Test-drive Teste Uncategorized

Mercedes C 250 CDI 4Matic AMG

Atributul care se potrivește evident comportamentului dinamic este acuratețea impecabilă. Mercedes C250 CDI 4Matic reține atenția printr-o dozare avantajoasă a dinamismului și utilizării cotidiene plăcute.

_RBC5048

Prestigiu și performanțe, asta se așteaptă aprioric de la automobilele Mercedes. Mercedes C 250 CDI reușește însă să depășească așteptările publicului.

Text: Alex Șincan. Foto: Radu Chindriș

 

Segmentul de vârf al clasei medii oferă celor mai prestigioși producători de automobile parametrii optimi pentru a îmbina rafinamentul cu dinamismul. Modelele clasei mari sunt mai grele și, în general, lasă o senzație de agilitate compromisă, în timp ce modelele cu gabarit mai mic nu se pretează cel mai bine pentru interpretări luxoase convingătoare. Indiferent dacă specialiștii de la Mercedes sunt sau nu de această părere, versiunea C 250 CDI 4Matic echipată cu pachet AMG reprezintă o piesă remarcabilă în sensul respectiv. Probabil că Mercedes este cea mai în drept dintre mărcile germane cu specific luxos să producă variante turbodiesel cu valențe sportive. Producătorul din Stuttgart a fost un pionier al motorizărilor diesel (preocupările sale în echiparea automobilelor cu astfel de motoare s-au materializat chiar și înainte de cel de-al Doilea Război Mondial), așa încât beneficiază de aura de „tradiție diesel“ care contează în conturarea și clarificarea imaginii elitiste.

Mercedes C 250 CDI 4Matic, una dintre concretizările actuale ale experienței mărcii, reține atenția printr-o dozare avantajoasă a acelor caracteristici care tind să se excludă reciproc: putere și consum, echipare interioară și masă totală, ergonomie și design spectaculos. Sacrificat a fost (în mod inevitabil, putem spune) numai prețul. Ce-i drept, de banii respectivi, posesorul unei astfel de mașini se va simți măgulit fără rezerve.

Cromatica interiorului e inspirată din tema hightech, ornamentele cu aspect de aluminiu și finețea asamblării confirmând prezența tehnologiei avansate și performante.
Cromatica interiorului e inspirată din tema hightech, ornamentele cu aspect de aluminiu și finețea asamblării confirmând prezența tehnologiei avansate și performante.

Finisarea interioară e inspirată din tema high­tech cu caracter competițional, ornamentele cu aspect de aluminiu și finețea asamblării până la nivelul celui mai mic detaliu sugerând implicarea tehnologiilor avansate și performante. Afișajul LCD multifuncțional din centrul vitezometrului și ecranul de dimensiuni generoase al sistemului multimedia, aflat deasupra consolei centrale, sunt elemente care spun destul încă de la prima vedere în legătură cu conținutul tehnic de înaltă competență al mașinii. Fapt remarcabil: în pofida unei evidente aglomerări de comenzi și butoane la bord, acestea sunt foarte bine structurate, zonele funcționale pentru climă și centrala multimedia fiind clar delimitate. Aceeași impresie favorabilă o lasă și volanul multifuncțional.

Acuratețe impecabilă e atributul care se potrivește fără probleme comportamentului dinamic. Fermitatea evidentă a suspensiei i-ar putea face pe unii să revină cu gândul asupra bunei reputații de confort pe care o are marca Mercedes, însă trebuie să fim conștienți că aceasta este o versiune cu tușă sportivă și să apreciem ceea ce se cere de la astfel de modele. Contactul dintre roți și suprafața de rulare e riguros menținut. Zgomotele de funcționare ale suspensiei sunt eficient atenuate. În mod special cu referire la această echipare, ale cărei jante AMG de 19 inchi poartă anvelope cu secțiune 35, avertizăm că este necesară ferirea pe cât posibil a cariilor mari din asfalt sau a marginilor ascuțite specifice asfaltului rupt ori decupat înainte de reparare. Flancurile înguste riscă să fie deteriorate în astfel de situații, iar deformarea jantelor e, de asemenea, destul de probabilă. Deliciul pe care îl reprezintă conducerea lui C 250 CDI 4Matic pe drumuri cu suprafață netedă se poate transforma în neplăceri dacă nu se rulează cu atenție pe suprafețele degradate.

Atributul care se potrivește evident comportamentului dinamic este acuratețea impecabilă. Cât timp asfaltul de sub roți e la un nivel de calitate european, automobilul va avea cu ce să-l impresioneze pe cel aflat la volan. Mercedes C250 CDI 4Matic reține atenția printr-o dozare avantajoasă a dinamismului și utilizării cotidiene plăcute.
Atributul care se potrivește evident comportamentului dinamic este acuratețea impecabilă. Mercedes C250 CDI 4Matic reține atenția printr-o dozare avantajoasă a dinamismului și utilizării cotidiene plăcute.

Cât timp asfaltul de sub roți este la un nivel de calitate european, automobilul va avea cu ce să-l impresioneze pe cel aflat la volan. Direcția de mare finețe, a cărei asistare e realistă, relevantă în privința solicitărilor pe care mașina le are de suportat în viraje, permite o fină alegere a traiectoriei. Poate că unii vor spune că era de preferat o ceva mai mare reducere a efortului necesar rotirii volanului, însă, din punctul de vedere al sportivității, nimic de comentat.

Motricitatea e ireproșabilă, așa încât resursele generoase de cuplu ale motorului ajung fără probleme în accelerații rapide. Programul sportiv al cutiei de viteze funcționează convingător în spiritul dinamismului, inclusiv când se pune problema folosirii frânei de motor, în timpul încetinirilor. Rareori se mai întâmplă să te gândești că ai fi preferat să ai cuplată o altă treaptă decât cea aleasă automat și, în general, motorul se va dovedi suficient de puternic pentru a-ți oferi un răspuns viguros, chiar dacă nu te afli la turația sau în treapta de viteză pe care ai fi considerat-o optimă. Pentru perfecționiștii conducerii sportive, treptele de viteză pot fi schimbate manual, cu ajutorul comenzilor de la volan.

În final, acordăm o notă în plus motorului, pentru consumul foarte redus la acest nivel de putere. Fără îndoială, eficiența cutiei de viteze are rolul ei în obținerea excelentelor cifre de consum.

C 250 CDI 4Matic AMG se detașează de tenta sportivă prin ambianța la bord silențioasă. Dar asta este „de bine“. În fond, latura premium a mărcii trebuia să fie susținută și din acest punct de vedere.

ams 02/2013

 




PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE