Știri Video

(Video) Mare, mediu, mic: Cayenne S Coupé, A4, Smart Final Collector’s Edition

(Video) Mare, mediu, mic: Cayenne S Coupé, A4, Smart Final Collector’s Edition

Porsche extinde linia Cayenne cu noul S Coupé de 440 CP, în timp ce „vecinul” de concern Audi îi conferă o binevenită reîmprospătare liniei medii A4. Iar Smart este preocupat să își ia adio de la propulsia cu combustie internă.

Noul Porsche Cayenne S Coupé sosește drept reprezentant de seamă al curentului echilibrului – fiind amplasat în gamă fix între versiunea de bază de 340 CP și mărețul Turbo cu ai săi 550 CP. Spațiu destul de manevră pentru varianta S (V6, 2,9 litri, twin-turbo) și ai săi 440 CP / 550 Nm. Sistemul de tracțiune integrală este cuplat la o transmisie automată cu opt rapoarte pentru sprinturi de 4,9 – 5 secunde la 100 km/h (cu pachetele sport sau doar cu Sport Chrono). Viteza maximă este de 263 km/h, iar prețurile încep de la 99,657 de euro.



Întreaga gamă A4 – sedan, Avant și Allroad a fost reîmprospătată pentru anul 2019. Nu a fost uitat nici măcar sportivul S4, chiar dacă marca din Ingolstadt a mai operat subtile modificări și anul trecut asupra modelelor din clasa medie. Desigur, nici acest facelift nu intră în categoria revoluțiilor stilistice, modificările cele mai proeminente fiind operate de designeri la partea frontală. Acolo, gama A4 primește faruri restilizate, o grilă Singleframe discret modificată și un tratament diferit pentru zona luminilor de ceață. În spate, stopurile sunt asemănătoare cu modelul precedent, iar restul schimbărilor (la zona reflectoarelor și a evacuărilor) vor fi identificate doar după un pic de investigație detectivistă.



Alături de A4, S4 și Avant, modelul A4 Allroad primește în plus o creștere a gărzii la sol de 3,5 cm. Avem în program și o nouă culoare exterioară – Terra Gray, în timp ce interiorul este aproape neschimbat, cu sistemul MMI cu ecran de 10,1 inch primind diverse noi tehnologii. Astfel, Audi spune adio vechiului sistem de control cu buton rotativ de pe tunelul central, display-ul fiind acum tactil, iar sistemul de infotainment (de acum generația MIB 3) integrează atent serviciile oferite de suitele Audi connect și Audi connect plus ce includ servicii tip Car-to-X.


Avem noutăți și la capitolul sisteme de propulsie, cu linia A4 disponibilă în șase versiuni de motorizare cu puteri cuprinse între 150 și 347 CP – TDI-uri cu patru cilindri sau V6 și TFSI-uri pe benzină. Odată cu lansarea versiunii cu facelift, trei dintre motoare vor fi dotate cu sisteme mild-hybrid (MHEV) pe tehnologie cu 12 volți, în timp ce recent prezentatul S4 TDI are sistem MHEV pe 48 de volți. Audi lansează noul A4 și într-o versiune specială dedicată debutului pe piață – „A4 edition one”, toate versiunile urmând să devină disponibile la vânzare de la toamnă, cu prețuri începând de la 35.900 de euro.


Smart trăiește vremuri tulburi, însă are viitorul asigurat datorită recentului acord dintre Daimler și Geely ce îl va transforma într-o marcă complet electrică și cu domiciliul în China. Până atunci, se pregătește să-și ia adio de la sistemele de propulsie clasice, cu combustie internă, pe piața din Europa. În SUA și Canada pleacă de tot, dar aceasta este cu totul altă poveste – determinată de vânzările extrem de slabe după limitarea ofertei doar la modelele EV.


Acasă, pe Bătrânul Continent, Smart vrea să devină primul producător auto clasic care trece complet de la combustie internă (ICE) la propulsia cu emisii zero. Pentru a marca cum se cuvine momentul, Smart Final Collector’s Edition oferă clienților ultimele 21 de exemplare ICE – numărul are legătură cu vârsta la care a ajuns în acest moment mica marcă germană. Colecția de 21 de unități a fost dezvoltată împreună cu designerul industrial Konstantin Grcic și va fi produsă în luna August în cooperare cu specialiștii de la Brabus.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE