Motorsport Știri Video

(Video) Micra la apelul Nissan, Porsche la 50+50+10

(Video) Micra la apelul Nissan, Porsche la 50+50+10

Nissan a decis să reînvigoreze „mica” Micra fără a face apel la clasicul facelift, puterea sa de atracție fiind crescută cu ajutorul unei infuzii de tehnologii. În schimb, Porsche are destul de furcă cu matematica, fiind gata să sărbătorească 50+50+10 ani…

Constructorul japonez prezintă câteva noutăți interesante pentru modelul său de Clasă B, Micra având parte de introducerea a două noi propulsoare pe benzină, a noii linii de echipare N-Sport, a unei cutii automate Xtronic complet noi și a unei versiuni noi a sistemului de infotainment NissanConnect. Prima piață care va beneficia de aceste schimbări este cea din Marea Britanie, care va primi versiunile noi încă din luna februarie. Acolo, noile motorizări se alătură opțiunilor deja disponibile – diesel-ul de 1,5 litri și 90 CP, precum și motorizarea de 1 litru, aspirată natural, pe benzină, dotat cu 71 CP.



Prima opțiune nouă de motorizare este unitatea IG-T de 1 litru și 100 CP, care înlocuiește unitatea în trei cilindri de 0,9 litri și 90 CP – acum având un plus de 10 CP și 10 Nm. Acesta poate fi legat la o transmisie manuală cu cinci rapoarte sau la noua cutie automată tip CVT, Xtronic. Micra are și o nouă versiune de vârf, propulsată de noul DIG-T de un litru și 117 CP. Și acesta este un motor complet nou pentru Alianță, fiind dezvoltat în cooperare cu Daimler alături de mai cunoscutul propulsor de 1,3 litri. Noul DIG-T 117 are tot trei cilindri, însă setările sale sunt orientate către zona dinamică – cuplul maxim de 180 Nm are parte și de funcția overboost, care mai adaugă temporar încă 20 Nm.



Cu 180 Nm față de 160 la versiunea IG-T, Micra cu DIG-T ajunge la 100 km/h în 9,9 secunde față de 10,9 secunde pentru cel din urmă – fiind în același timp legat la o transmisie manuală cu șase rapoarte. Versiunile de Micra cu acest propulsor vor avea parte și de alte noutăți: gardă la sol mai mică cu 10 mm, în timp ce suspensia și direcția au fost regândite pentru un comportament mai sportiv. Acest motor va face casă bună cu noua linie de echipare Micra N-Sport, aducând, pe lângă stilul mai sportiv, și numeroase echipamente standard în plus. Și la interior Nissan are noutăți – fiind introdus pe piață și noul sistem de infotainment NissanConnect. Acesta are funcționalități extinse – de la „Door to Door Navigation” (via aplicație smartphone) la integrarea cu Apple CarPlay și Android Auto.



Porsche se ocupă săptămâna aceasta de un pic de matematică: 50+50+10. Mai pe înțelesul oricui, ecuația 50+50+10 înseamnă „50 ani de 917”, „50 ani de 914” și „10 ani de Panamera”. Cele trei jubilee vor fi sărbătorite – alături de numeroase alte evenimente de pe cuprinsul anului 2019 – la Muzeul Porsche. În cadrul expoziției speciale „Culorile vitezei – 50 de ani de 917”, muzeul va expune 10 exemplare 917 – unul dintre cele mai galonate modele de curse ale companiei, câștigător de 19 ori al Cursei de 24 de ore de la Le Mans. Tot în 1969, acum 50 de ani, Porsche prezenta la IAA Frankfurt modelul 914, prima mașină sport de serie cu motor amplasat central din Germania. Versiunea 914 cu motor cu patru cilindri a devenit cunoscută drept VW Porsche și 914/6, cu motor boxer cu șase cilindri, rămâne sub culorile casei din Stuttgart. În plus, constructorul german sărbătorește și prima decadă de existență a faimosului Panamera – prima limuzină Porsche cu patru uși. Deci, până la urmă, 50+50+10 nu înseamnă 110, ci Porsche!

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE