Test-drive Teste

Mini Paceman Cooper S

_RBC1554

În primul test realizat în România, am descoperit că Mini Paceman este o mașină sport deghizată într-un mic SUV cu trei uși. Am pus la încercare versiunea Cooper S cu tracțiune față.

Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Radu Chindriș

 

Mini a făcut o mutare foarte inteligentă când a decis să-și extindă gama în zone până atunci neexplorate. Chiar dacă începutul a fost mai puțin inspirat, Clubman nefiind prea îndrăgit de fanii mărcii, au urmat Countryman, Roadster și acum Paceman, toate încercări reușite. Asupra ultimului am decis să ne aplecăm și, în urma unui test pe șoselele patriei, să vă împărtășim impresiile noastre. Paceman este cel mai nou model al gamei Mini și e derivat din Countryman. Putem chiar să-l considerăm un Countryman coupé, adică un SUV mic (sau crossover, depinde cum vreți să-i spuneți) în trei uși, iar asta zice totul despre caracterul său inedit. Imediat ce am plecat cu mașina din parcul de presă, am fost surprinși cât de multă lume întoarce capul după micul crossover albastru cu acoperiș alb. Și nu e vorba doar despre factorul de noutate, acest Paceman fiind primul adus în România, ci și de designul exterior al mașinii. Formele sale musculoase și liniile exterioare unice fac din Paceman o apariție ce nu poate fi ignorată cu ușurință. De altfel, acesta este și efectul pe care îl căutau cei de la Mini atunci când au poziționat mașina în gamă.

Deghizat în haine de SUV compact, este o mașină cu ADN sportiv. Pe lângă calitățile dinamice de necontestat, Paceman are și darul de a te scoate din anonimat.
Deghizat în haine de SUV compact, este o mașină cu ADN sportiv. Pe lângă calitățile dinamice de necontestat, Paceman are și darul de a te scoate din anonimat.

Dar Paceman e mai mult decât un model inedit ce atrage priviri, este în primul rând o mașină sport, cel puțin în versiunea Cooper S. Nici nu-i greu să vedem de ce, pentru că, echipat cu o motorizare supraalimentată ce produce 184 CP, Paceman atinge 100 km/h în 7.8 s, dotat fiind cu tracțiune integrală și cutie automată cu șase trepte. Chiar mai impresionante sunt reprizele, cel puțin în treptele II, III și IV. Paceman Cooper S dispune de atât de multă putere, încât, la plecările rapide de pe loc, are probleme în a o pune pe șosea, deci dotarea cu tracțiune integrală, opțională, ar trebui să fie obligatorie pentru orice cumpărător. Direcția este precisă, nu lasă loc pentru erori, iar suspensiile, rigide, poate chiar prea rigide, lucru care se simte pe denivelări, când șocurile transmise în caroserie sunt evidente.În ciuda acestor calități, Paceman a pierdut câte ceva din agilitatea demnă de un kart cu care se laudă modelele Mini, dar era de așteptat la o mașină cu gardă la sol considerabilă. Cutia de viteze automată răpește întrucâtva din farmecul pilotării unui Mini, dar face minuni pentru confortul celui de la volan și schimbă treptele suficient de rapid ca să nu pună probleme. Mai dificil de acceptat e consumul de carburant care urcă până la 15 l/100 km în oraș și se stabilizează la o medie de 9 în regim extraurban.

Un așa design cu certitudine nu veți mai întâlni la interiorul niciunei mașini. Turometrul de mari dimensiuni plasat pe consola centrală atrage toate privirile pasagerilor, dar este cam greu de urmărit în mers.
Un așa design cu certitudine nu veți mai întâlni la interiorul niciunei mașini. Turometrul de mari dimensiuni plasat pe consola centrală atrage toate privirile pasagerilor, dar este cam greu de urmărit în mers.

La interior, găsim o ambianță similară cu cea a restului gamei Mini. Vitezometrul de mari dimensiuni amplasat pe consola centrală, turometrul de deasupra volanului și comutatoarele ce amintesc de cockpiturile avioanelor au, cu siguranță, farmecul lor. La fel și lumina ambientală ce își poate schimba nuanța în funcție de dorințele pasagerilor. În ciuda dimensiunilor liliputane (Paceman măsoară doar 4,1 m lungime) și a celor trei uși, în spate să stă confortabil, cei doi pasageri având la dispoziție scaune individuale bine profilate și suficient spațiu la picioare și cap. În față, scaunele sport asigură atât confort la drum lung, cât și susținere laterală, așa cum îi stă bine unei mașini cu certe calități dinamice.

Nissan Juke Nismo 1.6 4WD

Prețul pentru a fi unic e cam piperat. Dacă un Paceman Cooper în echiparea de bază costă 25.234 de euro, un Cooper S cu o cutie automată ajunge la aproape 30.000. Și asta înainte de a adăuga opționale gen sistem de navigație sau faruri bixenon, fiindcă astfel prețul poate depăși foarte rapid 40.000 destul de mult pentru un crossover care măsoară puțin peste 4 metri lungime.

 ams 05/2013




PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE