Știri Tehnologie Video

(Video) Mach-E de Mustang, Drakuma de Ajlani

Mach-E de Mustang, Drakuma de Ajlani

Mach-E se alătură clasicului Ford Mustang pentru a fi în ton cu timpurile, în timp ce creatorii de modele exotice ne propun modele extraterestre precum Ajlani Drakuma sau Zedro Notorious, ambele sosite la Dubai Motor Show.

La peste 55 de ani de la introducerea originalului, Ford-ul Mustang are de acum și un „frate” creat cu ajutorul „ingineriei genetice” a industriei auto a secolului XXI – Mach-E sosește nu drept o variație a gamei de coupé-uri, ci drept un crossover cu propulsie pur electrică. Mustang Mach-E marchează și începutul revoluției electrificării la Ford, constructorul american având în plan 14 vehicule electrificate până la sfârșitul lui 2020. Noul Mustang Mach-E primește și apelativul GT, model care are drept obiectiv o accelerație 0-100 km/h în mai puțin de 5 secunde și o putere de 465 CP / 830 Nm. În plus, Mach-E nu va sacrifica autonomia, ținta companiei fiind de până la 600 de kilometri în regim WLTP.

Mach-E de Mustang, Drakuma de Ajlani

SUV-ul Mach-E este nu doar primul Mustang cu patru portiere, ci și primul crossover sau primul model pur electric. Deci, motive destule pentru a irita fanii clasicului Mustang. Și totuși, Ford urmărește o categorie diferită de clienți – de acum nu mai concurează doar cu Camaro sau Challenger & Co. De acum încolo, Mustang Mach-E are drept rivali pe Tesla Model Y, Audi E-Tron, Mercedes-Benz EQC sau Jaguar I-Pace. Noul EV de la Ford va deveni disponibil pe piață de la sfârșitul lui 2020 (începutul lui 2021 în România) în multiple configurații: RWD și AWD, autonomie standard sau extinsă, precum și în diferite stagii de putere. Știm deja două versiuni – autonomie extinsă și tracțiune integrală cu 337 CP / 565 Nm și Mustang Mach-E GT de 465 CP / 830 Nm.

Mach-E de Mustang, Drakuma de Ajlani

Ford mai are și alte premiere pe lângă noul format de caroserie sau sistemul de propulsie electrică. În habitaclu debutează noua generație a sistemului de infotainment Sync, dotat cu ecran tactil în stil Tesla, cu diagonala de 15,5 inch și o interfață nouă – plus actualizări OTA. Fiind complet electric, SUV-ul are parte și de faimosul „frunk” (portbagaj frontal), care oferă un volum de încărcare de 100 de litri și este prevăzut cu orificiu de scurgere (la fel ca noul Puma de la Craiova). Portbagajul posterior oferă un volum de 402 litri, iar cu scaunele rabatate acesta crește până la 1420 de litri. Versiunile de baterie au capacități de 75,7 și 98,8 kWh, iar puterea de reîncărcare maximă este de 150 de kW: varianta de bază vizează o încărcare de la 10% la 80% în aproximativ 38 de minute la stațiile DC.

De fiecare dată când am discutat despre Salonul Auto de la Dubai am avut parte de surprize exotice, iar ediția din 2019 nu s-a lăsat nici ea mai prejos. De această dată nu mai vorbim despre vreun 720S unicat sau despre cel mai puternic Chevrolet Corvette – ZR1. În schimb, anul acesta au strălucit aparițiile locale: Ajlani Drakuma din UAE și Zedro Notorious din Liban. Primul este „opera de artă” extraterestră a fondatorului Bashar Ajlani, care a lucrat timp de 5 ani pentru a desăvârși prototipul Drakuma (Dragon) – și s-ar putea să mai aibă încă pe atât până să înceapă livrările pentru producția celor 99 de exemplare programate. Inspirat de Lamborghini, Ajlani a dotat Drakuma cu un propulsor montat central – un V8 twin-turbo de 1200 CP.

Designul final nu este chiar atât de final la Drakuma, astfel încât nu știm cum arată interiorul – și nici ce stilistică adoptă portierele cu deschidere precum „aripile unui dragon”… însă măcar știm ce se ascunde sub caroseria libanezului Notorious de la Zedro Motors. Acest model cu un nume deloc modest va avea la rândul său o producție limitată – la 100 de exemplare – precum și o bază de pornire mult mai solidă: arhitectura și propulsorul V6 a modelului japonez Infiniti G37. Totuși, în cazul versiunii manufacturate de Zedro, Notorious va dispune de nu mai puțin de 1250 CP – suficient pentru un sprint la 100 km/h în 3,4 secunde!

Mach-E de Mustang, Drakuma de Ajlani

Grupul Volkswagen a dezvăluit recent planurile strategice ajustate pe termen scurt și mediu, întinsă până la orizontul anului 2029. Astfel, prima parte – desfășurată până în 2024 – va cuprinde investiții de aproximativ 60 de miliarde de euro (+10% față de planificarea anterioară) în electromobilitate (33 de miliarde), hibridizare și digitalizare. Apoi, până în 2029, grupul VAG plănuiește să vândă 6 milioane de vehicule hibride și 26 de milioane de e-automobile. Dintre acestea din urmă, 20 de milioane vor fi construite pe baza noii arhitecturi „Modular Electric Drive Matrix” (MEB) și restul de 6 milioane pe baza noii „High Performance Platform” (PPE).

E-vehiculele vor fi construite la uzinele din Mlada Boleslav, Chattanooga, Foshan, Anting și în Germania la Zwickau, Emden, Hanovra, Zuffenhausen și Dresda. La Emden a fost confirmată producția, din 2022, a noului model A-SUV (versiunea de serie a conceptului ID. Next). În plus, grupul german dorește să introducă până la 75 de modele complet electrice și încă 60 de hibrizi până la finalul perioadei planificate, în 2029.  

Kia Motors Europe a introdus recent prima sa gamă de uleiuri originale pentru motoarele companiei. Acestea vor fi comercializate în rețeaua dealerilor și service-urilor autorizate Kia din Europa, fiind dedicate longevității, eficienței și performanțelor propulsoarelor cu combustie internă pe benzină și diesel ale constructorului. Acestea vor fi disponibile într-o gamă largă de formule, ce includ tipurile de vâscozitate 0W30 C2, 5W30 C3 & A3/B4, 5W40 și 10W40. 

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE