Test-drive Teste Uncategorized

Mazda6 2.0i

_DSC6094

Japonezii rămân adepții valorilor perene. Designul spectaculos implică armonie și eleganță, iar motorizarea pe benzină se bazează tot pe cilindreea mare.

Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș

 

Fără a se pune în calea progresului, Mazda6 parcă își propune să demonstreze că succesul poate fi obținut și prin utilizarea unor rețete ceva mai vechi. Și aici putem foarte bine să dăm exemplul designului exterior. Decât să se alinieze trendului și să apeleze la forme ciudate, detalii exagerate și proporții mult prea îndrăznețe, Akira Tamatani, designerul-șef de la Mazda, a mers pe mâna acelorași linii armonioase și elegante, dar pe care le-a condimentat cu o doză suficientă de sportivitate. Apoi, pentru a face legătura cu prezentul, a presărat și un pic de modernism, prin adoptarea tehnologiei LED pentru farurile de zi și stopuri. Rezultatul este de-a dreptul spectaculos și, până acum, n-am găsit nicio persoană care să aibă altă opinie.

_DSC6034
Interiorul este mult mai cuminte în privința designului, dar toate sistemele actuale de siguranță și confort sunt prezente la bord.

Apoi, exact același sistem a fost preluat și pentru partea tehnică, în special la propulsoarele alimentate cu benzină. Adică, s-a preferat un motor de cilindree mare îmbunătățit pe ici, pe colo, prin locurile esențiale, decât unul mai mic și supraalimentat, despre care se zvonește că nu ar fi chiar atât de economic atunci când e solicitat serios. Astfel, noul motor Mazda de 2,0 litri se laudă cu cel mai mare raport de compresie întâlnit în producția de serie mare, evacuare specială și un sistem avansat de injecție directă. Conform informațiilor oferite de constructor, în declinarea sa de bază, de 145 CP, ar trebui să fie cel mai economic din segmentul său, cu un consum mediu de doar 5,5 l/100 km. Versiunea de 165 CP avută în test promite 6,0 l/100 km în cazul unei transmisii manuale cu șase trepte și ajunge la 100 km/h în 9.1 secunde. În practică, aceste două valori par destul de reale, dar pentru asta trebuie adoptate stiluri de condus diametral opuse. Îmbucurător este faptul că Mazda6 se conduce bine și dacă schimbi treptele ca un tânăr pensionar sau în zona roșie a turometrului. Cei care preferă a doua variantă vor aprecia inclusiv cutia de viteze precisă și cu o cursă scurtă a levierului, precum și trenul de rulare destul de ferm.

056 Mazda6
Grupate sub denumirea Skyactiv, soluțiile tehnice adoptate de Mazda6 pentru a reduce consumul nu fac minuni, dar nici noul motor de 2,0 litri nu te duce faliment.

În rest, Mazda6 face exact ce fac și celelalte modele concurente. Rețetele mai vechi și valorile perene fiind abandonate acolo unde nu-i nevoie de ele, precum în cazul tempomatului inteligent cu funcție de frânare automată ce dispune de electronică de ultimă oră.

ams 04/2013

Opel Insignia, momentul faceliftului



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

AUTODNA

EVENIMENTE

PUBLICITATE