Știri Video

(Video) Periplu mondial: GLC 43, Skyline sau Rich 6 EV

Periplu mondial: GLC 43, Skyline sau Rich 6 EV

Astăzi avem un adevărat periplu mondial – ne plimbăm în Europa cu frații restilizați AMG GLC 43, ajungem și în Japonia pentru un Nissan Skyline care de-acum seamănă cu GT-R și încheiem în China, pentru a vedea un pickup electric.  

Specialiștii de la Mercedes-AMG nu au plecat deocamdată în vacanța de vară – doar ce am descoperit la Goodwood primele modele din seria AMG 45 și deja această familie are trei membri, cu recent prezentatul CLA 45 (CLA 45 S) Shooting Brake. Acum, experții și-au îndreptat atenția către linia GLC / GLC Coupé și au decis să regândească și seria „de bază” 43, după ce nava amiral GLC 63 și-a spus deja cuvântul. Elementele noi sunt deja familiare – grila Panamericana și noi faruri, plus stopuri și ceva schimbări la spate, inclusiv evacuări cvadruple ovale, pentru a se diferenția de GLC 63.

Periplu mondial: GLC 43, Skyline sau Rich 6 EV

La interior, atât SUV-ul „clasic” cât și versiunea Coupé au parte de noul volan al casei, precum și de un upgrade la sistemul de infotainment MBUX, cu un ecran tactil plasat central – de 10,25 inch – și un instrumentar de bord complet digital cu diagonala de 12,3 inch în fața șoferului. Propulsorul twin-turbo V6 de 3 litri, transmisia automată cu 9 rapoarte și sistemul de tracțiune integrală 4Matic sunt aproape neschimbate. Cu o singură diferență – puterea crește la 390 CP, un plus destul de modest de 23 CP, suficient însă pentru a împinge ambele modele la 100 km/h în 4,9 secunde și apoi până la o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.

În Japonia se poartă elementele „vintage”, se pare. Mai exact, faceliftul modelului sedan Skyline s-a inspirat din liniile vechi deja de o decadă ale coupé-ului sportiv GT-R. Un fel de „retcon” retroactiv, precum în cărțile de benzi desenate, pentru a-i face dreptate unei serii care a fost despărțită forțat de acesta din urmă chiar și în ciuda legendarei faime a generațiilor R32/R34. Astfel, fața poartă semnătura „V-motion”, în timp ce spatele reintroduce stilul clasic al stopurilor circulare. Alături de vechiul-nou stil, Skyline a mai primit de la părintele Nissan și sistemul semi-autonom ProPilot 2.0.

Segmentul pickup este în fierbere – în special datorită numeroaselor mărci care vor să câștige cursa versiunilor complet electrice. Însă, în timp ce toată lumea discută despre Tesla, Atlis, Bollinger sau Rivian, Nissan și partenerul chinez Dongfeng au preluat tacit conducerea cu noul model Rich 6 EV. De fapt, ei nici măcar nu sunt primii, deoarece numeroase companii din China s-au implicat deja în segmentul pickup-urilor EV. Sunt, însă, de departe cei mai cunoscuți pe plan internațional. Iar caracteristicile tehnice nu sunt nici ele de lepădat: Rich 6 EV se bazează pe arhitectura ICE a modelului Rich 6 realizat de Nissan și Dongfeng, însă de acum are emisii zero. Acumulatorii au 68 kWh, suficient pentru un parcurs de 400 km (NEDC). Motorul electric are 160 CP și 420 Nm, însă viteza maximă este de doar 110 km/h.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE