Salonul Auto Los Angeles Știri Video

(Video) Lux compact: BMW Seria 2 GC & XC40 Recharge

Lux compact: BMW Seria 2 GC & XC40 Recharge

Bavarezii au prezentat luptătorul anti Mercedes CLA – noul Seria 2 GC (Gran Coupe). În schimb, suedezii de la Volvo au debutat primul lor model de serie largă electric: XC 40 Recharge.

Dacă nu știați, există o nișă pentru absolut orice automobil. Cam așa s-a gândit Mercedes-Benz acum câțiva ani când a decis că familia sa de modele compacte trebuie să include absolut orice formă de caroserie. Iar constructorul premium a importat cu mare succes ideea coupé-ului cu patru portiere din zona de vârf – și astfel se năștea modelul CLA, ajuns deja la cea de-a doua generație. BMW a prins de veste și a început „democratizarea” zonei compacte prin adoptarea platformelor cu tracțiune față.

Astfel, noul Seria 2 GC (Gran Coupe) este mai degrabă înrudit cu versiunile monovolum Active/Grand Tourer și mai ales noua generație Seria 1 decât cu Seria 2 coupé/convertible. De altfel, este foarte posibil ca și acestea să adopte noua arhitectură FWD în momentul reînnoirii. Până atunci, să revenim în prezent, cu Seria 2 GC – versiunea coupé cu patru portiere a zonei subcompacte premium. În mod evident, asemănările cu Seria 1 sunt cât se poate de evidente la partea frontală. Profilul de sedan și spatele sunt complet originale însă, adăugând o doză serioasă de stil ansamblului.

Lux compact: BMW Seria 2 GC & XC40 Recharge

Logic, debutul noului Seria 2 GC va avea loc la Salonul Auto de la Los Angeles din noiembrie, urmând ca din martie 2020 să fie disponibile trei versiuni: 218i (€31.950, în Germania), 220d (€39.900) și foarte sportivul M235i xDrive (€51.900). Micul sedan cu portiere fără rame are 4526 mm lungime, 1800 mm lățime, 1420 mm înălțime și un ampatament de 2670 milimetri – în timp ce portbagajul se laudă cu un spațiu de 430 litri. Dotările deja cunoscute de la Seria 1 sunt prezente și aici – inclusiv sistemul anti-patinare a roților față ARB. M235i este dotat cu tracțiune integrală, dar și diferențial cu alunecare limitată Torsen, frâne și direcție M Sport sau transmisie Steptronic Sport cu modul „Launch”.

Lux compact: BMW Seria 2 GC & XC40 Recharge

Cele trei opțiuni de motorizare sunt proprii pentru Europa. În America BMW oferă Seria 2 GC doar cu propulsoare pe benzină și strict în configurație cu tracțiune integrală – 228i xDrive are 231 CP / 350 Nm și același propulsor turbo în patru cilindri, de 2 litri, de pe M235i. Acesta din urmă dezvoltă 306 CP și 450 Nm, fiind suficient pentru un sprint la 100 km/h în aproximativ 4,8 secunde. Celelalte două motoare pentru Bătrânul Continent sunt un tri-cilindru de 140 CP pentru 218i și un patru cilindri diesel de 190 CP pentru 220d.

Lux compact: BMW Seria 2 GC & XC40 Recharge

Volvo a demarat ofensiva ecologică acum mai mulți ani, atunci când lua decizia de a nu mai produce propulsoare termice cu mai mult de patru cilindri. Apoi au trecut și la sisteme plug in hybrid sau la motoare cu trei cilindri. Și, de acum, inclusiv la sisteme de propulsie complet electrice, pe baterii. Primul exponent al noului val – ce va include lansarea unui nou EV în fiecare dintre următorii cinci ani și va duce la 50% vânzări electrice în 2025 – este SUV-ul compact XC40 Recharge.

Titulatura Recharge va fi de acum încolo utilizată pentru modelele EV și PHEV, iar XC40 sosește drept o primă alternativă la variantele ICE ale casei. Stilistic, diferențele nu sunt mari – grila este aproape complet închisă, bandourile de protecție plus oglinzile și plafonul sunt negre, iar culoarea de lansare se numește „Sage Green”. Interiorul nu diferă prea mult de restul versiunilor însă Volvo face și aici trecerea la noul sistem de infotainment bazat pe Android. Acesta include Google Assistant, Google Maps – dar mai ales oferă acces la Google Play Store și va avea parte de îmbunătățiri software OTA (over-the-air).

Datorită noului sistem de propulsie – ce include două motoare electrice pentru e-AWD – sub capota din față există de acum un mic spațiu de depozitare. Sistemul are o putere totală de 408 CP și 660 Nm, acumulatorii de 78 kWh (75 kWh utilizabili) conferind o autonomie de peste 400 de km conform WLTP. Constructorul suedez nu a specificat puterea de reîncărcare, însă a menționat că o stație de mare putere DC poate ridica nivelul bateriei înapoi la 80% în doar 40 de minute.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE