Test-drive Teste

Lexus GS450h F Sport

1

Lexus GS450h pune accentul pe latura dinamică a vieții și promite performanțe impresionante pentru o mașină ce vine la pachet cu o imagine de vehicul prietenos cu mediul înconjurător.

Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Radu Chindriș

 

Designul mult prea cuminte al vechiului GS, sedanul de clasă mare al japonezilor de la Lexus, a fost dat uitării. Încă de la Salonul auto de la Geneva, din primăvara 2012, am remarcat că noul GS este cu totul altceva decât predecesorul său. Exemplarul rasat din testul de față dispune și de pachetul F Sport, care, așa cum îi sugerează și numele, accentuează latura dinamică a mașinii. Chiar și fără acesta însă, GS întoarce capete pe stradă. Partea frontală agresivă încorporează noua grilă marcantă, ce afișează cu mândrie nedisimulată sigla de mari dimensiuni, în timp ce spatele are un look high-tech. Și nici nu există vreun motiv de falsă modestie aici, Lexus chiar a reușit să reinventeze un model care, până acum, nu prea avea argumente să iasă în prim-plan. Dacă pe dinafară se poate spune că avem de-a face cu o revoluție, sub capotă s-a produs o evoluție logică a bine cunoscutului sistem de propulsie hibridă. Bateriile utilizate sunt de tip NiMh (nichel-metal hidrură), la fel ca și până acum, dar ocupă mai puțin spațiu în portbagaj, acesta din urmă crescând cu 60%, până la 465 l. Totodată, motorul termic este în continuare aspirat și dezvoltă, de unul singur, un maximum de 292 CP. Împreună, propulsorul pe benzină, de 3,5 l, în configurație V6, și cel electric ajung să ofere 345 CP și 344 Nm.

Schimbări majore au fost operate la interior, unde domină tehnologia modernă, lucru evident atunci când privim giganticul ecran – 12,3”, cel mai mare montat pe o mașină de serie – al sistemului de infotainment. Acesta integrează funcțiile sistemului de navigație, al celui audio și setările mașinii. Toate funcțiile mașinii ar trebui să fie ușor de accesat cu ajutorul unui controller ce amintește de un mouse. Spunem „ar trebui“ pentru că acesta este uneori mult prea sensibil, ceea ce îl face dificil de controlat, un alt motiv de critică fiind rezoluția ecranului LCD care lasă uneori de dorit, în special atunci când afișează hărți.

Lui GS nu-i lipsește însă niciunul dintre sistemele de confort și siguranță consacrate și întâlnite la concurenții din acest segment. De la faruri, cameră pentru marșarier, head-up display, scaune ventilate și volan încălzit, șoferul se bucură de tot confortul. Așa cum ne-au obișnuit japonezii, totul este standard, singurul element opțional fiind vopseaua metalizată.

Lexus Euro Assistance: garanția mobilității

Am apreciat în mod special scaunele ajustabile pe 14 direcții, îmbrăcate în piele de bună calitate, care au și susținere laterală suficientă. Spațiul interior nu le pune în niciun caz probleme pasagerilor, indiferent de gabarit, așa că atât pe banchetă, cât și pe scaunele din față pot călători adulți în condiții de confort, dar la asta ne așteptam având în vedere gabaritul mașinii.

Poate cea mai mare di­fe­rență față de vechiul GS este reprezentată de comportamen­tul rutier care se poate modifica prin acționarea unui buton aflat pe tunelul median. GS dovedește o remarcabilă putere de adaptare la nevoile șoferului, putând rula foarte economic (în modul Normal și Electric Vehicle), până când bateriile se descarcă, sau putându-se transforma într-o mașină cu pretenții sportive în modurile Sport și Sport+. Acestea modifică răspunsul motorului la acționarea pedalei de accelerație și tăria amortizoarelor. A nu se înțelege că GS450h își uită menirea și începe să emită pretenții de supersportivă, ci doar că, atunci când cel de la volan dorește, traseele virajate nu mai sunt o problemă insurmontabilă.  Cutia de viteze de tip CVT lasă uneori de dorit din cauza ezitărilor sale, dar altfel grupul motopropulsor este o revelație în materie de rafinament, trecerea de la propulsia exclusiv electrică la cea hibridă, prin intrarea în funcțiune a motorului termic, făcându-se aproape imperceptibil. Consumul de carburant ne-a surprins în mod plăcut, pentru că, în oraș, GS-ul nostru a consumat în jur de 9 l/100 km, o cifră extrem de bună considerăm noi, având în vedere că vorbim despre o mașină cu masa de 1820 kg și o putere de peste 300 CP.

Evident că tot acest pachet de performanțe, tehnologie și putere nu putea fi și ieftin. Cei care vor un GS450h F Sport trebuie să plătească 78.950 de euro, sumă care plasează modelul la vârful segmentului său la capitolul costuri. Diferența este că niciunul dintre concurenții direcți nu propune un sistem hibrid atât de avansat, ceea ce poate face diferența în favoarea sedanului japonez.

 



PUBLICITATE

ABONAMENTE

NEWSLETTER





CATALOGUL AMS

EVENIMENTE

PUBLICITATE