Știri

La NAIAS viitorul pare în continuare să aparțină modelelor SUV și pickup

Astăzi avem parte de prima zi oficială de presă pentru Salonul Auto de la Detroit – 2018 North American International Auto Show – iar mulțumită preambulului din timpul zilei de duminică (noi suntem înaintea lor din punct de vedere orar) avem parte deja de primele noutăți majore.

Ca în fiecare an, în mod tradițional saloanele auto americane sunt dominate de noutăți din zona crossover/SUV/ truck, iar începutul lui 2018 aduce noutăți majore în acest sens – noi generații pentru Mercedes-Benz Clasa G, Ford Ranger, Chevrolet Silverado sau Ram 1500.

Despre iconicul off-roader de la Mercedes, Geländewagen, am tot vorbit, astfel încât vă vom oferi esențialul, în timp ce alte detalii puteți citi aici (capabilități) și aici (interior). Astfel, ce nu știam (teoretic, deoarece practic am avut un leak) era cum arată „noul” exterior – lipsit de surprize, desigur, cu un stil perfect evoluționar și ce se află sub capotă. Astfel, Mercedes ne anunță că noua Clasă G este cu 53 mm mai lungă și 121 mm mai lată, principalii beneficiari fiind pasagerii din spate, ce au acum un plus de 150 mm la nivelul picioarelor. În plus, știm că de acum și caracteristicile on-road au fost îmbunătățite, mulțumită dietei de aproximativ 170 kg și noii suspensii, independente pe față. Motorizarea disponibilă momentan este G500 – V8 de 4 litri, turbo, cu 422 CP și 610 Nm, dar și un consum mediu de 11,1 litri în ciclul combinat.

General Motors începe anul în forță după prezentarea noii generații a pickup-ului „fullsize” Silverado în Decembrie în noua versiune dedicată pasionaților de off-road „Trailboss”, dezvăluind toate versiunile seriei în fața publicului de la NAIAS. Mai mult, noul Silverado a fost dezvăluit la exact 100 de ani de la primele livrări de truck-uri Chevrolet, ce aveau loc în ianuarie 1918 – cu adevărat anul centenarului și la ei, nu doar la noi în România. Principala noutate adusă de Silverado nu este neapărat noul design – unul modern și la fel de „tough” ca întotdeauna – ci dieta substanțială de până la 204 kg comparativ cu generația anterioară. Mulțumită unei creșteri dimensionale substanțiale, de maxim 100 mm la capitolul ampatament și 41 mm în lungime, noul Silverado se poate lăuda și cu cea mai mare capacitate a benei – cu până la 20% peste concurență încă din versiunea de bază. În plus, aceasta este și „cea mai funcțională benă în segmentul pickup-urilor fullsize” – noutatea absolută fiind însă reprezentată de echiparea opțională cu o portieră electrică, comandată din interior, o noutate absolută în industrie. Pe lângă masive opțiuni pe benzină – V8 de 5,3 și 6,2 litri, noua generație Silverado va avea pentru prima oară parte de o motorizare de 3 litri cu șase cilindri în linie diesel, precum și de o transmisie automată cu zece rapoarte.

Concurentul direct este, desigur, noul Ram 1500 – Fiat Chrysler Automobiles vrea de ani buni să fure coroana modelului Ford F-150 sau măcar să prea poziția a doua la vânzări în America ocupată de Silverado. Rămâne de văzut dacă noua generație va reuși – compania utilizând clasicul „clever engineering” pentru a livra un pickup mai ușor, mai durabil și puternic, mai sigur și mai tehnologizat. Spre exemplu, Ram a optat pentru o reducere mai mică a greutății – de aproximativ 100 kg, fără a utiliza prea mult aluminiu, ci mai degrabă oțeluri de calitate mai înaltă, pentru a juca cartea durabilității crescute. De asemenea, pentru a compensa scăderile în greutate ale concurenților, noul 1500 este cu 9 procente mai eficient aerodinamic, în timp ce alte optimizări – spre exemplu reducerea gărzii la sol pe autostradă a modelelor echipate cu suspensie pneumatică – vor asigura și ele puncte în plus la capitolul reducere a consumului de combustibil. Probabil cele mai mari câștiguri vor fi asigurate de noul sistem „E-Torque”, de tip mild hibrid, ce este oferit pe motorizările V6 și V8 (versiunea diesel va sosi mai târziu) cu un starter-generator de 48V și o baterie Li-Ion de 0,43 kWh. În ceea ce privește interiorul, Ram 1500 oferă o premieră nemaiîntâlnită la un model FCA de până acum – sistemul de infotainment Uconnect poate fi configurat cu un nou display vertical de 12 inch.



Nu în ultimul rând, la doar un an de la anunțul că modelul pickup Ranger se întoarce acasă, în America, Ford a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Detroit noua generație a pickup-ului de clasă… medie (pentru ei, pentru noi este mai degrabă „fullsize”). Noua versiune, special modificată pentru piața de acasă, are drept principale ingrediente propulsorul în patru cilindri turbo de 2,3 litri EcoBoost, dotarea cu o transmisie automată cu zece trepte dar și disponiblitatea unei versiuni special dedicate off-road-ului, FX4. În America, Ford va oferi Ranger în versiuni SuperCab (portieră spate de dimensiuni reduse) sau SuperCrew, cu diferențiale Dana Trac-Lok și pachetul FX4 Off-Road gata de acțiune oriunde datorită elementelor specializate și a echipării cu un „Terrain Management System” asemănător celui de F-150 Raptor. Opțiunile sunt numeroase, la toate capitolele, de la sisteme de asistență a șoferului la echiparea cu Sync 3 sau disponibilitatea unei game largi de versiuni și pachete opționale.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

abonamente auto motos si sport

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE