioară Shadow Black mată sau metalizată care este asortată cu dungi argintii și cu elemente vizibile din fibră de carbon, elemente grafice #2 Frozen White pe capotă și pe portiere și jante de 20 de inch din aluminiu forjat finisate într-o nuanță auriu satinat și cu prezoane negre.

Toate exemplarele supercar-ului Ford GT oferă un instrumentar de bord digital de ultimă oră cu diagonala de 10 inch. Ecranul personalizabil prezintă grafică și texte inspirate din lumea curselor și concepute astfel încât să reducă distragerea atenției șoferului și se reconfigurează automat pe baza celor cinci Drive Modes unice: Normal, Wet, Sport, Track și V-Max.

Motorul V6 EcoBoost de 3.5 litri al lui Ford GT este omologat la 647 de cai putere și un cuplu de 550 lb.-ft. (aproximativ 745 Nm) conform specificațiilor tehnice americane. Viteza maximă de 347 km/h face ca Ford GT să fie cea mai rapidă mașină de serie din istoria Ford pe circuit. Varianta de șosea Ford GT – ce oferă o arhitectură bazată pe fibră de carbon și elemente aerodinamice active – reflectă performanțele mașinii de curse Ford GT semnate de Ford Chip Ganassi Racing care a câștigat Le Mans în 2016 și care se află și ea expusă la Geneva.

Ford a semnat o revenire istorică anul trecut în cursa de la Le Mans, câștigând la clasa LM GTE Pro cu versiunea de circuit a lui Ford GT la exact 50 de ani de la momentul în care a ocupat toate cele trei locuri pe podium în ediția 1966 a aceleiași curse. La începutul acestui an, Ford a anunțat că patru exemplare Ford GT vor lua startul în ediția 2017 a cursei de 24 de ore de la Le Mans, care va avea loc în 17-18 iunie.

Ford și Grupul LEGO® și-au unit forțele pentru a oferi mașinile de curse Ford GT din 2016 și Ford GT40 din 1966 ca parte a gamei exclusive de modele LEGO® Speed Champions, care oferă o colecție de mașini emblematice de șosea și de circuit.

O gamă completă de modele de performanță

Ford a vândut anul trecut în Europa 43.800 de mașini de performanță, inclusiv Ford Mustang, Focus RS, Focus ST diesel și benzină și actuala generație Fiesta ST. La Geneva sunt prezentate două ediții speciale ale modelului Ford Mustang. Acestea oferă specificații premium și un design unic și sunt disponibile acum pentru clienții europeni.

Ford Mustang Black Shadow Edition este oferit cu motorul Ford V8 de 5.0 litri și 421 CP, în versiune manuală cu șase trepte sau automată cu șase rapoarte și în patru nuanțe disponibile pentru exterior: Platinum White, Triple Yellow, Race Red și Grabber Blue. Elementele unice de design includ o emblemă Pony neagră amplasată pe grila GT, jante exclusive de culoare neagră din aliaj cu dimensiunea de 19 inch și cu spițe în forma literei Y, dungi negre cu efect de reducere graduală a nuanței prezente de-a lungul nervurilor preminente ale capotei și în zona laterală inferioară între aripile față și spate și embleme 5.0 negre așezate pe aripile frontale.

Ford Mustang Blue Edition readuce în prim-plan spiritul modelelor clasice Mustang care erau vopsite în cunoscutele nuanțe de caroserie denumite Grabber. Ediția specială oferă captivanta culoare exterioară Grabber Blue, intensificată de dungile negre cu efect de reducere graduală a nuanței prezente pe capotă și pe plafon și de jantele negre de 19 inch din aliaj. Motorizările disponibile includ motorul Ford V8 de 5.0 litri și 421 CP sau motorul EcoBoost de 2.3 litri și 317 CP, acestea oferind transmisii manuale sau automate cu șase trepte.

“Ford Mustang nu are nicio problemă să iasă în evidență pe șoselele europene, iar cei care conduc un Mustang vor atrage și mai multe priviri cu ajutorul noilor versiuni Mustang Black Shadow Edition și Mustang Blue Edition”, a declarat Roelant de Waard, vicepreședinte de Marketing, Vânzări și Service în cadrul Ford of Europe. “Edițiile speciale Mustang au fost o parte importantă a poveștii Mustang în ultimii 50 de ani, iar clienții din Europa pot să facă parte din bogata istorie a edițiilor speciale dedicate acestui model emblematic”.

Ambele modele oferă sistemul de conectivitate SYNC 3, care vine cu un touchscreen de 8 inch ce îi ajută pe șoferi să localizeze benzinării, cafenele sau parcări și să găsească aeroporturi, gări și hoteluri apăsând pe un buton și spunând, simplu, “I need coffee” (“Vreau o cafea“), “I need petrol” (“Am nevoie de benzină“) sau “I need to park” (“Vreau să găsesc un loc de parcare“).

Apreciatul hatchback cu cinci uși Ford Focus RS oferă un motor EcoBoost de 2.3 litri și 350 CP, sistemul Ford Performance All Wheel Drive și sistemul selectabil Drive Modes – implicit un mod Drift, unic în industrie, care ajută la execuția derapajelor controlate în condiții de supravirare.

Ford Focus ST este oferit în versiunile benzină EcoBoost de 250 CP sau diesel TDCi de 185 CP și în variante de caroserie cu cinci uși sau break.

Moștenirea Ford din motorsport

Performanța și cursele auto sunt adânc întipărite în ADN-ul Ford încă de acum 116 ani, când Henry Ford a câștigat Sweepstakes Race cu mașina sa “999”, învingându-l pe Alexander Winton, care pe atunci era considerat cel mai bun pilot din America.

Ford concentrează la Geneva mai mult de cinci decenii de istorie a performanțelor în motorsport printr-o serie de mașini care fac parte din Ford Heritage Collection. Acestea includ:

  • O replică a mașinii Ford GT40 Mk2 din 1966 – animată de un motor V8 de 7.0 litri – care a câștigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1966 avându-i la volan pe Bruce McLaren și pe Chris Amon.
  • O replică a mașinii Ford Escort Mk1 care a câștigat raliul de anduranță London to Mexico World Cup Rally în 1970. Reconstruită și dotată cu un motor Ford Cosworth BDA de 1.8 litri care dezvoltă aproximativ 200 CP, mașina a reușit să câștige și reeditarea din 1995 a emblematicului raliu de anduranță din 1970, având la volan echipa originală de piloți: Hannu Mikkola și copilotul Gunnar Palm.
  • Un Ford Escort RS Cosworth din 1992 omologat pentru a rula pe șosea și derivat din modelul Ford Escort care a participat în Grupa A a Campionatului Mondial de Raliuri. Acesta oferă un motor turbo pe benzină de 2.0 litri care dezvoltă 230 CP și vine cu tracțiune integrală.

De asemenea, Ford sărbătorește în acest an 50 de ani de la introducerea motorului de competiție Ford Cosworth DFV V8, care a câștigat 155 de curse și 12 titluri mondiale la piloți în Formula 1 pe parcursul a 15 ani, plus două victorii în cursa de 24 de ore de la Le Mans – implicit cu exemplarul Mirage GR8 din 1975 expus la Geneva.

Ușor, compact și puternic, motorul de 3.0 litri construit complet din aluminiu a fost conceput pentru a funcționa ca parte a șasiului mașinilor de curse, oferea patru supape pe cilindru și doi arbori cu came pentru fiecare linie de cilindri.

Spiritul inovator care a dus la dezvoltarea motorului Ford Cosworth DFV este reflectat 50 de ani mai târziu în motoarele Ford EcoBoost – de la noul 1.5 litri EcoBoost cu trei cilindri până la motorul twin-turbo EcoBoost V6 de 3.5 litri care a dus Ford GT la victorie în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2016.

“Motorsportul a fost întotdeauna un vector de inovație pentru Ford”, a spus Dave Pericak, director global Ford Performance. “Astăzi, echipa Ford Performance este responsabilă pentru dezvoltarea unei game de modele care variază de la mașina de circuit Ford GT până la noua generație Fiesta ST. Faptul că lucrăm într-o echipă unificată ne ajută să transmitem mai bine mai departe către fecare client experiența noastră esențială a plăcerii șofatului și să democratizăm elemente sofisticate al căror scop este de a îmbunătăți performanțele de care au parte clienții noștri”.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE