Noutăți Test-drive Teste

M&M&M&M…

Toată gama sportivelor BMW care poartă litera M pe rever s-a aliniat la start pe circuitul Wachauring, din Austria. Nu puteam să ratăm un asemenea moment!

BMW_M_Wachauring_027

Fenomenul M a debutat cu peste 40 de ani în urmă, când un grup de entuziaști ai sporturilor cu motor lansa fabulosul 3.0 CSL care a reușit imediat să se impună în Campionatul European de Turisme. De atunci, o serie întreagă de mașini cu sigla M (de la Motorsport) a făcut istorie și a ridicat pulsul pasionaților de viteză.

Acum, gama M de la BMW livrează aceeași performanță de top, dar împachetată în forme dintre cele mai diverse. Cu ocazia evenimentului BMW M Day, pe linia de start a circuitului Wachauring din Austria s-a aliniat toată gama M, de la M3 la X6M și mezinul M 135i.

BMW_M_Wachauring_266

Sesiunea de teste a început în forță, cu proba derapajelor controlate. Nu vă gândiți la un concurs de drift în toată regula, pentru că asta ar fi însemnat ca fiecare participant să aibă pe conștiință un set de anvelope, ci la un exercițiu ce presupunea menținerea mașinii în derapaj într-un cerc cu suprafața de rulare foarte alunecoasă. După ce sistemele electronice de control erau trase pe dreapta, distracția putea începe, iar piruetele apăreau imediat cum atingeai mai tare pedala de accelerație.

BMW_M_Wachauring_173

Dar sigla M nu înseamnă doar distracție, ci și siguranță. Asta am descoperit la al doilea exercițiu, care presupunea trecerea peste o placă metalică acționată hidraulic, ce imprima trenului de rulare spate un impuls lateral puternic. Evident, urma un derapaj de toată frumusețea și încercări disperate de a redresa mașina. Suprafața de rulare era la fel de alunecoasă ca și la testul cu derapajul controlat, deci, dacă nu erai pe fază, te opreai după câteva piruete amețitoare. Aici s-a evidențiat sistemul DPC, responsabil cu distribuția cuplului pe roțile spate.

BMW_M_Wachauring_687

BMW M 135i și-a arătat agilitatea pe o porțiune de circuit foarte întortocheată, iar M6, în ambele versiuni, Coupé și Cabrio, a fost absolut delicios pe drumurile virajate din împrejurimi. Vă spun sincer că, dacă nu aveam un deschizător de drum din partea BMW, nu aș fi riscat în asemenea măsură să vizitez pușcăriile austriece și nici să las autorităților câteva mii bune de euro.

BMW_M_Wachauring_468

Finalul zilei a fost apoteotic și a presupus conducerea tuturor modelelor pe întreg circuitul. S-au auzit scârțâituri, au fost derapaje, și abilitățile tuturor, adică ale mele și ale mașinilor, au fost solicitate la maximum. De asemenea, acest eveniment a constituit prilejul ideal pentru a constata că sportivitatea are foarte multe fațete. Deși toate mașinile conduse purtau sigla M, caracterul lor este diferit. Cât de diferit, vă invit să descoperiți în ediția de mai a revistei auto motor și sport.




PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE