Magazin Știri Video

(Video) Nissan se duce la Francfort cu Juke, iar germanii sunt grăbiți

Nissan se duce la Francfort cu Juke, iar germanii sunt grăbiți

Știți unde a fost prezentat – alături de alte patru locații – noul Juke? În Francfort, o localitate omofonă cu locația faimosului IAA din Germania. Doar că micul japonez se afla de fapt în Charente-Maritime, Franța. În schimb, nemții de la Audi (și Porsche) ne-au cadorisit cu o grămadă de noutăți – pe lângă coșul plin cu bunătăți pe care l-au prezentat pentru Frankfurt-ul real.

Cu o carieră de aproape un deceniu, Nissan Juke – inițiatorul curentului crossover subcompact – a predat ștafeta. Cea de-a doua generație rămâne adeptul excentricității (dovadă gluma cu prezentarea de la Francfort), însă de acum crește subtil din punct de vedere dimensional și se poate conduce și singură. Designul „love it/hate it” rămâne la fel de actual, proporțiile generale nefiind schimbate. De altfel, dacă n-ar fi la mijloc interiorul complet schimbat, o privire neatentă ar putea identifica schimbările exterioare ca parte a unui facelift.

Nissan se duce la Francfort cu Juke, iar germanii sunt grăbiți

Grila „V-motion” este, însă, mai pronunțată – și se îmbină cu luminile LED. În spate, în schimb, stopurile adoptă o formă mai convențională. Exteriorul are 11 nuanțe, plafonul încă trei. Cockpit-ul este cel care marchează cel mai bine trecerea timpului. De acum Juke are parte de ecran tactil de 8 inch, servicii NissanConnect și integrare Apple CarPlay/Android Auto. Plus un portbagaj de 422 litri – cu 20% mai mult decât în cazul predecesorului. Cu dimensiuni de 4210 mm (L), 1800 mm (l) și 1595 mm (h), micul crossover oferă mai mult în habitaclu, mai ales în spate: 5,8 cm în plus la nivelul genunchilor și 1,1 cm la nivelul capului.

Nissan se duce la Francfort cu Juke, iar germanii sunt grăbiți

În plus, inginerii au redus exact ce trebuie, astfel încât noua generație este mai ușoară cu 23 de kg. Are parte și de suita semi-autonomă ProPilot, precum și de un întreg baraj de sisteme de siguranță și asistență. Iar sub capotă se află noul tri-cilindru turbo pe benzină, de un litru și 117 CP – cuplat la o transmisie manuală cu șase sau automată cu dublu-ambreiaj și șapte rapoarte. La fel ca și înainte, Juke va rămâne în producție la fabrica britanică din Sunderland, primele livrări fiind programate pentru luna noiembrie.

Nissan se duce la Francfort cu Juke, iar germanii sunt grăbiți

Audi ar putea avea unul dintre cele mai bogate standuri de la Frankfurt (nicidecum Francfort) de anul acesta (așteptăm lista completă de la IAA, dar știm deja de lansarea noilor A4 și Q7 facelift, de A1 citycarver și Q3 Sportback, sau de performantele RS6 Avant și RS7 Sportback. Plus, să nu uităm de conceptul AI:TRAIL). Și pare să nu fi avut loc chiar pentru toate – dacă ținem cont de prezentările online separate ale versiunilor A5 / S5 cu facelift și a noului plug in hybrid A7 Sportback 55 TFSI e quattro. Întreaga familie A5 – Coupe, Cabriolet, Sportback – are parte de schimbări, cu atenție sporită acordată modelului decapotabil pentru a se diferenția mai bine de restul familiei.

Numeroase modificări sunt preluate de la seria A4 – precum dotările tehnice din cabină ce includ noul MMI tactil cu ecran de 10,1 inch (propulsat de arhitectura VW MIB3). În plus, A5 primește patru propulsoare – toate dotate cu sisteme mild hybrid, pornind de la 163 CP. Cea mai importantă schimbare apare la S5, care (la fel ca S4, S6 și S7) primește un propulsor diesel mild hybrid (MHEV) 3.0 TDI, de 347 CP și 700 Nm. Suficient pentru S5 Sportback și S5 Coupé pentru a ajunge la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde și apoi la Vmax (limitată) de 250 km/h. În afara Europei, S5-urile primesc un TFSI de 354 și 500 Nm.

Prezentat în primăvară, la Geneva, A7 Sportback 55 TFSI e quattro debutează pe piață acum, aducând cu sine eficiența sistemului de propulsie electrificat. Modelul are parte de un TFSI de 2 litri și un singur motor electric, puterea totală a sistemului fiind de 367 CP și 500 Nm. Datorită acumulatorilor de 14,1 kWh, autonomia complet electrică este de aproximativ 40 km WLTP, iar modul EV poate fi utilizat până la maxim 135 km/h. În modul PHEV, A7 ajunge la 100 km/h în 5,7 secunde și la o viteză maximă de 250 km/h.

Porsche tot prezintă noi și noi versiuni ale noii generații 911. La apel au sosit acum noile Carrera 4. Adică versiunea de bază, cu tracțiune integrală. Datele problemei sunt aceleași: motor boxer cu șase cilindri și 385 CP / 449 Nm. Deci și performanțele sunt identice cu ale versiunii RWD. Sistemul de tracțiune integrală poate fi echipat, opțional, cu Porsche Torque Vectoring – acesta aduce cu sine un diferențial adițional (în spate), cu alunecare limitată.

Iar la final nu puteam trece cu vederea ceea ce s-a întâmplat în urmă cu doar câteva zile. Da, atunci când Bugatti a stabilit un nou record (neomologat de Guinness, deoarece nu au avut loc două treceri în direcții opuse) de viteză pentru automobilele de producție. Noul barem, atins de Andy Wallace, este de 304,77 mph (490,484 km/h)! Unul destul de controversat, deoarece automobilul utilizat era un prototip amplu modificat. Veste bună, pentru 30 de mega-bogătași (pardon, clienți) este că producătorul francez va produce, din 2021, seria limitată Chiron Super Sport 300+. Vestea rea este că acestea nu vor depăși nebuneasca barieră a celor 300 de mile pe oră, fiind limitate la un „modic” prag de 440 km/h (273,4 mph). 

Tag-uri

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE