Noutăți Test-drive

Mini Test Dacia Duster: 10 plusuri și minusuri

Astăzi inaugurăm o nouă rubrică pe amsonline.ro – portalul online de cultură și educație auto, de unde îți poți lua doza zilnică de pasiune pentru Auto Motor și Sport. Primul model luat în vizor este SUV-ul care a pus pe harta Europei, și nu numai, marca autohtonă Dacia – Duster, acum aflat la startul carierei celei de-a doua generații.

Deoarece este prima oară când abordăm astfel un test, vă vom explica un pic rațiunile sale – noua rubrică sosind în paralel și în completare pentru extinsele teste realizate în revista AMS – Auto Motor și Sport România – în dorința de a vă oferi un mod extrem de succint de a descoperi punctele forte (sau mai puțin) ale unui automobil. Nu vom înlocui materialele de amploare realizate în revistă și nici testele preluate pe amsonline.ro, ci doar vă oferim o nouă modalitate de a descoperi câteva lucruri reușite și altele mai puțin bune despre automobilele prezente pe piața autohtonă. De fiecare dată vă vom oferi și câteva date „tehnice” despre versiunea testată, deoarece anumite elemente se pot aplica în mod specific la varianta de motorizare / transmisie / echipamentele ale modelului oferit spre testare.

Dacia Duster Prestige 1.5 dCi 110 CP 4WD – de la €18.950, transmisie manuală 6 rapoarte, consum mediu 4,7 l/100 km, 123 g/km emisii CO2

+ Stilul interiorului, profund schimbat față de generația trecută, chiar dacă anumite elemente sunt de fapt împrumutate (volanul de la seria Logan/ Sandero, plus sistemul Media Nav, rămas de la modelul anterior aproape neschimbat – fiind doar adăugate noi opțiuni, cum ar fi meniurile „eco” și „4×4 info”).
+ Calitatea materialelor a crescut și ea în mod subtil (există chiar și zone „moi” pe ușile față), însă marele salt în cabină este sesizabil la capitolul echipamente – sistem Start/Stop; card de acces „mâini libere”, cu tehnologia direct împrumutată de la Renault, marcă ce posedă unul din cele mai bune sistem de acest tip din Europa; sistem de camere la 360 grade – avem senzația că el va fi util nu doar în jungla urbană, ci mai ales în escapadele realizate în afara asfaltului.
+ Spațiul interior – model în mod esențial parte din clasa mică (B – subcompact), Duster rămâne un SUV încăpător, atât în față cât și în spate – inclusiv pentru familiile cu copii mici.
+ Calitatea rulării – este evident că inginerii Dacia au avut ca temă principală rezolvarea anumitor deficiențe, Duster este acum mult mai silențios la viteze mari, la fel de confortabil la drum lung și la trecerea peste denivelări, în timp ce direcția este cu mult mai precisă.
+ Sistemul 4×4 – Duster va rămâne fără drept de apel un reper în zona pasionaților de off-road și aventurierilor, dacă alegeți versiunea 4WD, dotată cu un sistem intuitiv, fiabil, simplu de acționat – ba chiar și cu sistem de asistență la coborârea pantelor.
+ Adio poziții incomode la volan – acesta este în sfârșit reglabil nu doar pe înălțime (40 mm) ci și pe adâncime (50 mm), scaunul șoferului oferă suport lombar, are cotieră și un nou sistem de reglaj pe înălțime (cu distanța de lucru majorată de la 40 la 60 mm), iar sistemul MediaNav Evolution este poziționat cu 74 mm mai sus ca la generația anterioară și orientat către șofer.

– Design exterior extrem de apropiat de al primei generații, element care împreună cu păstrarea platformei tehnice ar putea duce la confundarea noului Duster cu un al doilea facelift pronunțat al modelului original, lansat acum aproape o decadă, în 2009.
– Notele discordante rămân: sistemul Media Nav aproape nu a progresat deloc, făcând o impresie aproape nemeritată de element „ieftin” în comparație cu zona dedicată climatizării automate și a butoanelor de acces rapid la anumite funcții de control – mai ales că acestea arată modern și calitativ.
– Transmisia manuală cu șase trepte, cu un design al schimbătorului schimbat, dar aceleași rapoarte imprecise și mai ales extrem de scurte – da, este foarte utilă pentru parcursurile off-road, dar foarte ne-eficientă pentru cele inter-urbane și mai ales cele de pe șoselele de mare viteză.
– Direcția este acum mai precisă și chiar oferă asistență în funcție de viteză, dar Duster rămâne un model cu o ținută de drum apropiată de a SUV-urilor de acum mulți ani, derivate direct din bătrânele modele tot-teren – este sigur, dar nu invită la parcursuri alerte, mai ales datorită direcției necomunicative, a cutiei de viteze cu indexări foarte scurte pe tot palierul, în plus nu foarte precise și a suspensiei care a fost mai ales gândită pentru călătorii confortabile pe șosea și cât mai eficiente în teren accidentat.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE