Noutăți Tehnică

Mercedes atacă segmentul comercial electric ușor cu eVito și eSprinter

Constructorul se aliniază planului celor de la Daimler de a domina în continuare sectorul comercial ușor sau greu, inclusiv prin prisma opțiunilor de electrificare – eVito fiind dublat de oferte mai „grele” precum Fuso eCanter sau viitorul Mercedes-Benz Electric Truck.

Ca să fim sinceri, Mercedes nu se află la prima electrificare a gamei Vito – modelul Vito E-Cell bazat pe generația anterioară W639, cu facelift, fiind prezentat încă din 2010 și dotat cu o baterie Li-Ion de 32 kWh și o autonomie de aproximativ 130 km. De acum însă, constructorul oferă clienților interesați o versiune nouă – ce trece la modelul curent W447 și va fi livrată începând cu a doua jumătate a anului 2018 clienților germani ce au comandat-o de pe acum. Redenumit eVito, van-ul electric activează doar în segmentul comercial, având un preț acasă de €39.990, fără TVA și oferit inițial cu un pachet service cuprinzător ce include și sistemul de încărcare Wallbox pe gratis.

Spre deosebire de Vito E-Cell, noul eVito vine cu o capacitate a acumulatorilor crescută la 41,4 kWh, ceea ce înseamnă totuși că autonomia nu diferă substanțial – acum atingând doar 150 km. Conform Mercedes, chiar și în condiții meteo nefavorabile un eVito to va putea parcurge minim 100 km, fiind dotat cu un motor electric de 113 CP și un cuplu instant de 300 Nm, suficient pentru o viteză maximă de 120 km/h – autonomia cea mai bună fiind obținută până în 80 km/h, totuși. Odată cu prezentarea eVito, Mercedes a mai dezvăluit și că intenționează să creeze o adevărată familie comercială electrică – cu noul eSprinter programat pentru apariție în 2019 și o versiune electrică a modelului Citan (frate cu Renault Kangoo, și el disponibil ca model electric) gata să întregească opțiunile electrice.



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE