Știri

Modelele „clasice” strălucesc și ele în haine moderne la Detroit

Cu o multitudine de noutăți în zona SUV/truck încă din prima zi, Salonul Auto de la Detroit nu se dezminte și le oferă americanilor – mai ales celor care suferă de pe urma friguroasei ierni – motive în plus de a alege vehicule capabile să se descurce pe orice tip de teren. 

Totuși nu trebuie să uităm nici de categoria clasică a vehiculelor de pasageri, reprezentanți de seamă în prima zi fiind modele de la Volkswagen și Ford, dar și Toyota sau Mercedes. Noutățile sunt din categoria „cu de toate” – așadar le vom trata în ordine alfabetică.

Spre exemplu, Ford are grijă cu fiecare ocazie să țină vie legenda modelului Mustang – la Detroit aducând noua versiune Bullitt – omagiu direct adus faimosului model din filmul lui Steve McQueen, lansat fix acum 50 de ani, în 1968. Aceeași nuanță de verde, aceleași lipsă a detaliilor exterioare (chiar și sigla este îndepărtată), un interior personalizat și „coloana vertebrală” tehnică provenită de la Mustang GT sunt ingredientele principale. Ford plusează însă oferind peste 475 de „ponei” prin intermediul V8-ului de 5 litri modificat cu piese inclusiv de la Shelby GT350. Mai mult chiar, Ford a anunțat și reintroducerea în gama sa a numelui Mach 1, ce în era modernă va lua forma unui model de înaltă performanță, complet electric, încă nedezvăluit, ce va fi produse în serie din 2020.



Tot în sfera electrificării rămânem și în ceea ce privește noutățile Mercedes – ce alături de noul G au prezentat și noua gamă electrificată AMG 53, ce momentan include modelele CLS 53 (sedan) și E53, atât în versiunea Coupe, cât și Cabriolet. Noua generație CLS – datorită sistemului „EQ Boost” – deja avea parte de electrificare, însă constructorul german vrea să se asigure că electric este de fapt egal cu sportiv, cu ajutorul noii game Mercedes-AMG 53. Ele au la bază motorizarea cu șase cilindri în linie de 3 litri, ce dispune acum de 435 CP și 520 Nm. Se adaugă apoi sistemul EQ Boost cu încă 16 kW (22 CP) și 250 Nm, plus sistemul electric 48 V, dar și sistemul cu tracțiune integrală complet variabilă AMG Performance 4MATIC+ sau transmisia AMG Speedshift cu 9 rapoarte. Rezultă un consum mediu de doar 8,4 litri/100 km și performanțe de invidiat – 4,5 sau 4,4 secunde la 100 km/h pentru CLS/E 53 și o viteză maximă opțional limitată la 270 km/h cu pachetul AMG Driver.


Urmează la rând noua generație a modelului Avalon de la Toyota, un sedan de clasă mare fără vreo șansă de a ajunge vreodată pe Bătrânul Continent. Totuși, pentru clienții americani Avalon este complet reînnoit, fiind un mare pas în față în materie de senzații premium față de modelul Camry. Desigur, și noul Avalon are parte de trecerea la platforma Toyota New Global Architecture (TNGA), dimensiunile crescând pentru a oferi mai multă opulență și spațiu la interior. Dacă sunteți la curent cu modelele din SUA ale Toyota veți remarca influențele de la Camry în design, existând inclusiv versiuni cu o personalitate mai sportivă – precum versiunea Touring. Motorizările sunt și ele noi, V6 de 3,5 litri dar și un nou sistem hibrid – 2,5 litri patru în linie combinat cu două motoare/generatoare și în mod ciudat cu o tehnologie învechită pentru baterie – NiMH.



Nu în ultimul rând, avem parte și de două noutăți de la Volkswagen. Prima ar fi și ce mai neinteresantă – modelul Passat pentru America (bazat încă pe generația anterioară!) primește o versiune cu pretenții sportive, Passat GT. În schimb, noua generație Jetta – cea de-a șaptea – model prezentat pentru prima oară în 1979, este demnă de toată atenția noastră, deoarece ar putea foarte bine să ne ofere indicii cu privire la ambianța exterioară a versiunii europene și mai ales a noului Golf. Pentru America, Jetta are parte de un design interior și exterior complet nou, ce preia elemente de la Arteon și chiar conceptele electrice I.D. De acum construită pe arhitectura MQB, Jetta crește în dimensiuni și oferă un interior mai premium, ce include instrumentarul de bord complet digital (Digital Cockpit) pentru versiunile cu pretenții, alături de sistemul de infotainment VW Car-Net. În SUA o singură motorizare este disponibilă – 1.4 TSI de 150 CP și 250 Nm, noutatea fiind reprezentată de echiparea cu o transmisie automată în opt trepte.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonament ams

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE