Știri

Land Rover ne oferă un Defender vechi, dar de fapt el este nou

Oare există un tribut mai potrivit pentru fanii clasicului Land Rover Defender decât… un Defender clasic? Nu am înnebunit – pur și simplu Land Rover a anunțat recent disponibilitatea limitată de a livra o nouă versiune a vechiului Defender, cel care de fapt și-a încetat producția încă de acum 2 ani.

Mai exact, pe 29 ianuarie 2016, la ora 9 și 22 minute GMT, producătorul britanic fabrica ultimul Defender din seria de acum clasică, cu numărul de identificare H166 HUE. Însă doi ani mai târziu, în 2018, Land Rover ar fi avut o problemă majoră – cu ocazia aniversării a 70 de ani de existență (și implicit a modelului Series I, din care Defender este derivat) compania nu ar fi avut la vânzare modelul Defender, noua generație urmând să fie prezentată abia spre sfârșitul anului, deci cu livrările nefiind programate mai devreme de 2019. Soluția le-a venit aparent încă din 2014 (industria auto este un exemplu de planificare), conform Tim Hannig, director Jaguar Land Rover Classic – divizia fiind și cea în mare măsură responsabilă de creația „noului” Defender Works V8.


În esență unități deja produse din seria originală, noua ediție limitată – la doar 150 de exemplare – este practic un „restomod” de uzină, cu experții de la JLR Classic aducând aceste exemplare la specificații nemaiîntâlnite pe parcursul vieții modelului Defender. În speță, sub capotă se află un măreț propulsor pe benzină V8 de 5 litri, capabil de 405 PS și 515 Nm, suficient pentru a propulsa iconicul off-roader la 100 km/h în doar 5,6 secunde și mai apoi la o viteză maximă – limitată – de 170 km/h. Oricine a condus vreodată un Defender știe că astfel de cifre sunt o nebunie – nu prin prisma performanțelor în sine, ci a calităților deloc de invidiat atunci când Defender nu se mai află în elementul său natural, adică terenul accidentat.


Însă Defender Works V8 70th Anniversary, pe numele său complet, este o re-imaginare aproape completă a modelului Defender, din punct de vedere tehnic. Designul iconic a fost păstrat nealterat, îmbunătățit însă cu opt noi nuanțe de caroserie, elemente negre Santorini Black și chiar faruri bi-LED. La interior, cei 150 norocoși proprietari vor avea parte de un tratament cu piele Windsor, de scaune sport Recaro și chiar un sistem special de infotainment de la JLR Classic – denumit cum altfel decât „Classic Infotainment System”. Pentru a fi siguri că șoferul și pasagerii vor „supraviețui” în orice condiții, noul Defender V8 (ce costă minim 150.000 de lire sterline în versiunile 90 și 110) a avut parte și de modificări tehnice majore. Avem astfel nu doar masivul V8, dar și o transmisie automată în opt trepte de la ZF, frâne îmbunătățite și un pachet complet pentru zona „handling”, compus dintr-un kit nou de arcuri, amortizoare și bare stabilizatoare. A, și să nu uităm nici de jantele exclusive de 18 inch Sawtooth echipate cu pneuri all-terrain 265/65 R18.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE