Gadgeturi Noutăți

Mercedes Clasa A sosește camuflat în Las Vegas pentru a prezenta MBUX

Constructorul german a prezentat deja de ceva vreme primele imagini cu interiorul noii generații a compactei Clasa A, versiunea sa hatchback făcând acum un road-trip până în Las Vegas, încă camuflată, pentru a prezent la CES noul sistem de infotainment MBUX.

Ediția din 2018 a Consumer Electronics Show este cu siguranță plină de noutăți auto, însă iată că Mercedes a ales să prezinte un sistem care își merită cu adevărat locul în cadrul show-ului de tehnologie – Mercedes-Benz User Experience.  Noul sistem de infotainment, bazat pe Linux, va echipa în curând toată gama de modele compacte ale constructorului (Clasa A hatch și sedan, CLA, Clasa B, GLA și GLB). În plus, chiar dacă versiunea hatchback nu va ajunge la vânzare în America, Mercedes a dus un exemplar camuflat la Las Vegas, astfel încât ne putem aștepta ca dezvăluirea oficială să aibă loc cât de curând, înaintea premierei cu public, programată pentru Martie la Salonul Auto de la Geneva.


Caracteristicile tehnice ale noului MBUX au fost detaliate pe larg în cadrul CES, astfel încât deja știm că și micul A va avea de acum o configurație digitală foarte apropiată de a fraților mai mari din Clasa E sau S. Astfel, chiar și versiunea de bază va sosi cu un layout dual format dintr-un ecran pentru instrumentele de bord de 7 inch (aproape 18 cm diagonală), dublat de cel central, de acum în sfârșit cu control tactil, tot de 7 inch. Versiunea intermediară are o configurație 7 inch / 10,25 inch (26 cm diagonala) în timp ce modelele de vârf vor dispune de ambele ecrane cu diagonala maximă și o rezoluție de 1920 x 720 pixeli (200 dpi).


De acum, să facem loc caracteristicilor cunoscute mai ales fanilor tehnologiilor PC-urilor. Astfel, sistemul de operare Linux va rula cu ajutorul chip-urilor grafice Nvidia (Reilly PX/ Parker 128), va dispune de CPU cu șase nuclee (2 Denver și 4xA57), cu 8 GB RAM, fiind capabil de performanțe la nivelul a 59,300 DMIPS și 500GFLOPS. Software-ul va fi de proveniență Here (subsidiar al MB, BMW și Audi) pentru navigație, Nuance, Foreca și Autonavi pentru altele. Interfața include USB clasic dar și Type C, NFC Near Field Communication dar și o atentă integrare a device-urilor mobile, precum watchOS, Android Wear 2.0, Apple CarPlay, Google Android Auto și chiar Baidu CarLife pentru China.

Aurel Niculescu

comentariu

Click aici pentru a comenta

  • Sistemul este realizat si fabricat de Harman, dupa specificatiile Mercedes. Deci tehnic nu e dezvoltat de Daimler. Asta nu se spune 🙂

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE