Salonul Auto Los Angeles Știri Video

(Video) M8 Gran Coupé sau Competition? Amândouă!

(Video) M8 Gran Coupé sau Competition? Amândouă!

BMW M8 Gran Coupé și M8 Competition Gran Coupé – divizia M GmbH este foarte ocupată în ultimul timp. Cu modele precum SUV-urile X5 și X6 M, dar și cu versiunile cu două portiere ale primului M8… Și dacă ne uităm un pic în spate mai găsim: M5 Competition, alte SUV-uri (X3 și X4 M), ba chiar și micul dar voiosul M2 Competition!

Deja ne întrebăm dacă oamenii de la M și-au mai luat vreo vacanță în ultimii ani… Oricum, să ne întoarcem la cele două modele de lux cu patru portiere și performanțe de supercar. M8 Gran Coupé şi M8 Competition Gran Coupé sunt, în mod evident, foarte înrudite cu versiunile cu două portiere. De altfel, chiar BMW promite că ele au fost derivate direct din versiunea Coupé i-au fost dezvoltate alături de versiunea de competiție M8 GTE. Trenul de rulare, șasiul şi aerodinamica au fost adaptate, iar testele au inclus – firesc – sesiuni pe Nürburgring şi alte circuite.

(Video) M8 Gran Coupé sau Competition? Amândouă!

Alături de masivele SUV-uri X5 M și X6 M, M8 Gran Coupé şi M8 Competition Gran Coupé vor avea premiera mondială în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles din noiembrie 2019. Urmează apoi comercializarea la nivel mondial, programată pentru aprilie 2020, inclusiv în România, în oferta de lansare fiind inclusă și seria limitată M8 Gran Coupé First Edition. Acum, să trece și la cifre concrete. Sub capotă se află deja clasicul V8 de 4,4 litri cu două turbine twin scroll amplasate în V-ul cilindrilor. Ca de obicei, puterea „standard” este de 600 CP, în timp ce varianta M8 Competition Gran Coupé dispune de 625 CP – vârful de cuplu fiind același pentru ambele: 750 Nm.

Propulsia este însoțită de o multitudine de alte embleme M: sistem de evacuare M Sport (Competition), transmisie M Steptronic cu opt rapoarte și Drivelogic, sistem de tracţiune integrală M xDrive cu diferențial M activ pe spate (mod 2WD), direcție M Servotronic electromecanică și sistem de frânare în configurație M, cu două setări diferite ale pedalei de frânare. Plus elementele vizuale M: branhiile M de pe aripile faţă, oglinzile retrovizoare aero, spoilerul spate şi alte dotări specifice M. M8 Gran Coupé First Edition, oferit în 400 de exemplare, se va remarca și prin culoarea BMW Individual Aurora Diamond Green cu accente în Gold Bronze.

Și să nu uităm să aruncăm un ochi peste performanțele vizibile din scaunele M sport prin Head-Up Display-ul specific M. M8 Gran Coupé sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde, în timp ce M8 Competition Gran Coupé are nevoie de 3,2 secunde. Urmează pragul de 200 km/h, atins în 11,2 secunde, respectiv 11 secunde de cele două modele de înaltă performanță. Un singur dubiu – din punctul meu de vedere – planează asupra acestui pachet de lux: de ce are nevoie BMW să controleze sunetul evacuării din meniul M Sound Control. Să fie pentru a nu trezi vecinii la întoarcerea târzie de la „operă”?!

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE