Motorsport Știri Video

(Video) McLaren Senna GTR – steroizi britanici de circuit

(Video) McLaren Senna GTR – steroizi britanici de circuit

McLaren a livrat tributul suprem pentru faimosul pilot brazilian sub forma modelului Senna, amplasat în cadrul Ultimate Series, iar de acum încolo fanii circuitelor se vor putea bucura și de versiunea Senna GTR – prezentată de acum în format de serie.

Senna GTR este nu doar un omagiu adus marelui OM, ci inclusiv urmașul direct al modelului P1 GTR și cel spiritual al foarte iubitului McLaren F1 GTR – iar versiunea de producție a fost așteptată cu sufletul deschis de fanii (și colecționarii cu conturi largi) companiei britanice și ai pilotului brazilian deopotrivă. Acum ne putem bucura de apariția modelului de serie, la fix un an de la prezentarea la Salonul Auto de la Geneva al variantei prototip. Și, de această dată, McLaren merge contra curentului: de obicei conceptele sunt cele mai „sălbatice”, nu versiunile lor de producție! Evident, întreaga producție de doar 75 de exemplare a fost deja achiziționată, fiind un model de colecție – alături de restul membrilor curenți ai Ultimate Series: Senna și superbul Speedtail.



Numerele vorbesc de la sine despre poezia performanțelor: V8-ul twin-turbo al casei a fost împins până la 825 CP (+25 CP față de Senna), greutatea la gol de doar 1188 kg (-10 kg) ducând la un raport de 694 CP per tonă! Iar schimbările aerodinamice au dus la atingerea unui miraculos prag de 1000 kg de apăsare aerodinamică – un plus de 200 kg față de Senna. În plus, același nivel cu al modelului de serie va fi atins la o viteză cu 15% mai mică – perfect pentru abordarea mai agresivă a virajelor celor mai faimoase piste ale lumii. Prețul – cu că ar mai conta – este de nu mai puțin de 1,1 milioane de lire sterline… fără nici un fel de taxe incluse. Pentru acest preț, McLaren este de-a dreptul „generos” cu echipamentul interior: scaun racing din fibră de carbon pentru șofer, plus cel al pasagerului care poate fi adăugată fără un cost suplimentar, precum și aer condiționat. Elemente „neesențiale”, precum sistemul de infotainment, airbag-urile și altele au fost, desigur, omise pentru a nu crește masa.


Grupul BMW a sărbătorit, anul acesta, nu mai puțin de un secol de la primul său record. Bătrân de 103 ani, companiei care pe atunci activa drept o mică fabrică de motoare dedicate aviației, i-au trebuit foarte puțin timp pentru a-și înscrie numele în cartea recordurilor. Astfel, pe 17 iunie 1919, experimentatul pilot de teste Franz Zeno Diemer şi-a propus să ajute compania BMW, aflată la început de drum, să obţină un prim record mondial. El a decolat de la aerodromul din Oberwiesenfeld din München, pilotând avionul său fabricat de Deutsche Flugzeugwerke şi alimentat de motorul aero BMW IV, de 230 CP, proiectat pe baza unui principiu conceput special pentru zborul la altitudini mari. Diemer a avut, pe atunci, nevoie de aproximativ o oră şi jumătate pentru a-şi duce avionul până la o altitudine de 9760 de metri – chiar dacă în carlinga deschisă temperaturile au scăzut chiar și până la minus 50 grade Celsius.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonament ams

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE